Gå til innhold

Portugal?

Anbefalte innlegg

Gjest *fanny*
Skrevet

Min kjære og jeg drar til portugal på bryllupsreise neste uke, i to uker. Er det noen som vet ca hvor dyrt det er å spise ute ol, og hvordan mulighetene er for shopping? Hva er verdt å få med seg? Er det langt til Lisboa fra Algarvekysten?

En annen ting jeg lurer på er om det er mye fattigdom å se der, jeg er nemlig veldig sensitiv overfor slik ting og har hatt mange søvnløse netter etter å ha vært i f.eks Tyrkia og sett barn som tigget etter penger.

Håper noen kan svare meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på bryllupsreise i Albufeira - helt fantastisk! :D

Portugiserne er koselige og gjestfrie, lager god mat og er ikke pushy og masete for å selge ting.

Nå er det et par :sjarmor: år siden, minst, så priser skal jeg ikke si noe om nå. Men det var helt greit prisnivå, ikke dyrt i det hele tatt.

Sjoppingmuligheter er sånn standard syden, med masse gateselgere o.l., men også bra butikker. Portugal er bl.a. kjent for bra sko.

Og portvin, selvfølgelig. :ler:

Det er vel 7-8 timer med tog til Lisboa, såvidt jeg husker. Litt lang tur i varmen, så vi tok ikke den.

dorian

Skrevet

Ingen tiggere, men mange barn :ler:

Portugiserne har en grei levestandard, og vi så ingen direkte fattige mennesker.

Men de finnes sikkert der som alle andre steder.

Skrevet

Vi brukte 5 timer fra Lagos på Algarve-kysten til Lisboa, men vi kjørte leie-bil på motorveien. Lisboa er en vakker by, særlig gamlebyen ved borgen er utrolig romantisk. Gled dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...