Gå til innhold

Drittlei kattungen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror TS ikke vil svare her fordi hin 1.har slengt katta i veggen, 2.kontaktet veterinær og fått samme råd som "vi" har gitt henne eller 3.omplassert uten å fortelle om problemene kattungen har...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ELLER h*n er lei av bare å få slengt dritt etter seg fordi h*n innrømmet at h*n var lei av problemet...

Det MÅ da være lov å lufte slike følelser, kom bare ikke her og fortell meg at dere er like glad i kjæledyret deres uansett hva det gjør?! alltid... Når bikkja spiser opp mobilen din, katta bæsjer i gardinene, hesten tråkker deg på tærne, undulaten klyper det i nesa og rotta tisser i fanget ditt. Da må man vel kunne si at faen også, møkkadyr, før man trekker pusten og prøver igjen, uten at man er en dårlig dyreeier av den grunn?!

Og man må kunne skrive det her, så får man ut litt frustrasjon? det er tross alt en katt det er snakk om, den leser ikke hva som står her inne...

Skrevet
ELLER h*n er lei av bare å få slengt dritt etter seg fordi h*n innrømmet at h*n var lei av problemet...

Det MÅ da være lov å lufte slike følelser, kom bare ikke her og fortell meg at dere er like glad i kjæledyret deres uansett hva det gjør?! alltid... Når bikkja spiser opp mobilen din, katta bæsjer i gardinene, hesten tråkker deg på tærne, undulaten klyper det i nesa og rotta tisser i fanget ditt. Da må man vel kunne si at faen også, møkkadyr, før man trekker pusten og prøver igjen, uten at man er en dårlig dyreeier av den grunn?!

Og man må kunne skrive det her, så får man ut litt frustrasjon? det er tross alt en katt det er snakk om, den leser ikke hva som står her inne...

Nei, katten leser nok ikke her inne. Men som ganske mange har påpekt så merker katter (og andre dyr) veldig godt om eierne er stresset. De plukker opp våre sinnsstemninger mye lettere enn vi tror. Hadde TS moderert språkbruken sin noe, og faktisk tatt til seg en del av de gode tipsene som faktisk har kommet i denne tråden, hadde den nok sett ganske annerledes ut!

Blir nesten litt som i ambulansesaken, hvor langt kom den familien med språkbruken sin? Det er ikke slik at den som bruker sterkest og styggest ord er den som skal få saken sin hørt mest eller raskest.

Skrevet

jeg skal ærlig innrømme jeg blir litt skeptisk når tråstarter ikke en gang klarer å skrive riktig antall katter han/hun har, og deretter klikker i vinkel forde at andre skriver fire (som personen skrev i første innlegg)

ts får heller ta i mot tips

Skrevet
jeg skal ærlig innrømme jeg blir litt skeptisk når tråstarter ikke en gang klarer å skrive riktig antall katter han/hun har, og deretter klikker i vinkel forde at andre skriver fire (som personen skrev i første innlegg)

ts får heller ta i mot tips

Heheh hei igjen. Jeg må bare le - beklager as. Dere har holdt på for harde livet her mens jeg har vært borte. Hadde eksamen pluss reiste hjem så har ikke hatt tilgang til PC.

Leste noen innlegg der folk forsvarer meg, og enkelte mente det var meg selv som forsvarer. Men det er så latterlig at jeg akter ikke å svare.

Uansett lille pusen var bare stresset på grunn av at vi flyttet osv. Og det at jeg ikke fikk mulighet til å gi han den tiden han pleide å få. På grunn av et lass med eksamener var jeg stresset og når du samt må rense bæsj 2-3 ganger iløpet av dagen og vaske huset flere ganger når du egentlig vet at du skal gjøre ferdi lesingen også. Tro meg man blir litt hysterisk. Jeg skrev feil ja, jeg har bare 3 katter - totalt.

Når det gjelder tipsene folk kom med jo, jeg har gitt ham ris og fiskeboller og et sånt middel vi rakk å kjøpe før vi dro hjemover til mormor. Og det har hjulpet. Men siden han kom "hjem" til mormor igjen så har han vært helt normal. Han likte vel ikke at vi flyttet på oss. Jeg har vært hos dyrlegen og han konkluderte med det samme.

Når det gjelder de andre pusene så det stresser ham ikke. De leker og tuller hele dagen. Uansett hva de andre mener her - jeg har hatt katt i 23 år, ergo hele livet - så vet jeg at det ikke skyldtes det. Pluss de andre er ikke så gamle heller.

Jeg ville bare ta ut frustrasjonen her så jeg ikke fikk no sammenbrudd. For jeg fikk stive muskler og ledd av all stress. Jeg vet det ikke er kattas feil, men når jeg tok meg en katt til visste jeg ikke at jeg ville bli syk. Eller er det sånt som folk vet?

Jeg vet jeg har snakket stygt til mange her, men jeg så rett og slett rødt og det beklager jeg. Jeg er bedre oppdratt enn dette lissom.

Jeg ville aldri finne på å gjøre ktta mi noe vondt. Selvom den hdde bæsjet hele livet ville jeg ikke avlivet den. Men jeg var så forbanna. Men etter å bli tatt så dårlig imot her og blitt beskyldt for så mye kommer jeg nok aldri til å be om hjelp her igjen - det skl være sikkert. Jeg har ikke vært noe bedre selv så skal ikke gå mer inn på det. Men alle som har hatt/har barn her... jeg kan garantere at når ungen har vekket deg for ørtende gang iløpet av natta og du er sliten og lei, og kroppen verker og skriker etter hvile har du hatt lyst til det ene og det andre. Uten at du egentlig mener det, uten at du egentlig vil. Det er bare noe man sier for å lette litt på sinnet. Jeg antok at når jeg hadde fått blåst ut litt her ville alle be meg om å roe meg ned og at dette ikke er verdens undergang og at jeg ville komme over dette. Men ja ja.. det er vel lov å håpe.

Vel jeg hadde egentlig ikke lyst til å svare.. men tenkte at de som virkelig har ønsket å hjelpe til fortjener en stor takk og at jeg kan fortelle at alt er bare helt fint her. Han tusler rundt og leker som bare det og vi har det utrolig fint alle sammen.

Jeg elsker kattene mine og det vil jeg alltid gjøre.

Takk for meg.

Skrevet

Når du skriver flere innlegg under "kjæledyr" kategorien på et forum om hvor mye du drømmer om å kaldkvele kattungen din, er det ikke så rart du får reaksjoner. Om du hadde forventet klapp på skulderren og huff stakkars deg meldinger tilbake er det vel litt feil underforum å skrive på, her er det fokus på dyra...

Du nevnte jo ikke et ord om flytting i noen av innleggene dine før dette, hadde du gjort det hadde jo de fleste skjønt hva som var galt, og kunne da heller ha gitt noen tips som hadde passet litt bedre!

Ingen vet om en katt kan bli syk eller ikke, men det er en del av ansvaret man tar på seg når man får seg en katt (erller hvilket som helst annet dyr for den saks skyld). Hvis du leser igjennom dine egne innlegg en gang til, kanskje du skjønner hvorfor du har fått de reaksjonene du har fått? Tror du vi hadde gitt like råd til en person som hadde skrevet noe ala dette:

"Nå er jeg skikkelig frustrert. Vi har flyttet med kattene, og minste pus har taklet det dårlig, han har fått en tendens til å gjøre fra seg utenfor kassa, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir veldig stressa, skal ha eksamen snart og har rett og slett ikke all verdens tid til å vaske og passe på katten før eksamen er over. Noen som har noen gode tips?"

Det er dette jeg leser ut av innleggene dine, bare ispedd mye banning, skjellsord og annet ufint. Og ikke svarte du de som prøvde å hjelpe de særlig bra heller. Om man spør om ting på en ordentlig måte er det forumet her et fantastisk sted for å få hjelp!

Jeg har katt selv, og jobbet med katter i noen år nå (dyrebeskyttelsen). Vært borte i mange problemkatter for å si det slik. Vasket bæsj, spy, urin og mark fra de merkeligste steder, vært på legevakta med infiserte kattebitt, og diverse, men har aldri tenkt slik som du tydeligvis gjør. Det er som sagt et ansvar man påtar seg når man skaffer dyr. Det har med kunnskaper å gjøre, jeg vet en del om hvordan katter er og forholder seg til ting, og som regel så er det vi mennesker som feiltolker når noe slikt skjer. De gangene jeg har blitt bitt, så vet jeg hvorfor det har skjedd, det er katter som har vært redde og skremt, og så har jeg f.eks. vært for brå i bevegelsene. Jeg blir jo ikke sint på katten av den grunn. Som sagt værer katter veldig godt sinsstemninger, og derfor så må man være litt obs på hvordan man ter seg rundt de også, ikke bare tenke at så lenge man ikke skriker eller gjør noe verre så merker ikke katta noe til det.

Håper du ihvertfall har tatt til deg litt av det som har blitt sagt her i tråden, og at alt går fint med pusekattene dine videre!

Gjest negasjon
Skrevet

Jeg kan overta kattungen din. Send meg en pm ts.

Gjest Problematique
Skrevet

Siden TS har mer eller mindre løst problemet, tviler jeg sterkt på at hun vil gi ifra seg katten.

Skrevet

Kan du ikke vurdere å gi bort kattungen til noen?

Skrevet
Kan du ikke vurdere å gi bort kattungen til noen?

Så utrolige merkelig reaksjoner. Nå når ts sier at problemet har løst seg, og det klart kommer frem at hun vil beholde kattungen, kommer den ene og den andre og tilråder at hun gir den bort... :filer:

Skrevet
Jeg avliver han ikke. Vi har vært hos veterinær, jeg har byttet sand opp til flere ganger. Han får det beste foret - har også byttet det. Han er så liten at det ikke er pels der som trengs å klippes. Han bare renser seg ikke så det er masse dritt rundt hele "hullet". Og nå hadde jeg stengt ham i ett bur mens jeg var nede og tok meg litt frokost - etter å ha vasket hele rommet. Når jeg er tilbake hadde han rekket å bæsje i buret og tråkket i det og klint det utover vinduskarmen osv. Han har ikke diare. Har fast avføring.

Jeg har gjort alt! Jeg er ikke ondt menneske. Jeg har brukt flere hundre kr hos veterinær gjort alt jeg kan. Samtidig har jeg de to første mnd rost og kost han uansett hva han gjør. Men jeg takler det ikke mer. Jeg har også kjøpt sånn duft greier for at han skal prøve å bli litt roligere. Men han er bare rett og slett dust. Ikke er han syk heller.

Jeg blir gal! rett som det er. Og han driter jo unormalt mye i forhold til de andre kattene så jeg pleier å vaske etter ham hele tiden.

Jeg har tre andre katter i huset som ser rart på meg og forstår ikke hva det går av matmor for tida. Jeg blir jo seff helt satt ut.

Du TAKLER det ikke mer? Hva? Hadde du sagt det samme om barnet ditt, at du ikke takler det mer? NEPPE.

Skrevet
Du TAKLER det ikke mer? Hva? Hadde du sagt det samme om barnet ditt, at du ikke takler det mer? NEPPE.

Dyr er også et verdifullt liv. Men det er forskjell på en katt og et menneske likevel da. Makan! :gjeiper:

Skrevet
Dyr er også et verdifullt liv. Men det er forskjell på en katt og et menneske likevel da. Makan! :gjeiper:

kanskje i dine øyne

Skrevet

HERREGUD, her kommer jeg aldri til å be om hjelp uten å være ytterst forsiktig med hva jeg sier. Men underholdene, DET er dere, damer. :popcorn:

Skrevet

du sier han gnir rompa i gulvet. Det kan vel ikke være orm? orm pleier å klø og få katter til å bli sår i rompa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...