Gå til innhold

Drittlei kattungen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

for det første så virker det som du har hvert veldig uheldig med oppdretter av denne guttepusen din.

hvis pusen var syk når du hentet den så ville jeg nok hvert litt på vakt.

med 4 katter i hus ( jeg har også 4 katter) må jeg gjøre rein doen hver dag. ta ut klumper. bruker ever clean for multiple cats.

prøvde noen andre forskjellige merker før jeg slo meg til ro med denne. den ene av mine katter ville ikke gå på do i butikk kjøpt sand.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_klara_*
Skrevet
Nå har jeg smørt meg med tålmodighet i over to mnd. Men nå renner begeret over. Jeg er drittlei den lille faenskapen. Jeg har godtatt at han har bæsjet utenfor kassa - selvom den var ren. Jeg har godtatt at han hadde bæsj utsmørt langt utover all pelsen. Jeg har vasket og vært snill og grei mot han. Fordi han er så liten tenkte jeg. Selvom det ikke er min første katt og jeg har aldri opplevd makan.

Jeg har godtatt absolutt alt.

Men NÅ er det like før jeg vil knekke han i to. Selvom jeg seff aldri kommer til å gjøre det, men det finnes da grenser.

Han bæsjer ALLTID utenfor kassa rundt 11.00 om natta. Før det og etter det går han ALLTID i kassa si. Deretter hver gang han er på do, sitter det en masse shitt i rompa hans, som jeg ikke klarer å få vekk samt at det stinker slik at jeg holder på å dø. prøver jeg å rense med papir eller vann skriker han som om jeg prøver å avlive han. Virker som om han har det vondt og derfor tør jeg ikke mer. Om ikke det er nok har jeg funnet ut at han tisser på bagen min :kjefte:

Jo, tilbake til avføringa. Når det sitter igjen som det ALLTID gjør i rompa hans gnir han det utover senga mi, bøkene mine og gulvet. Jeg kommer til å fly i taket. Jeg er redd jeg kommer til å skade han for jeg koker i sinnet. Jeg har 3 andre katter fra før og jeg har alltid hatt katt. Og jeg har vært så snill som jeg bare kan og jeg vet det hjelper ikke å slå og kjefte på han er jo ike dum. Men snart klikker det for meg.

Han ble heller ikke tatt fra moren for tidlig. Var over 13 uker da jeg hentet ham. Tenker å selge ham nå så jeg har det faenskapet ut av huset mitt. Noen som vet hva jeg skal gjøre.

siden du sier katten har løs avføring-- du gir den vel ikke melk? Kattungen vår her tålte ikke melk, magen begynte å putre og det ble veldig illeluktende løs avføring. Når det gjelder at han driter på utsiden av kassa så gjorde vår eldste katt her det etter at vi flyttet og den måtte være inne noen dager- enda så renslig hun er til vanlig så ville hun tydeligvis ikke dele kasse med kattungen. Kanskje det er noe med kassa, prøv å bytt den, og kanskje du må løfte katta oppi kassa når du ser den må på do og rose og klappe den etterpå.

Gjest Problematique
Skrevet
Jeg bytter sand etter en uke. Og jeg har to kattedo. O

Etter en uke? Vi har to katter og en kasse, og rensker kassa to ganger om dagen og fyller på med ny, ren sand. Kattene klager om vi ikke gjør det, for ellers blir det for skittent for de! Hun ene vår er langhåra, men har aldri bæsj som sitter igjen i pelsen.

Det er helt sykt. Bagen guttungen pleide å tisse på den hadde jeg vasket og lagt over skapet. Den har ligget der i 2 dager. Idag tok jeg den ned for å ordne noe så har han rukket å tisse på den bare jeg tok en tur til badet. Han gjør det med vilje as. Han drev å sniffa på det da jeg kom og da tok jeg opp og koste med han. Visste jo ikke hva annet jeg kunne gjøre. Selvom jeg ville helst slenge han i veggen :( Jeg gir opp!

Han har allerede "markert" på den tidligere, så når han lukter sin markeringslukt der fra før, så tisser han der igjen for å markere på nytt. Det skal mer enn én enkelt maskinvask til for å fjerne den lukta!

Skrevet
Etter en uke? Vi har to katter og en kasse, og rensker kassa to ganger om dagen og fyller på med ny, ren sand. Kattene klager om vi ikke gjør det, for ellers blir det for skittent for de! Hun ene vår er langhåra, men har aldri bæsj som sitter igjen i pelsen.

Han har allerede "markert" på den tidligere, så når han lukter sin markeringslukt der fra før, så tisser han der igjen for å markere på nytt. Det skal mer enn én enkelt maskinvask til for å fjerne den lukta!

Jeg renser den hver dag, men bytter sand på dem etter en uke. jeg bruker sånn perlegreier som ikke trengs å bytte ut så ofte.

Ja, han må ha luktet den. jeg skal reise hjemover har ikke tid til å vaske og skrubbe for mye. Det er en stor bag da. Men nå skal han få bo hjemme fremover. Jeg orker ikke mer (er i en annen by grunnet studier). Men jeg tenker da.... rommet mitt er på 14 kvm. Og når jeg hadde ham i rommet mitt så bæsjet og tisset han.. men når jeg hadde han i vår felles stue (med de andre i huset) så verken tisset eller bæsjet han utenfor kassa. Uansett hvor skittent det var eller ei. Kan det ha noen sammenheng? at han føler det er for "trangt"?

Gjest Problematique
Skrevet

Hvis du har 4 katter på 14 kvadrat, så ja, da synes han nok det er alt for trangt!

Skrevet
Hvis du har 4 katter på 14 kvadrat, så ja, da synes han nok det er alt for trangt!

Nei to. Hun andre er nede.

Gjest Problematique
Skrevet

Alikevel, han blir nok stressa av liten plass og en annen katt. Spør de du bor sammen med om du kan prøve å ha ham på badet et par dager f.eks. helt alene, og se hvordan han er da.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en katt engang på 14 kvadrat, det er altfor liten plass.

Gjest Troyamin-utlogget
Skrevet
Det er helt sykt. Bagen guttungen pleide å tisse på den hadde jeg vasket og lagt over skapet. Den har ligget der i 2 dager. Idag tok jeg den ned for å ordne noe så har han rukket å tisse på den bare jeg tok en tur til badet. Han gjør det med vilje as. Han drev å sniffa på det da jeg kom og da tok jeg opp og koste med han. Visste jo ikke hva annet jeg kunne gjøre. Selvom jeg ville helst slenge han i veggen :( Jeg gir opp!

Du må da forstå at kattungen ikke har eget territorie og dermed ikke tør bruke kassa pga de andre kattene. Derfor så er bagen det tryggeste stedet.

Du sier selv at du gir opp. Så gjør det da! Du gidder ikke svare direkte på råd du får heller. Gi katten tilbake til oppdretter, men ikke forvent å få tilbake penger.

Skrevet
Du må da forstå at kattungen ikke har eget territorie og dermed ikke tør bruke kassa pga de andre kattene. Derfor så er bagen det tryggeste stedet.

Du sier selv at du gir opp. Så gjør det da! Du gidder ikke svare direkte på råd du får heller. Gi katten tilbake til oppdretter, men ikke forvent å få tilbake penger.

Hva vil du jeg skal svare på rådene? jeg har jo sagt at jeg skal ta med guttungen til vett. Skal jeg løpe i all hast til legevakta nå for en slik sak? Heller ikke kan jeg svare utfyllende på de rådene jeg får siden jeg ikke har prøvd dem ut. Herlighet!

Og jeg forstår ikke sånn ut i fra det blå, jeg har desverre ikke tatt noen master i Katteforståelse. Ærlig talt.

Skrevet

To katter på 14 kvadrat??? Ærlig talt..

Skrevet
To katter på 14 kvadrat??? Ærlig talt..

Nei, normalt har dem vært nede. Men siden han begynte å bæsje utenfor kassa holdt jeg ham på rommet. Ville ikke ha klage av de andre. Men jeg har plassert ham nede nå. Får se hvordan det går inatt.

Gjest Tr.utl.
Skrevet
Hva vil du jeg skal svare på rådene? jeg har jo sagt at jeg skal ta med guttungen til vett. Skal jeg løpe i all hast til legevakta nå for en slik sak? Heller ikke kan jeg svare utfyllende på de rådene jeg får siden jeg ikke har prøvd dem ut. Herlighet!

Og jeg forstår ikke sånn ut i fra det blå, jeg har desverre ikke tatt noen master i Katteforståelse. Ærlig talt.

Det eneste du gjør er jo å fortelle hvor drittlei du er den kattungen og at du bare vil kvitte deg med den!!! Da får du hversågod tåle å høre hva andre mener.

Skrevet
Det eneste du gjør er jo å fortelle hvor drittlei du er den kattungen og at du bare vil kvitte deg med den!!! Da får du hversågod tåle å høre hva andre mener.

Javel? jeg har jo ikke det. Jeg har snakket med dem andre om problemet ja. og seff har jeg klaget. Men jeg skjønner ærlig talt ikke... Om du syns det er bare noe tull, hvorfor er du så tett i toppen og gidder å lese og svare på dette da? ingen har bedt deg om det. Makan. Innlegget heter "drittlei" kattungen, hva forventer du deg at jeg skal sitte her å synge? seff skal jeg vise min misnøye. ohhhhh noen har det visst verre enn meg også.

Skrevet
Og du mener jeg ikke tar vare på han? Faen har nesten holdt meg hjemme kun for han de siste ukene. Skal selge han nå, så jeg får det faenskapet ut av huset mitt. Trodde aldri noe kunne få meg i den tilstanden jeg er i nå.

Du tar ikke vare på et dyr om du selger han per say. Slet selv med det samme i 1 år med min katt, nå går han på do ute og jeg er kvitt "problemet". Var ikke hans feil at han har langt pels.

Skrevet
Du tar ikke vare på et dyr om du selger han per say. Slet selv med det samme i 1 år med min katt, nå går han på do ute og jeg er kvitt "problemet". Var ikke hans feil at han har langt pels.

Han er innekatt da. Kan ikke la han gå ut heller. Men nå har jeg plassert ham nede. Er spent på hva han gjør.

Skrevet

slenge i veggen? hva med å heller legge ting i skapet??

Gjest tr.utl.
Skrevet
Javel? jeg har jo ikke det. Jeg har snakket med dem andre om problemet ja. og seff har jeg klaget. Men jeg skjønner ærlig talt ikke... Om du syns det er bare noe tull, hvorfor er du så tett i toppen og gidder å lese og svare på dette da? ingen har bedt deg om det. Makan. Innlegget heter "drittlei" kattungen, hva forventer du deg at jeg skal sitte her å synge? seff skal jeg vise min misnøye. ohhhhh noen har det visst verre enn meg også.

Synes du burde kvitte deg med kattungen. Gi han til noen som fortjener han mer. Tydelig at han trenger å være et sted uten andre katter. Jeg har ikke sagt at alt er tull, men det du skriver i innlegget her viser jo at du tydelig sliter.

Om jeg har det værre enn deg? Tja, min mann har kreft og jeg sitter "alene" med tre barn, to bikkjer og fire katter. I tillegg holder jeg på med avsluttende "eksamener" jeg òg. Vet ikke om det kvalifiserer til å ha det så mye værre? Eneste jeg synes blir for dumt, er at du tar ting VELDIG personlig.

Igjen, kvitt deg med kattungen...

Skrevet

Det virker temmelig uansvarlig å ta til seg en kattunge når man har tre katter fra før av og liten plass... Synes ikke du har noe å klage på om kattungen har vanskelig for å tilpasse seg disse omgivelsene. Ta deg sammen og prøv heller å finne løsninger. Utsagn som "han gjør det med vilje" er forferdelig lite konstruktivt. Du kan ikke hjelpe katten med den innstillingen der.

Skrevet

Tror nok helt klart det beste for pusen din er om han får komme til et hjem hvor han blir forstått og får slappet av. Du har jo ikke peiling!! Hva med å sette seg litt inn i kattehold før du anskaffer deg katt, og ikke minst fire?!? Grr, blir så sinna av sånne som deg, "oi en pusekatt det er jo såååå kooooz lizzom", og så skjer det noe du ikke hadde sett for deg med kosedyret ditt og så går du å drømmer om å kaste katta i veggen (!)... Du har fått en del råd her, men du virker ikke akkurat som om du gidder å høre noe på de.

-14m2 er A L T for lite for en katt, og ihvertfall flere! Katter trenger god plass, stakkars lillepus er nok dødstressa av de store skumle kattene, er ikke rart han har problemer. Hvertfall når han i tillegg må dele do med de andre. I tillegg merker han at du er strassa og sint.

-Klipp pelsen rundt rumpa, selvfølgelig må du det når det setter seg fast.

-Tar ikke vet deg seriøst, da drar man til en annen som gjør det!

-Har katter først markert et sted, kan det ta litt tid før de slutter, fordi selv om du har vasket så kan de kjenne lukta.

Ser du heller ikke har svart på fôr, håper lillepus får ordentlig for (kattungefor, eventuelt for dårlig mage, hør med vet), og at du ikke gir han bare skvip, eller melk eller noe sånt.

Ærlig talt, skjerp deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...