Gjest Glør Skrevet 14. januar 2010 #81 Skrevet 14. januar 2010 Kattungene blir smittet av kattemor både gjennom placenta (morkake) og morsmelk. Men da må mor først ha smitten hun også. Slik at så lenge hun også behandles en gang og heller ikke går ut ser jeg ikke behovet for så mange kurer. Ellers enig i at å rense kassa så sjelden høres for lite ut. Mine katter er ikke så veldig sensitive på gullende ren kasse, men da jeg hadde fire katter måtte jeg ta den minimum 2-3 ganger i uka. En gang i uka ville gitt lukt som var plagsom selv for oss mennesker, og katter har tross alt mye bedre luktesans enn oss.
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 14. januar 2010 #82 Skrevet 14. januar 2010 Jeg orket ikke lese hele tråden, men vil si at hvis du har tre voksne katter og en liten kattunge håper jeg du har MANGE kattedoer så han ikke føler stress med å gå på do. Syns jeg leste at du har en 14 kvm. leilighet? Det er drøyt å stenge 4 katter inne på så liten plass. Fantastisk at alle går over ens spør du meg. (rekner med at de gjør det siden du ikke har nevnt noe annet).
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 14. januar 2010 #83 Skrevet 14. januar 2010 Jeg skifter i dokassa hver dag og vasker den en gang i uka. Har bare en katt, hadde jeg hatt fler ville det vært større jobb med det. (kassa brukes også bare når det er veldig kaldt ute)
Gjest les litt før du svarer da Skrevet 14. januar 2010 #84 Skrevet 14. januar 2010 Jeg orket ikke lese hele tråden, men vil si at hvis du har tre voksne katter og en liten kattunge håper jeg du har MANGE kattedoer så han ikke føler stress med å gå på do. Syns jeg leste at du har en 14 kvm. leilighet? Det er drøyt å stenge 4 katter inne på så liten plass. Fantastisk at alle går over ens spør du meg. (rekner med at de gjør det siden du ikke har nevnt noe annet). Nei, hun bor i et hus på 140 kvm. Hun satte katten på sitt rom på 14 kvm en kort periode for å se om det var noen forandring
Gjest oppgitt gjest Skrevet 14. januar 2010 #85 Skrevet 14. januar 2010 er det mulig.. så mye slags reaksjoner og dårlig lesing av folk inne her.. nå har jeg lest gjennom ALLE innleggene i denne tråden.. for det første må folk begynne å lese nøyere azz.. mange mener at noe av problemet ligger i at hu har 3 katter sammen.. hu har svart på det tidlig i tråden og skriver at di leker godt sammen og at det ikke er noe problem..!! og hvorfor ikke H....... er det så mange som henger seg opp i om hu har skrivd feil på antall katter, er da ett fett det! det hadde ingeting med emne på tråden å gjøre hvor mange katter hu har. Syns også det er dårlig all den drittsleninga folk for på tråder her, vedkommende lager en tråd fordi hu har et problem, JA, hu skriver i begynnelsen med en veldig frustrasjon, MEN hu gjentar FLERE ganger at hu verken slår, skriker eller noen annet til katten, hu har egentlig ikke gjort noe slemt mot katten i det hele tatt, dermed er det utrolig dårlig av folk å si hu ikke egner seg om eier av katten. Hu spør om råd og da kan folk gi a det uten å kjefte hu huden full om at a ikke behandler katten sin godt nok. Er ikke noe fint å "tråkke" på folk på den måten der! makan altså.. Må være lov at TS lar frustrasjonen sin komme ut på en tråd her så hu kan få råd og tips av andre. og hvis noen lurer jeg har selv tre katter og veit hvordan det er å ha katt i hus så dere ikke tror jeg er totalt uerfaren med dere kritikere!! Jeg håper det ordner seg med katten din og håper at du oppdatere om det gjør det eller ikke!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #86 Skrevet 14. januar 2010 Syns også det er dårlig all den drittsleninga folk for på tråder her, vedkommende lager en tråd fordi hu har et problem, JA, hu skriver i begynnelsen med en veldig frustrasjon, MEN hu gjentar FLERE ganger at hu verken slår, skriker eller noen annet til katten, hu har egentlig ikke gjort noe slemt mot katten i det hele tatt, dermed er det utrolig dårlig av folk å si hu ikke egner seg om eier av katten. Hu spør om råd og da kan folk gi a det uten å kjefte hu huden full om at a ikke behandler katten sin godt nok. Er ikke noe fint å "tråkke" på folk på den måten der! makan altså.. Må være lov at TS lar frustrasjonen sin komme ut på en tråd her så hu kan få råd og tips av andre. Folk som kommer med dritt får dritt tilbake. Hva forventer du deg på et forum fullt av dyreelskere!?! At de skulle ta parti for eieren som har lyst å slenge katta i veggen... Ts har gulpet opp masse søppel, og fortjener da å få passet sitt påskrevet. Punktum!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #87 Skrevet 14. januar 2010 er det mulig.. så mye slags reaksjoner og dårlig lesing av folk inne her.. nå har jeg lest gjennom ALLE innleggene i denne tråden.. for det første må folk begynne å lese nøyere azz.. mange mener at noe av problemet ligger i at hu har 3 katter sammen.. hu har svart på det tidlig i tråden og skriver at di leker godt sammen og at det ikke er noe problem..!! og hvorfor ikke H....... er det så mange som henger seg opp i om hu har skrivd feil på antall katter, er da ett fett det! det hadde ingeting med emne på tråden å gjøre hvor mange katter hu har. Syns også det er dårlig all den drittsleninga folk for på tråder her, vedkommende lager en tråd fordi hu har et problem, JA, hu skriver i begynnelsen med en veldig frustrasjon, MEN hu gjentar FLERE ganger at hu verken slår, skriker eller noen annet til katten, hu har egentlig ikke gjort noe slemt mot katten i det hele tatt, dermed er det utrolig dårlig av folk å si hu ikke egner seg om eier av katten. Hu spør om råd og da kan folk gi a det uten å kjefte hu huden full om at a ikke behandler katten sin godt nok. Er ikke noe fint å "tråkke" på folk på den måten der! makan altså.. Må være lov at TS lar frustrasjonen sin komme ut på en tråd her så hu kan få råd og tips av andre. og hvis noen lurer jeg har selv tre katter og veit hvordan det er å ha katt i hus så dere ikke tror jeg er totalt uerfaren med dere kritikere!! Jeg håper det ordner seg med katten din og håper at du oppdatere om det gjør det eller ikke! DU har tydelig vis ikke så mye peiling på katter som du tror... Selv om ikke kattene får åpenbare problemer, kan de oppleve stress av å bo sammen med flere andre katter de må dele territorie med. Selv om ikke en hvem som helst kan se det, behøver ikke å bety at ikke katten opplever det! Og stress kan gjøre ganske mye med en katt, og få de til å oppføre seg ganske rart. Og selv om TS sier at hun ikke reagerer negativt over katten, så er de utrolig flinke til å lese kroppsspråk, dette gjelder mange dyr, de reagerer selv om vi ikke tror de skjønner hva som foregår. TS har en forferdelig språkbruk, virker veldig umoden, og har tatt på seg et ansvar for levende vesener som hun ikke takler! Da er det ikke rart hun får noen krasse kommentarer tilbake, spesielt siden hun ikke er interessert i å høre på noen av rådene som kommer inn her heller.
Gjest oppgitt gjest Skrevet 14. januar 2010 #88 Skrevet 14. januar 2010 Folk som kommer med dritt får dritt tilbake. Hva forventer du deg på et forum fullt av dyreelskere!?! At de skulle ta parti for eieren som har lyst å slenge katta i veggen... Ts har gulpet opp masse søppel, og fortjener da å få passet sitt påskrevet. Punktum! TS skriver noen av tankene sine fordi hu er dødsfortvila og frustrert, tanker er en ting men handling er noe helt annet. Kan ikke si at folk som kommer med dritt får dritt når hu egentlig ikke har gjort anna en å tenke noe! Et forum fult av dyreelskere er vel for at andre dyreelskere skal kunne spørre om tips og råd, hvis det er så mange dyreelskere her så burde di heller komme med tips og råd enn å komme med så mye pisspreik.
Gjest oppgitt gjest Skrevet 14. januar 2010 #89 Skrevet 14. januar 2010 DU har tydelig vis ikke så mye peiling på katter som du tror... Selv om ikke kattene får åpenbare problemer, kan de oppleve stress av å bo sammen med flere andre katter de må dele territorie med. Selv om ikke en hvem som helst kan se det, behøver ikke å bety at ikke katten opplever det! Og stress kan gjøre ganske mye med en katt, og få de til å oppføre seg ganske rart. Og selv om TS sier at hun ikke reagerer negativt over katten, så er de utrolig flinke til å lese kroppsspråk, dette gjelder mange dyr, de reagerer selv om vi ikke tror de skjønner hva som foregår. TS har en forferdelig språkbruk, virker veldig umoden, og har tatt på seg et ansvar for levende vesener som hun ikke takler! Da er det ikke rart hun får noen krasse kommentarer tilbake, spesielt siden hun ikke er interessert i å høre på noen av rådene som kommer inn her heller. Hvis du gidder å lese innlegget litt bedre så bør du se at jeg ikke har skrivd noe om at jeg veit hva denne katten det er snakk om regarer på med tanke på di andre kattene i det samme huset, jeeg skriver det TS skreiv sjøl! (siden var så mange som spurte om det) så ikke kom med noe påstand om at jeg ikke har så mye peiling som jeg trur! jeg syns nå hu takler det bedre enn mange andre, fordi aller fleste hadde valgt å avlive katten når di gjør fra seg sånn inne, noe hu ikke har valgt å gjøre enda.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #90 Skrevet 14. januar 2010 Hvis du gidder å lese innlegget litt bedre så bør du se at jeg ikke har skrivd noe om at jeg veit hva denne katten det er snakk om regarer på med tanke på di andre kattene i det samme huset, jeeg skriver det TS skreiv sjøl! (siden var så mange som spurte om det) så ikke kom med noe påstand om at jeg ikke har så mye peiling som jeg trur! jeg syns nå hu takler det bedre enn mange andre, fordi aller fleste hadde valgt å avlive katten når di gjør fra seg sånn inne, noe hu ikke har valgt å gjøre enda. Jeghar lest innlegget ditt jeg. Og mener fortsatt det jeg skrev, selv om TS tror de leker fint sammen kan det faktisk være mye som påvirker den lille pusen. Og om du hadde hatt peiling så hadde du også skjønt dette. Etter ganske mange år med dyr vet jeg at jeg har litt peiling, men jeg kan ikke vite akkurat hvordan en katt føler det eller ikke. Men om den har de problemene som TS beskriver, så vet jeg at dette kan komme av blant annet stress, og derfor burde dette være det første som sjekkes nøyere ut. Det virker ærlig talt ikke som om TS har mye peiling, og da burde hun kanskje heller ta rådene hun får til etterretning fremfor å være ufin. Og de aller fleste hadde ikke valgt å avlive katta, ihvertfall ikke blant folk jeg kjenner!
Gjest oppgitt gjest Skrevet 14. januar 2010 #91 Skrevet 14. januar 2010 Jeghar lest innlegget ditt jeg. Og mener fortsatt det jeg skrev, selv om TS tror de leker fint sammen kan det faktisk være mye som påvirker den lille pusen. Og om du hadde hatt peiling så hadde du også skjønt dette. Etter ganske mange år med dyr vet jeg at jeg har litt peiling, men jeg kan ikke vite akkurat hvordan en katt føler det eller ikke. Men om den har de problemene som TS beskriver, så vet jeg at dette kan komme av blant annet stress, og derfor burde dette være det første som sjekkes nøyere ut. Det virker ærlig talt ikke som om TS har mye peiling, og da burde hun kanskje heller ta rådene hun får til etterretning fremfor å være ufin. Og de aller fleste hadde ikke valgt å avlive katta, ihvertfall ikke blant folk jeg kjenner! Da tror jeg du får skaffe deg briller, eller evt sterker briller hvis du allerede har det. Jeg har kun sitert hva hu har sagt, har verken sagt at jeg trur det ene eller det andre om hva den reagerer på. jeg har hatt katt sammenhengende i ca 15 år! så jeg har en del greie på katter! Det er vel ikke så lett for å ikke være ufin når 90% av di kommentarene hu får er drittslening tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #92 Skrevet 14. januar 2010 Da tror jeg du får skaffe deg briller, eller evt sterker briller hvis du allerede har det. Jeg har kun sitert hva hu har sagt, har verken sagt at jeg trur det ene eller det andre om hva den reagerer på. jeg har hatt katt sammenhengende i ca 15 år! så jeg har en del greie på katter! Det er vel ikke så lett for å ikke være ufin når 90% av di kommentarene hu får er drittslening tilbake. Hvis du har så stor greie på katter så burde du vel kanskje oppfordre henne til å ta dette på alvor da, og ikke bare bagatellisere det med at de leker så fint sammen. Du skriver at hun allerede har sagt de leker fint, men det betyr ikke at katten ikke er stresset. Om TS hadde valgt en normal språkbruk, istedenfor å si hun er drittlei den lille faenskapen, at hun snart klikker, og vil ha faenskapet ut av huset, hadde hun nok kanskje fått noen litt mer vennligsinnede svar tilbake. Katten er med stor sannsynlighet syk på en eller annen måte, og da har hun en forferdelig holdning.
Gjest oppgitt gjest Skrevet 14. januar 2010 #93 Skrevet 14. januar 2010 Hvis du har så stor greie på katter så burde du vel kanskje oppfordre henne til å ta dette på alvor da, og ikke bare bagatellisere det med at de leker så fint sammen. Du skriver at hun allerede har sagt de leker fint, men det betyr ikke at katten ikke er stresset. Om TS hadde valgt en normal språkbruk, istedenfor å si hun er drittlei den lille faenskapen, at hun snart klikker, og vil ha faenskapet ut av huset, hadde hun nok kanskje fått noen litt mer vennligsinnede svar tilbake. Katten er med stor sannsynlighet syk på en eller annen måte, og da har hun en forferdelig holdning. Jøss da du er så flink til å lese det andre skriver liksom!! jeg har ikke sagt noe om hva jeg mener om det stresset eller noe.. jeg har ikke bagatellisert noe om at di leker så fint sammen. jeg har sitert noe TS skreiv sjøl, jeg har ikke påstått noen ting om hva som kan være galt med katten og ikke klarer du å lese det eller? eller må du ha det inntrøkt med teskje?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #95 Skrevet 14. januar 2010 er det mulig.. så mye slags reaksjoner og dårlig lesing av folk inne her.. nå har jeg lest gjennom ALLE innleggene i denne tråden.. for det første må folk begynne å lese nøyere azz.. mange mener at noe av problemet ligger i at hu har 3 katter sammen.. hu har svart på det tidlig i tråden og skriver at di leker godt sammen og at det ikke er noe problem..!! Jøss da du er så flink til å lese det andre skriver liksom!! jeg har ikke sagt noe om hva jeg mener om det stresset eller noe.. jeg har ikke bagatellisert noe om at di leker så fint sammen. jeg har sitert noe TS skreiv sjøl, jeg har ikke påstått noen ting om hva som kan være galt med katten og ikke klarer du å lese det eller? eller må du ha det inntrøkt med teskje? Kanskje du skal lese din egen post igjen? Du skriver at mange sier problemet kan være tre katter, men at hun allerede har skrevet at de leker fint sammen, ergo ikke noe problem. Men det kan fint være problemet allikevel. troll I know, klarer ikke å la være...
Gjest oppgitt gjest Skrevet 14. januar 2010 #96 Skrevet 14. januar 2010 Kanskje du skal lese din egen post igjen? Du skriver at mange sier problemet kan være tre katter, men at hun allerede har skrevet at de leker fint sammen, ergo ikke noe problem. Men det kan fint være problemet allikevel. trenger ikke lese min egen post igjen, veit hva jeg skriver. herregud du må være D**. har ikke sagt en noenting om at det er det som er problemet eller ikke, men har sitert til noe TS svarte på tidlig fordi det samme spørsmålet kom opp og opp igjen hele tia gjennom alle sidene med svar. Du er virkelig trang i toppen.
Miss Puddel Skrevet 14. januar 2010 #97 Skrevet 14. januar 2010 Det må da være lov å si at man er lei, kalle kattungen for stygge ting HER PÅ FORUMET etc når den driter inne. Er det ikke bedre at TS tar ut frustrasjonen her enn på katten? Jeg kan bli sint og frustrert over egne unger, og si jeg har lyst til å sette dem ut si skogen, men det betyr overhodet ikke at jeg har tenkt å gjøre det, eller at jeg er en dårlig mor, det betyr at jeg trenger en time-out, og slik tolker jeg også trådstarters innlegg her. Og vedkommende prøver jo, men er frustrert over at ting er som de er, og det synes jeg må være lov. men TS, du bruker kattesand, ikke sant? kanskje du skulle prøve med biostrø, som pee-wee eller noe slikt? Og når det gjelder vask av kattungen, så hadde jeg prøvd å vaske med olje på klut, det løser opp bæsj, og det svir ikke om kattungen er blitt sår. Også klipper du ned pelsen rund rompa slik at den lettere kan vaske seg. Forresten, er den normalvektig? svigerinna mi overforet en gang en katt så den ikke GREIDE å vaske seg...
Fluffe Skrevet 14. januar 2010 #98 Skrevet 14. januar 2010 troll evt ts som prøver å forsvare seg selv
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 14. januar 2010 #99 Skrevet 14. januar 2010 Et tips; de stedene pusen gjør fra seg - setter du mat. fordi katter er renslige dyr, så vil de aldri gjøre fra seg på steder de forbinder med mat. (iallefall ikke katter flest. det er selvfølgelig mulig at du har å gjøre med en liten raring). Men, en bekjent av meg prøvde dette trikset, og det virket! Hans voksne katt begynte å gjøre fra seg inne som i protest mot at de flyttet. For hver gang katten bæsjet satte de en skål med mat på det stedet. De måtte riktignok leve en stund med kattemat på ymse steder i huset, men etterhvert ble det helt slutt på avføringen, og katten ble rolig og harmonisk. prøv evt å spraye kattemynte på en kurv, så finner han et sted han vil hvile. sett kattekassa på at bortgjemt sted, og la den lille pusen få gå på do i fred for mennesker og andre katter. (de liker ikke å bli sett på!) når katten har spist - sett den inn i kassa! da skjønner den etterhvert at dette er doen. i tillegg kan du gi den godteri når du hører at den er ferdig i kassa. da forbinder han også dette med noe bra... verdt forsøket, kanskje? Hilsen Anne
Gjest Problematique Skrevet 15. januar 2010 #100 Skrevet 15. januar 2010 Forresten TS, det er bare en ting jeg har tenkt på: Katten din gjør ikek fra seg på steder med vilje! Det er bare instinkt og natur. Jeg kan bli kjempefrustrert på mine to katter når de hopper opp på bordet 5-6 ganger rett etterhverandre selv om jeg står RETT ved siden av de, og de "vet" de ikke har lov. Men katter er nysgjerrige dyr og selv om de "vet" de ikke har lov, så vil de så gjerne opp på det bordet likevel... Så bare husk på det, at han gjør ingenting med vilje for å være slem med deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå