Gå til innhold

Syrisk hamster eller dverghamster?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Andrea_*
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 13 (snart 14) år, som virkelig ønsker meg hamster! Mange av vennene mine har dverghamstere, og de er veldig søte og snille :) Jeg skal kaaanskje få en, men sjansen er ikke så veldig stor. I det siste har jeg lest utrolig mye om hamsteren for å finne ut mer om dyret, og for hver gang får jeg bare enda mer lyst på en selv.

Men jeg har noen spørsmål:

- Først ville jeg egentlig ha dverg, men etter å ha lest litt og sett forskjellige youtube-videoer får jeg også ganske lyst på en syrisk hamter. Hvilken anbefaler du? :)

- Bråker de veldig om natten?

- kan de ofte bite?

- hvor mye koster egentlig en hamster + bur og mat til sammen omtrendt?

Blir takknemlig om noen av dere svarer :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Jeg er en jente på 13 (snart 14) år, som virkelig ønsker meg hamster! Mange av vennene mine har dverghamstere, og de er veldig søte og snille :) Jeg skal kaaanskje få en, men sjansen er ikke så veldig stor. I det siste har jeg lest utrolig mye om hamsteren for å finne ut mer om dyret, og for hver gang får jeg bare enda mer lyst på en selv.

Men jeg har noen spørsmål:

- Først ville jeg egentlig ha dverg, men etter å ha lest litt og sett forskjellige youtube-videoer får jeg også ganske lyst på en syrisk hamter. Hvilken anbefaler du? :)

- Bråker de veldig om natten?

- kan de ofte bite?

- hvor mye koster egentlig en hamster + bur og mat til sammen omtrendt?

Blir takknemlig om noen av dere svarer :-))

Hamster er et nattdyr og er derfor mest aktiv om natten, pga løping i hjul, klatring osv kan det være en del bråk om natten.

Ja, de kan bite. Om du vekker dem, tar dem opp når de ikke vil, holder dem for lenge eller for hardt eller rett og slett om den er irritert, redd eller aggresiv.

Bur koster fra 500 kr og oppover, jo større bur med flere ting å leke seg med jo bedre. Så trenger du bitestein, mineralblokk, matskål, vannflaske eller vannskål, hus, vatt til huset som bør skiftes hver uke, spon til å ha i buret. Mat koster rundt 70 kr og holder et par mnd (avhengig av hvilken rase og hvor mye den spiser/er i aktiviet).

Jeg betalte rundt 1000 kr for hamster, bur og alt tilbehøret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...