Gjest *fanny* Skrevet 30. august 2003 #1 Del Skrevet 30. august 2003 Min kjære og jeg drar til portugal på bryllupsreise neste uke, i to uker. Er det noen som vet ca hvor dyrt det er å spise ute ol, og hvordan mulighetene er for shopping? Hva er verdt å få med seg? Er det langt til Lisboa fra Algarvekysten? En annen ting jeg lurer på er om det er mye fattigdom å se der, jeg er nemlig veldig sensitiv overfor slik ting og har hatt mange søvnløse netter etter å ha vært i f.eks Tyrkia og sett barn som tigget etter penger. Håper noen kan svare meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 2. september 2003 #2 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg har vært på bryllupsreise i Albufeira - helt fantastisk! :D Portugiserne er koselige og gjestfrie, lager god mat og er ikke pushy og masete for å selge ting. Nå er det et par år siden, minst, så priser skal jeg ikke si noe om nå. Men det var helt greit prisnivå, ikke dyrt i det hele tatt. Sjoppingmuligheter er sånn standard syden, med masse gateselgere o.l., men også bra butikker. Portugal er bl.a. kjent for bra sko. Og portvin, selvfølgelig. Det er vel 7-8 timer med tog til Lisboa, såvidt jeg husker. Litt lang tur i varmen, så vi tok ikke den. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 2. september 2003 #3 Del Skrevet 2. september 2003 Ingen tiggere, men mange barn Portugiserne har en grei levestandard, og vi så ingen direkte fattige mennesker. Men de finnes sikkert der som alle andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 2. september 2003 #4 Del Skrevet 2. september 2003 Vi brukte 5 timer fra Lagos på Algarve-kysten til Lisboa, men vi kjørte leie-bil på motorveien. Lisboa er en vakker by, særlig gamlebyen ved borgen er utrolig romantisk. Gled dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå