Gjest Gjest_linni_* Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 hvordan er det å trene spinning på lav intensitet i 75 min FØR frokost? tanken er og gå ned i venk og forbrenne mest mulig fett.. håper noen kan hjelpe meg!
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg vet at Grete Waitz trente (løp) før frokost, og hun er da sunn nok, men jeg hadde aldri klart det... Jeg må minst ha en banan eller en yoghurt før jeg trener. Jeg tror det er så enkelt som at hvis du føler det er greit, så er det greit... hvis ikke, spis litt først, tren etterpå. Det viktigste er at du spiser en god frokost med en gang du kommer tilbake fra trening.
Fjonana Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Du bør få i deg litt energi før du trener. Spis en banan eller lignende slik at du får i gang forbrenningen. Lykke til!
Wiggins Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 hvordan er det å trene spinning på lav intensitet i 75 min FØR frokost? tanken er og gå ned i venk og forbrenne mest mulig fett.. håper noen kan hjelpe meg! Det er hovedsakelig pulsen som bestemmer om du bruker fett eller karbohydrater når du trener spinning. Det gjør derfor ingenting om du spiser frokost først. Tvert i mot er det bedre å spise frokost, særlig hvis du er blant oss som fungerer best med frokost. Uten frokost har kroppen lite energi, og selv om det ikke er noen umulighet å trene 75 minutter spinning uten frokost på lav intensitet, så er det mye mer motiverende når du kjenner at kroppen er i gang. Så lenge du holder lav intensitet vil mesteparten av det du forbrenner allikevel være fett.
villkatt Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har ofte vært ute og jogget før frokost, og synes det er herlig! (Når jeg først har kommet meg opp av sengen og ut, self .) Jeg har ikke trengt å spise noe før økten, men har jeg bare pleid å jogge i ca 25 min, og trent litt styrke etterpå. 75 min med spinning er litt for lenge som før-frokost-trening, for meg. Pluss at jeg nok hadde sovnet på sykkelen! Trening før frokost skal visstnok gi litt bedre gevinst når det gjelder fettforbrenning, enn f.eks. trening på ettermiddag/kveld. Nå er det et svangerskap, og litt til, siden jeg var helt inne i treningsverden, så korrigér meg gjerne om jeg tar feil!
The Kitten Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Jeg foretrekker å jogge før jeg spiser frokost. Drikker kun vann. Varmer opp i 15 minutter, jogger i 40 minutter og kjøler ned i 5 minutter. Selv har jeg ingen problem med at energien ikke strekker til.
Gjest ts Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 jeg klarer fint å trene spinning i 75 min på ca 70 % puls (pluss at jeg går til trening ca 10 min unna elixia), så det er ikke derfor jeg spør... bare lurer påom kroppen tar av musklene istedefor fettet, eller om det går rett på fettforbrenningen. har nemlig hørt at hvis du spise frokost først, og så trener på LAV intensitet, så tar det over 1 time før fettforbrenningen starter.. ikke vet jeg, men håper dere har noen flere innlegg. og takk for hjelpen så langt!
The Kitten Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan det er logisk at kroppen tar av musklene istedenfor fett hvis man trener før man har spist. Kroppen lagrer jo fett nettopp for å kunne ta av det.
Wiggins Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan det er logisk at kroppen tar av musklene istedenfor fett hvis man trener før man har spist. Kroppen lagrer jo fett nettopp for å kunne ta av det. Det betyr ikke at den bruker kun av fettet. Aktivitet såpass lenge, selv på lav intensitet, vil uungåelig føre til at det glykogenlageret hun måtte ha igjen etter natten blir vesentlig redusert. Kroppen prøver å gjenopprette det, og den vil nok i noen grad bryte ned proteiner for å danne sukkerarter. Jeg har aldri satt meg ordentlig inn i dette, jeg har aldri studert kjemi på noe høyt nivå, men jeg tror ikke jeg tar munnen for full om jeg sier at hun vil miste noe muskelmasse med et slikt treningsopplegg.
Chanel.No5 Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 (endret) Jogger selv mellom 35 og 40 min før frokost om morgenen noen dager i uken, men skulle jeg trent i 75 min spinn så hadde jeg spist noe først, enten en banan, yoghurt med litt musli og en skikkelig frokost etterpå. Jeg klarer ikke ha noe mat i magen når jeg jogger, får så lett hold, (jeg er A-menneske også da), så derfor passer det meg best å løpe på tom mage, men jeg hadde ikke trent lenger enn jeg gjør på det. Les litt her: http://www.kalibergym.no/morgencardio.shtml Endret 13. januar 2010 av Lotte28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå