Gå til innhold

Kuldekrem - finnes det billig krem uten vann?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Har dårlig råd, men trenger sårt en krem med lite vann i til å smøre ansiktet før jeg går ut i kulden da jeg får veldig fort sår hud av kulden. Den må være billig, under 100 kroner helst. Råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd to forskjellige kremmer her i huset. Ene heter ceridan. Denne virker bra, men er litt klissete. Andre er en red kuldekrem, men denne lukter helt forferdelig, så da holder vi oss til ceridan. Husker dessverre ikke hva den andre heter.

Skrevet
Har prøvd to forskjellige kremmer her i huset. Ene heter ceridan. Denne virker bra, men er litt klissete. Andre er en red kuldekrem, men denne lukter helt forferdelig, så da holder vi oss til ceridan. Husker dessverre ikke hva den andre heter.

er det ceridaL du mener? Hvit tube med noe grønt på, kjøpes på apotek?

Skrevet

Ceridal er uten vann -koster 99 kr.

Avene cold cream inneholder litt vann, men dette gjør at den er mye mindre klissete enn Ceridal. Avene er mye mer behagelig å ta på, koster kr 106.

Du får kjøpt dem på apoteket

:o)

Skrevet

Hehe prøv Spenol, :P den er veldig tykk og koster 14,- for mye krem :) Den er uparfymert så passer bra for de med ømfintlig hud, kan kjøpes i de fleste matbutikker. :)

Skrevet

Spenol inneholder jo masse vann. :/ Spør på apoteket, der har de nok kjennskap til gode kuldekremer. :)

Skrevet

Vet noen bruker vaselin (sånn gul boks med kløver på) som kuldekrem.

Denne inneholder vistnok ikke vann.

(men ser for meg at det er veldig klissete)

Skrevet

Anbefales kun på nesen. Skal du ha det i resten av ansiktet så ja.. Det er oppskriften på failure :P

Skrevet

vaselin i ansiktet? off a meg... vaselin gir jo ikje noen som helst virkning overhodet.

Matis sin klimakrem er ypperlig på vintern. den er super om du skal ut på ski og få nok beskyttelse:) super også etter en solferie!

Apotekets kremer er ikke alltid bra, pga ingrediensene og konsentrasjonen av de ulike stoffene. mineral oljer, silikoner osv. som ikke er bra for huden i lengden

Matis kan kjøpes på nett til en rimeligere pris på nettet:

www.feelunique.com

Gjest Elfrida
Skrevet
vaselin i ansiktet? off a meg... vaselin gir jo ikje noen som helst virkning overhodet.
Nettopp. Den blir liggende utenpå huden og det eneste den gjør er å lage en beskyttende barriere. Ingen allergiske reaksjoner eller lignende, og absolutt ikke noe vanninnhold. Hvis man har dårlig råd er antagelig vaselin en helt ok løsning.
Gjest Raptuza
Skrevet

Går jo an å vaske bort mineraloljeholdige kremer når man kommer inn igjen fra kulden, da. Det er jo ikke meningen at kuldekremen skal være en dagkrem....

Gjest SmallTalk
Skrevet

Vaselin er ikke noe som bør ligge på huden lenge av gangen, med mindre man ber om kviser og katastrofe hud, men den er ihvertfall helt fri for vann og virker isolerende mot kulda.

Personlig hadde jeg valgt noe annet hvis jeg hadde muligheten.

Skrevet

Locobase er en god krem som jeg bruker på datteren min når vi skal ut i kulda.

Den er kjempefet og funker perfekt til det formålet. :jepp:

Skrevet

Finlandshette funker også! Hvis du ikke tør, kan du bruke gode skjerf eller "halser" og luer som du kan trekke godt ned.

Kuldekremer skal ikke være lenge på huden nei. Den brukes vel for å sperre kulden ute fra huden og skal fjernes etterpå så huden får puste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...