Gjest Gjest_mari_* Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Har veldig lyst på en klassisk anorakk til skiturer og turer utover våren der jeg trenger en vindjakke. Syns imidlertid dette er vanskelig å finne nå, er mest jakker til 3-4000 kroner, og disse virker uansett mer "knitrete" og stive en de klassiske. Har sett på en rød fjellrãven-anorakk, som virker fin og bra, samt en fra Bergans som var endel billigere. Men skal jeg først kjøpe vil jeg har god kvalitet som jeg kan bruke i mange år, den må være tilstrekkelig vindtett, og gjerne litt vannavstøtende (mulighet for impregnering som bedrer dette er et pluss). Dette med bruk i flere år er også grunnen til at jeg vil ha en litt tidløs og klassisk anorakk, ikke noe rosa tull eller for mye fiks-fakseri. Noen som har erfaring med gode/dårlige anorakker? Tips til hvor jeg finner de. På forhånd takk for tips!
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Fjellräven og Bergans som du nevner har jo gode, klassiske anorakker de Jeg har en Fjellräven som har litt annet snitt, men er lagd i "anorakkstoff"/lerret, og den er vindtett og fin (og kan impregneres). Samboern min har en klassisk fra Bergans som han kjøpte for tre-fire år siden, og han er godt fornøyd med den. Vi betalte under 1000 kr for hver av våre jakker, min var riktignok nedsatt. Du finner også anorakker på Fretex og andre bruktbutikker, loppemarkeder osv, men jeg synes ofte prisene for disse på Fretex er så høye - ofte 200-250 kr pr del uansett merke, også om det er en sliten "anorakk" fra H&M - at det er like greit å kjøpe nytt.
Xtra_lilje Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 jeg kjøpte en til 499,- hos xxl nylig. klassisk, rød med (fuske)pels på hetten, veldig fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå