Gjest Flettejenta Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Tittelen sier vel det meste. Jeg har sånne (etter min mening) håpløse, vanskelige krøller som er oversiktlige og pene når de er nyvasket og med produkter i, daffe og uregjerlige når jeg har flettet dem, hatt dem i knute eller gredd dem, og når jeg har sovet på dem får jeg pulesveis uansett action eller ikke... Jeg blir helt oppgitt av å måtte vaske håret mitt så ofte (jeg hater å gå med vått hår og det tåler ikke at jeg bruker hårføner), og synes samtidig det er kjedelig å gå med de samme flettene og knutene dag ut og dag inn. Noen som har bedre måter å gjøre det på?
Vera Vinge Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 (endret) Jeg har noe av det samme problemet. Syns krøllene ser flate og rare ut om morgenen hvis jeg ikke har vasket håret. Jeg varierer mellom ulike oppsatte frisyrer, som høy og lav knute, flette, hestehale og ulike oppsatser. Men når jeg skal ha håret utslått eller delvis utslått uten å ha vasket det samme dag, pleier jeg å spraye håret lett med vann. Bare vann, faktisk. I en sånn sprayflaske jeg har kjøpt på Nille eller noe sånt. Mine krøller får hvertfall fin spenst av det, og for meg er det mer nyttig enn de fleste krølleprodukter jeg har brukt. Men noen ganger har jeg litt krøllekrem i vått hår, og hvis jeg da dagen etter sprayer det med litt vann, blir det enda mer definert krøll. Vet ikke om det funker på ditt hår, men det er en løsning for meg. Det eller å dusje mens jeg har håret utslått, uten å vaske det. Setter da opp det forrerste, så det ikke blir vått, og så får resten av håret litt damp og fukt på seg. Samme prinsipp som med sprayflaske - håret mitt blir som sagt litt revitalisert av det. For det er vanligvis ganske uaktuelt å gå ut av døra med utslått hår som har blitt ligget på og ikke gjort noe med. Og jeg har som sagt ikke de beste erfaringer med krølleprodukter, som jeg ofte syns gjør håret stivt og rart. Og så vil jeg legge til at jeg aldri, aldri grer tørt hår. Det er å be om bråk, for min del. Da blir det bare fluff. Jeg bruker afrokam før jeg vasker håret (det uten at jeg har afro, altså, men det er en kam med få og store tagger, beregnet på krøllete hår), og noen ganger etter også, men grer meg ikke annet enn evt. med fingrene i tørt hår om morgenen. Nå har jeg ikke problemer med flokete hår heller da, så daglig greing er ikke noe savn. Endret 12. januar 2010 av Vera Vinge
Gjest Snart Frue Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har korketrekkere og det floker seg veldig i nakken. Til det punket at det er helt umulig å gre ut, balsam må til. Jeg vasker og føner håret hver dag (dessverre), men jeg bruker også hårkur hver dag samt at jeg bruker krem som beskytter mot varmen fra hårføner. (pluss at jeg bare blåser med kalf luft). Jeg klemmer opp krøllene med krøllekrem og har evt i litt hårspray. Høres ut som om dette tar lang tid, men det gjør det i grunn ikke. Kanskje 5-10 min. Har håret stort sett løst da dette sliter mye mindre på håret enn å bruke strikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå