Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg skal på Mamma Mia med 6-åringen, prøver å finne fram i "jungelen" av hotell! Jeg ønsker jo å bo på et relativt sentralt hotell, slik at vi slipper å gå FOR mye! (En del gåing blir det jo uansett!) Jeg lurer litt på St Giles Hotel. Dette skal ligge i enden av Oxford street, n oe som blir ganske så sentralt! Er det noen av dere som har bodd på dette hotellet, har dere noen formening om det? Noen som har et annet tips til hvor vi kan bo?
Nausicaä Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Oxford Street kan jo være lang og tung å gå i den. Men er jo ganske sentralt i forhold til metro og mange av de store butikkene. (Top Shop og Primark er i andre enden). Jeg har ikke noen spesifikke hoteller å anbefale, men vil heller tipse om siden tripadvisor.com - slik at du får se hva andre mennesker synes om de eventuelle hotellene.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Et tips er å kjøpe dagskort/ukeskort til kollektivtrafikken. Du går ikke gjennom Oxford Street på en dag med en 6-åring! London er kjempestort så det er lurt å ta buss og metro innimellom. Fra bussen kan man også se mye.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har bodd på St Giles for mange år siden. Det er helt ved Tottenham Court Road - altså veldig langt fra den delen av Oxford Street de fleste ønsker å shoppe i (i hvertfall hvis du måler avstand med en 6-årings blikk). På den andre side er det nær British Museum (må være en drøm for ethvert barn!) og nær Covent Garden. Tror det kan være et ok valg. Rommene er veldig små, men det er jo barn også... Min erfaring med storbyferie med småbarn er å ta det rolig, prioritere transport selv over korte avstander og legge inn mange is- og kospauser. Da blir det meste stas Kos dere!
Frøken Helene Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Jeg har bodd på St Giles for mange år siden. Det er helt ved Tottenham Court Road - altså veldig langt fra den delen av Oxford Street de fleste ønsker å shoppe i (i hvertfall hvis du måler avstand med en 6-årings blikk). På den andre side er det nær British Museum (må være en drøm for ethvert barn!) og nær Covent Garden. Tror det kan være et ok valg. Rommene er veldig små, men det er jo barn også... Min erfaring med storbyferie med småbarn er å ta det rolig, prioritere transport selv over korte avstander og legge inn mange is- og kospauser. Da blir det meste stas Kos dere! Må si meg veldig uenig i det du skriver (og jeg har vært sikkert 30 ganger i London, som barn/med barn). St Giles er et perfekt hotell for turister som ikke har vært mye i London. Det ligger bare noen få meter fra tuben, hopp på den og reis rundt der dere måtte ønske. I tillegg er det gåavstand til mange fine severdigheter.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Må si meg veldig uenig i det du skriver (og jeg har vært sikkert 30 ganger i London, som barn/med barn). St Giles er et perfekt hotell for turister som ikke har vært mye i London. Det ligger bare noen få meter fra tuben, hopp på den og reis rundt der dere måtte ønske. I tillegg er det gåavstand til mange fine severdigheter. Ehhh - dette er gjesten som du er så uenig med: hva er det vi ikke er enige om egentlig? Du sier at man må bruke tuben, jeg sier at det er langt til shoppedelen av Oxford street (=bruk tuben) Du sier at det er gåavstand til mange fine severdigheter, jeg sier at det er nær British Museum og Covent Garden.
Frøken Helene Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Ehhh - dette er gjesten som du er så uenig med: hva er det vi ikke er enige om egentlig? Du sier at man må bruke tuben, jeg sier at det er langt til shoppedelen av Oxford street (=bruk tuben) Du sier at det er gåavstand til mange fine severdigheter, jeg sier at det er nær British Museum og Covent Garden. Beklager min uklarhet. Jeg er uenig med deg om at det er langt til "shoppedelen av Oxford Street" (hvor mener du den starter/stopper?). Allerede fra Tottenham Court Road stasjon mot Oxford Cirkus er det store shoppingmuligheter. Det at hotellet ligger såpass nærmt buss/tube er en superfordel når du reiser med små barn i en storby, som jo faktisk London er. Ellers er det vel tvilsomt at en 6-åring er klar for så mye shopping, og å finne et hotell som ligger rett ved Hamleys, uten å betale en formue, er ganske så umulig vil jeg tro.
Lipstick Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Jeg anbefaler i hvert fall IKKE Royal National Hotel som ligger ved British Museum. Det er et kjempestort hotell med alt for mange etasjer, mennesker og rom. Jeg og min mor brukte mye tid på å finne frem til rommet vårt der i sommer, ligger så ulogisk plassert med romnumre i forskjellig rekkefølge, så, nei, ikke TENK på det en gang! Ville ikke mistet en 6-åring i de korridorene der. Gå på www.tripadvisor.com og let deg frem til et greit, oversiktelig og barnevennlig hotell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå