Gå til innhold

Når kontakte prest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket litt med presten vår allerede, men det var i mai i fjor.

Når skal vi ta kontakt med presten igjen for å planlegge mer?

Tar de kontakt med oss?

Og dette spm er det sikkert en del svar på allerede her, men siden jeg allerede har en tråd sp why not...

hvilke papirer må vi huske på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg bestilte kirka fikk jeg beskjed om at presten skulle kontakte oss.

Skrevet

Ang skjemaer, se her

Det med prest aner jeg ikke, men han trenger vel ikke mer enn et par dager på seg, så vi bryr oss ikke før mai tenker jeg

Skrevet

men hva med planlegging av salmer og er det ikke en øvelses prosess også hvor man går igjennom vielsen?

hmmm..

takk for link til skjemaer!

Skrevet

Presten vil ha møte med brudeparet i forkant av vielsen. Dette må avtales på forhånd, så det kan nok være greit å ta kontakt minst noen uker i forveien hvis h*n ikke tar kontakt med dere før dette. Hvis dere ønsker at møtet skal finne sted på en bestemt dato, er det nok lurt å sjekke i god tid i forveien. Prester er også travle mennesker, og har avtaler som alle andre.

I tillegg bør dere også ta kontakt med organisten - sjekk at h*n kan musikken dere vil ha spilt, og kanskje h*n til og med har noen forslag.

Noen kirker arrangerer også informasjonskveld om bryllup, gjerne på våren. Sjekk med kirkekontoret om de planlegger en slik kveld, evt ring og hør om det er noe spesielt dere bør tenke på.

Skrevet

Takk for info!

Da får vi avvente litt og ta opp kontakten på våren om viikke hører noe.

Noen som vet når papirene skal sendes inn?

Det er som jeg ser det 3 papirer:

Forlovelsesærklæring

Navneendring

Erklæring for brudefolkene

Om alt sendes 3 mnd før til skattekontoret er det ok?

Vi har bestillt ferie i mitt gamle navn, men jeg tar hans navn etter vielsen...men siden dette da ikke stemmer over med pass etc burde jeg vente med navneendringsskjema til etter vi har vært på ferie?

Mye å tenke på a gitt! :)

Skrevet

Papirene er gyldige i 4 mnd, så jeg ville sendt dem litt tidligere, selv om det sikkert ikke er noe problem med 3 mnd heller.

Få dem ferdige i god tid, og send dem 4-5 mnd i forveien, så er du sikker.

Angående navn, så tror jeg du kan sende navneendringen på forhånd - så lenge billettene og passet stemmer overens skulle det gå fint. Så kan du endre passet når dere kommer hjem igjen.

Skrevet
Angående navn, så tror jeg du kan sende navneendringen på forhånd - så lenge billettene og passet stemmer overens skulle det gå fint. Så kan du endre passet når dere kommer hjem igjen.

Eller så kan du be om at navnet endres fra dagen du er tilbake fra bryllupsreise?

Skrevet

Supert! Da er jeg litt roligere her...hehe

Fint å vite litt mer, plutselig går tiden!

Takk! :jepp:

Skrevet

Tenkte akkurat å lage en tråd om det samme Cæmis! :klemmer: Takk for at du la den ut.

En annen ting jeg tenker på, hvis man skal lage kirkeprogram bør man vel ha snakket med presten litt før enn et par uker før?

hehehe for alt må jo avtales på forhånd og de skal jo i trykk også :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...