Snop Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har Postbanken nå og er vel egentlig generelt fornøyd, men fordi jeg øremerker veldig mye av pengene trenger jeg å overføre mye til og fra sparekonto. Hos Postbanken kan jeg kun overføre 12 ganger ut fra kontoen før jeg må begynne å betale for det. Er det vanlig for alle banker eller kan jeg bytte til en bank hvor det er ubegrenset gratis overføringer? Hvordan fungerer det egentlig å skifte bank? Blir jeg noen dager uten bankkort/nettbank eller går det ganske automatisk og kjapt på en dag?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Hvorfor sparer du ikke bare i ya-bank eller annen ren nettbank, og så overfører du penger f.eks en gang i uka til brukskontoen din?
Ida17 Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Jeg er mester i å skifte bank. Mye avhenger av om du har gjeld eller ikke. Synes DNB nå har ligget lenge lavt på lånerente og skal skifte til dem, etter et år i Storebrand. Min favorittbank når det gjelder funksjonalitet og vennlighet er landkredittbank. Brukbart høye innskuddsrenter og ingen gebyrer når du setter inn og tar ut.
Snop Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2010 Hvorfor sparer du ikke bare i ya-bank eller annen ren nettbank, og så overfører du penger f.eks en gang i uka til brukskontoen din? hmm? er det ikke mer oversiktelig å ha alt på en plass da?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har Postbanken nå og er vel egentlig generelt fornøyd, men fordi jeg øremerker veldig mye av pengene trenger jeg å overføre mye til og fra sparekonto. Hos Postbanken kan jeg kun overføre 12 ganger ut fra kontoen før jeg må begynne å betale for det. Er det vanlig for alle banker eller kan jeg bytte til en bank hvor det er ubegrenset gratis overføringer? Hvordan fungerer det egentlig å skifte bank? Blir jeg noen dager uten bankkort/nettbank eller går det ganske automatisk og kjapt på en dag? Det finnes andre løsninger hos Postbanken. Du kan f.eks. spare på et rentefond. Der er det god rente og ingen begrensninger i antall uttak. Postbanken har også blitt kåret til Norges beste bank av norsk familieøkonomi i 2009 så det burde ikke være noen grunn til å skifte bank. Ta kontakt med Postbanken for å få rådgivning på hva slags muligheter du har. Det kan du faktisk gjøre allerede i kveld om du ønsker det (åpningstid 08-22 alle dager-også i helg).
Sola^ Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Eg oppretta ein personkonto til kortsiktig sparing/rekninger. Også har eg sparekonto som står urørt utanom spesielle tilfeller.
Minttu Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 må du betale for å overføre penger? fra din konto til andre, og/eller brukskonto og sparekonto? jeg overfører mye fra brukskonto til sparekonto og motsatt, jeg betaler da ingenting. Dnb
tineline Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 (endret) Jeg har Skandiabanken og alle overføringer er gratis og ubegrensede - men det skal sies er fordi de bare opererer med én innskuddsrente, uavhengig om det er sparekonto eller ikke. De kaller kontoene sine for alt-i-ett-kontoer, og du oppretter så mange du trenger gratis. Du betaler kun for selve bankkortet. For tiden er innskuddsrenten på 1,25%. www.skandiabanken.no Endret 13. januar 2010 av tineline
Østlandet Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har Skandiabanken og alle overføringer er gratis og ubegrensede - men det skal sies er fordi de bare opererer med én innskuddsrente, uavhengig om det er sparekonto eller ikke. De kaller kontoene sine for alt-i-ett-kontoer, og du oppretter så mange du trenger gratis. Du betaler kun for selve bankkortet. For tiden er innskuddsrenten på 1,25%. www.skandiabanken.no Du er vel litt "ute av kurs" nå.... Skandiabanken har da differensiert innskuddsrente? Brukskonto nå 0,85%, som øker til 1,1% fra 1 Feb. Høyrentekonto 2,7%, som øker til 2,8% fra 1 Feb. Men ellers, så er jeg enig i at banken er grei.
tineline Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Da har de bare ikke informert meg om dette, hehe. Da jeg fikk konto der for endel år siden, opererte de bare med 1 type.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Da har de bare ikke informert meg om dette, hehe. Da jeg fikk konto der for endel år siden, opererte de bare med 1 type. Renteforandringer og andre ting, informerer de da til stadighet om. Både i nyhetsbrevene og tydelig på innloggsbildet. Slutter meg til at dette er en helt Ok bank på alle områder.
Miko Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Brukskonto nå 0,85%, som øker til 1,1% fra 1 Feb. Høyrentekonto 2,7%, som øker til 2,8% fra 1 Feb. Men man må ha over 100 000,- på kontoen for å få ovenstående rente på høyrentekontoen - beløp under det har samme rente som brukskonto.
Østlandet Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 Men man må ha over 100 000,- på kontoen for å få ovenstående rente på høyrentekontoen - beløp under det har samme rente som brukskonto. Helt riktig. Det er kanskje vesentlig og det glemte jeg å nevne.
Miko Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 Helt riktig. Det er kanskje vesentlig og det glemte jeg å nevne. Sparesmart har ingen beløpsgrense, der er det 2,9% rente fra første krone. Kan være et greit alternativ for de som ikke har så mye å sette inn. Men når jeg tenker meg om var det vel egentlig ikke det tråden handlet om...
Pomeline Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 (endret) må du betale for å overføre penger? fra din konto til andre, og/eller brukskonto og sparekonto? jeg overfører mye fra brukskonto til sparekonto og motsatt, jeg betaler da ingenting. Dnb Det er vanlig å betale 1 % av beløpet (tror det er 1 %) som overføres tilbake til brukskonto fra sparekonto etter du har overført fra brukskonto til sparekonto 12 ganger i dnb nor. Iallfall må jeg det! Endret 13. januar 2010 av Pomeline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå