Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Trenger noen råd her nå, altså... Dette kan da vel ikke være normalt? Hadde litt tøff fødsel med tang, revning, klipping, sying. Dagene etter plaget av inkontinens (BEGGE typene... en grusom tid). Nå føler jeg at jeg endelig har litt kontroll på ting igjen, er aktiv med knipeøvelser, og kjenner at stingene sannsynligvis har grodd. MEN: Jeg lukter så ekkelt! Prøver å dusje grundig og ofte, men lukta kommer raskt tilbake. En blanding av fiskelukt, og svært skarp/stram urin. Hvordan kan jeg bli kvitt dette? Har ventet og ventet på at det skal gå bort av seg selv, men det har ikke skjedd... Fødte for 6 uker siden...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 MEst sannsynlig har du fått en bakterieinfeksjon enten i skjeden eller stingene. Det er VELDIG vanlig etter en fødsel og spesielt når du ble sydd. Har du vært på seks ukerskontroll enda? Legen vil kunne gi deg antibiotika som du kan ta selv om du ammer. Grønnsåpebad er også en løsning, men hvis du har gått med det så lenge vil jeg anbefale deg å kontakte lege. Grønnsåpebad er dog deilig og lindrene og du føler deg frisk etterpå selv om lukta kommer tilbake. Jeg fyldte veslas badebalje med 5 liter vann og 5 ss grønnsåpe (vanlig) og satt der morgen og kveld til antibiotikan hadde gjort sitt...
wahaj Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Det kan hende du har bakteriell vaginose, burde sjekke deg hos legen.
LilleMy28 Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Her høres det ut som om du må på en kur med Flagyl, den dreper den bakterien som skaper fullstendig ubalanse i underlivet ditt nå. Ring lege med en gang, det kan begynne å svi etc dersom du ikke tar det. Det er ganske normalt å få etter fødsel, jeg fikk det selv, men dog uten de store symptomene. Derfor er det greit å få lege til å sjekke, kan jo også være at det har gått betennelse i stingene eller noe (som også kan gi guffen lukt), så få det sjekket, ikke vær flau, det er ganske vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå