Gå til innhold

Administrasjon og organisasjonsvitenskap UIB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt på denne linjen ved UIB.

Dette semesteret skal jeg ta Aorg 101 Organisasjonsteori

og Aorg 104 Politisk teori og styreformer.

Er det noen her som har tatt disse emnene, eller som har erfaring fra kurs på admorg? Hva syntes dere om disse kursene og studiet generelt?

Skrevet

velkommen til den fremtidige arbeidsledighetskøen....., Det er altfor mange som tar slike typer utdanninger som du nå tar. Studietilbud har ingen samsvar med etterspørselen i markedet, verken nå, eller i fremtiden. Skal du ha det, må du gå på studier som har sterke fagforeninger og profesjoner, som feks lege-tannlege, ect. Der utdannes det ikke for mange, men de er mer markedsjusterte...

Skrevet
velkommen til den fremtidige arbeidsledighetskøen....., Det er altfor mange som tar slike typer utdanninger som du nå tar. Studietilbud har ingen samsvar med etterspørselen i markedet, verken nå, eller i fremtiden. Skal du ha det, må du gå på studier som har sterke fagforeninger og profesjoner, som feks lege-tannlege, ect. Der utdannes det ikke for mange, men de er mer markedsjusterte...

Nå var det overhodet ikke det jeg spurte om. Hva vet vel du om hva diverse postere planlegger med sin samfunnsvitenskapelige utdanning?! Jeg skal bli lærer.

Skrevet
Nå var det overhodet ikke det jeg spurte om. Hva vet vel du om hva diverse postere planlegger med sin samfunnsvitenskapelige utdanning?! Jeg skal bli lærer.

Det er det mange andre som også tenker, eller skal vi si: ender opp som!

Har selv studert samfunnsvitenskapelig retning, og ser mange av mine medstudenter ender opp som lærere, frivillig eller ikke. Så har vi de som går å venter på at de kan bli ansatt som lærere...

Det er stor konkurranse om disse fagretningene innenfor skolene.

Men du kan styrke din mulighet, dersom du ønsker å bli lærer på høyskoler/universitet. Men da må du være villig til å legge ned mye gratisarbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...