Gjest Problematique Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Det begynte så fint med Tikei...Huden min likte den godt, småkvisene fra EDM forsvant og den passet perfekt til huden min. Så begynte det å svi litt her i der i huden når jeg tok på sminke om morgenen. Jeg trodde det var fordi huden min var litt ømfintlig fordi jeg hadde vært på et sted med veldig hardt vann en ukes tid. Fortsatt med vanlige rutiner og huden min virket fin... Til den plutselig "eksploderte" noen uker seinere. Huden min virker fin helt frem til jeg tar på sminke, da blir den supertørr og flasser og svir. Det er spesielt mellom/over øyenbrynene og på kinnene/litt på nesa. Områder der jeg aldri har slitt med tørr hud før! Og huden min virker jo heller ikke tørr de dagene jeg går uten sminke, tvert imot virker det som om den er i toppform. Noen andre som har opplevd dette med Tikei? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå; det er kjipt å velge mellom kviser eller tørr hud... (EDM eller Tikei)
Gjest Heidie Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Det har ikke noe med årstiden å gjøre da? Det har jo vært fryktelig kaldt, og de fleste (vil jeg nesten tro) har nok merka det på huden, det har hvertfall jeg! Men hvis huden er helt fin de dagene nå i kulda som du ikke sminker deg, og er like mye ute, så skulle en jo nesten tro det var sminka ja..
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har ikke fått noe PANG problemhud av Tikei, men merket fra første påføring at den klødde og var for tørr.
Gjest Problematique Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Det har ikke noe med årstiden å gjøre da? Det har jo vært fryktelig kaldt, og de fleste (vil jeg nesten tro) har nok merka det på huden, det har hvertfall jeg! Men hvis huden er helt fin de dagene nå i kulda som du ikke sminker deg, og er like mye ute, så skulle en jo nesten tro det var sminka ja.. Aldri slitt med tørr hud om vinteren (om sommeren, derimot...), og dette begynte i september-tider. Som sagt er jeg ikke det minste tørr de dagene jeg ikke bruker sminke, så det er fryktelig rart...
Gjest Vilma Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Jeg blir tørr i huden av Tikei, den svidde litt på kinnene og. Nå prøvde jeg den bare en ukes tid, men jeg tror nok jeg kommer til å holde meg unna.
Jade Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Jeg svidde i huden av Tikei. Med Everyday Minerals går det helt fint. Der har du jo også flere "formular" å velge mellom etter hvilken hudtype du har. Kanskje Tikei har noe tilsvarende? Eller kanskje du hadde feil formula når du brukte Everyday Minerals?
Gjest Problematique Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Tikei har bare én type. Med EDM husker jeg ikke hvilken type jeg brukte, det er så lenge siden nå.
Lilandry Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Har aldri opplevd det med Tikei, men huden min ble sånn med ID.
Gjest Problematique Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Id er det bismuth i, så det forundrer meg ikke. Men det er det ikke i Tikei, så det er derfor jeg er litt forundret.
Gjest SmallTalk Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Id er det bismuth i, så det forundrer meg ikke. Men det er det ikke i Tikei, så det er derfor jeg er litt forundret. Selv om det ikke er bismuth i Tikei, så betyr ikke det at den er helt fri for allergifremkallende stoffer. Den er som alle andre produkter satt sammen av flere forskjellige kjemiske stoffer, og det er nok et av disse huden din ikke liker. Det finnes vel flere typer mineralsminke uten bismuth?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå