Gå til innhold

Flytte med katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det sånn at vi flytter med katten vår til et nytt hus som vi kommer til å leie kort tid(4mnd), så vi har planer om å kjøpe bolig fortest mulig.

Vi har fått lov å ta med oss katten til nye huset der vi blir i max 4 mnd. Katten er stort sett inne og ute katt...h*n er ute mye oftere på sommeren og i godt vær, mens på vinteren vil h*n knapt ut i 2 minutter.

Spørmålet er om vi skal ha h*n som inne katt de 4 mnd vi kommer til å bo i nye huset, og heller slippe h*n ut etter vi har kommet i det endelige huset vårt?? Hva hadde dere gjort?? Vil ikke at pus blir borte med all den flyttingen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da er det sånn at vi flytter med katten vår til et nytt hus som vi kommer til å leie kort tid(4mnd), så vi har planer om å kjøpe bolig fortest mulig.

Vi har fått lov å ta med oss katten til nye huset der vi blir i max 4 mnd. Katten er stort sett inne og ute katt...h*n er ute mye oftere på sommeren og i godt vær, mens på vinteren vil h*n knapt ut i 2 minutter.

Spørmålet er om vi skal ha h*n som inne katt de 4 mnd vi kommer til å bo i nye huset, og heller slippe h*n ut etter vi har kommet i det endelige huset vårt?? Hva hadde dere gjort?? Vil ikke at pus blir borte med all den flyttingen...

Det er ikke nødvendig å holde han inne de dere bor midlertidig. Noen sier at man skal holde en katt inne i 14 dager på nytt sted for at de ikke skal forsvinne. Etter min mening er dette bare tull. Jeg har hatt katter i mange år og har også flyttet veldig mye til tider. Har aldri holdt dem inne på nye bosteder og det har aldri vært noe problem. Har aldri mistet en katt på den måten.

Men hvis det føles tryggere, så hold han inne en ukes tid og slipp han så ut og følg med på han de første turene ut.

Skrevet

Ettersom at katter er stedsbundet og ikke menneskebundet, og blir veldig forvirret av mye flytting ville jeg holdt pus inne.

Og du over, å anbefale folk å bare slippe katten ut er dårlig da det er MANGE katter som forsvinner fra nytt hus fordi de skal leite etter det gamle huset.

Pus dør ikke av å være inne i 4 mnd :)

Skrevet

Ja vi skal jo flytte langt, men så flytter vi om 4 mnd igjen, men i samme lille by....er redd pus forbinder nye huset som sitt og vil da bli borte fra det aller nyeste huset om 4 mnd. derfor eg tenkte ha katten inne i midlertidig hus.....men som sagt h*n går ikke ut så mye nå uansett så tror ikke det blir vanskelig å holde h*n inne.......men kan jo aldri vite når snøen begynner å smelte...

Skrevet
Det er ikke nødvendig å holde han inne de dere bor midlertidig. Noen sier at man skal holde en katt inne i 14 dager på nytt sted for at de ikke skal forsvinne. Etter min mening er dette bare tull. Jeg har hatt katter i mange år og har også flyttet veldig mye til tider. Har aldri holdt dem inne på nye bosteder og det har aldri vært noe problem. Har aldri mistet en katt på den måten.

Men hvis det føles tryggere, så hold han inne en ukes tid og slipp han så ut og følg med på han de første turene ut.

Jo, man skal holde katten inne i to uker når man flytter for å være sikker på at katten forstår at dette er kattens nye hjem. Du har kanskje ikke mistet katten din slik, men det har veldig mange andre mennesker gjort. Jeg jobber i Dyrebeskyttelsen og vi hører mange historier om katter som blir borte fordi folk slipper dem ut for tidlig.

Så til ts, bare pass på å hold katten din inne i to ukers tid før du slipper den ut på nytt sted, så går det nok bra :)

Gjest Distiller
Skrevet

Personlig ville jeg holdt den inne i 4 mnd.

Skrevet
Personlig ville jeg holdt den inne i 4 mnd.

Er du smårar eller ??

Skrevet

Tror ikke det blir problem å holde h*n inne....h*n vil jo ikke ut disse dager uansett....får se når vi har flyttet :) Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...