Gå til innhold

Pynting av bord - tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt tips om hvordan jeg kan pynte bordene til bryllupet. Har tenkt å holde det litt "naturlig" og ikke så voldsomt. Tennker å plukke hageblomster, muligens holde meg til syriner om sesongen tillater det, det blir hvite duker og sannsynligvis helt vanlig hvite tallerkner, siden det er et grendehus vi skal være på.

Noen som har noen tips til hva annet jeg kan pynte med? Gjerne linker til hvordan dere skal ha det.

Skrevet

vil jo si d kommer litt an på når på året d er..... men jeg syns det er fint å bruke det man finner akk da...

Vi skal gifte oss i oktober og skal ha tema svart/hvitt.... blir hvit duk m svart løper og svarte og hvite lys.... men siden det er høst skal vi oxo pynte med tørkede blader og rognebær :D

• 1 måned senere...
Skrevet

Bruk det dere finner. Jeg har spurt flere om hva de forbinder med min samboer, og alle er enige i en ting. Han er stødig som et fjell.

Så jeg skal reise bort på Ikea, og kjøpe sånne høye firkanta vaser og fylle med stein, dekor stein, sådan.

Lys og mye annet blir også kjøpt der borte.

Så følg hjertet ditt eller deres og finn noe som har betydning for ddere.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi skal gifte oss i drakt og har prestekrager som gjennomgående blomst. Jeg tenkte også å plukke blomster selv, men markblomster visner så fort pg jeg vil ikke ha det stresset på bryllupsdagen, så vi velger å kjøpe dekorasjonene hos florist. Altså prestekrager med "villblomster" og litt lyng og sånt, tenker jeg. I tillegg pynter jeg med trønderkeramikkboller som jeg fyller med vann og flytelys og noen prestekragehoder som flyter rundt. Tror det blir fint :)

Skrevet

Vi skal gifte oss på sommeren og har hvitt/krem/grønt som fargetema. Skal legge eføy utover bordene og så har kjøpt "dekorbånd" med kremfargede perler og tynne sløyfebånd som skal legges sammen med eføyen. Kombindere dette med grønne telysholdere fra IKEA som jeg har limt perlebånd og et hjerte på (fungerer som bordkort). Tror det blir helt nydelig:)

Et tips hvis du skal ha syriner er å kjøpe billige hvite potter på IKEA, putte oasis (sånn grønn masse som de har i blomsterbutikken) nedi og så stikke syrinene i. Da tror jeg de både vil se pene ut og holde seg lenge. Hvis det er syriner så kan kanskje hortesia brukes istede? De er store og fine og ikke så dyre(?).

Ble veldig fornøyd med telysholderene/bordkortne så det kan jo være en idee og kjøpe i en farge som passer? Hvis de har matt finish går det ann å skrive på dirkete med tusj eller farget glitterlim... Men jeg kjøpte som sagt små hjerte som jeg skal skrive på.

Lykke til:)

Skrevet (endret)

Kom på en fin ting jeg så i et høstbryllup en gang:

glassboller fyltt med vann, flytelys og blomster. Kjempfint og stemningsfullt:)

Eksempler på bordpynting kan du finne her:

http://www.loiten-lys.no/borddekking

Endret av Frk. Belle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...