Gjest perser Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Nå har jeg smørt meg med tålmodighet i over to mnd. Men nå renner begeret over. Jeg er drittlei den lille faenskapen. Jeg har godtatt at han har bæsjet utenfor kassa - selvom den var ren. Jeg har godtatt at han hadde bæsj utsmørt langt utover all pelsen. Jeg har vasket og vært snill og grei mot han. Fordi han er så liten tenkte jeg. Selvom det ikke er min første katt og jeg har aldri opplevd makan. Jeg har godtatt absolutt alt. Men NÅ er det like før jeg vil knekke han i to. Selvom jeg seff aldri kommer til å gjøre det, men det finnes da grenser. Han bæsjer ALLTID utenfor kassa rundt 11.00 om natta. Før det og etter det går han ALLTID i kassa si. Deretter hver gang han er på do, sitter det en masse shitt i rompa hans, som jeg ikke klarer å få vekk samt at det stinker slik at jeg holder på å dø. prøver jeg å rense med papir eller vann skriker han som om jeg prøver å avlive han. Virker som om han har det vondt og derfor tør jeg ikke mer. Om ikke det er nok har jeg funnet ut at han tisser på bagen min Jo, tilbake til avføringa. Når det sitter igjen som det ALLTID gjør i rompa hans gnir han det utover senga mi, bøkene mine og gulvet. Jeg kommer til å fly i taket. Jeg er redd jeg kommer til å skade han for jeg koker i sinnet. Jeg har 3 andre katter fra før og jeg har alltid hatt katt. Og jeg har vært så snill som jeg bare kan og jeg vet det hjelper ikke å slå og kjefte på han er jo ike dum. Men snart klikker det for meg. Han ble heller ikke tatt fra moren for tidlig. Var over 13 uker da jeg hentet ham. Tenker å selge ham nå så jeg har det faenskapet ut av huset mitt. Noen som vet hva jeg skal gjøre.
Gjest Cho Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Det virker jo som om det beste for både deg og katten er at du gir den til noen andre som vil ta vare på den..
Gjest perser Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Det virker jo som om det beste for både deg og katten er at du gir den til noen andre som vil ta vare på den.. Og du mener jeg ikke tar vare på han? Faen har nesten holdt meg hjemme kun for han de siste ukene. Skal selge han nå, så jeg får det faenskapet ut av huset mitt. Trodde aldri noe kunne få meg i den tilstanden jeg er i nå.
Gjest Huffsa Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Du kan A; Så klar klokken 23.00 ( siden det alltiid er nøyaktig på klokkeslettet ) til å løfte pus ( ikke etter nakkeskinnet ) opp i kassa si når den setter seg ned for å drite utenfor kassen. Du kan også klippe pelsen rundt rumpehullet så den ikke søler i pelsen B; Godta at pus ikke klarer å gå på do rett, bite i det sure eple og tørke bæsj i 10-15 år til. C; Omplassere katten til noen som kan takle problemene uten å miste kontrollen.
Britt Banditt Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 (endret) Klipp pelsen rundt rumpa så det ikke fester seg. Helst burde du nok omplassere den.. Har selv hatt en katt som hadde mye diaré og aldri i kassa omtrent. Det er klart det var frustrerende, men det gikk da bra. Var jo glad i han. Endret 12. januar 2010 av Linelia
Gjest Cho Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Og du mener jeg ikke tar vare på han? Faen har nesten holdt meg hjemme kun for han de siste ukene. Skal selge han nå, så jeg får det faenskapet ut av huset mitt. Trodde aldri noe kunne få meg i den tilstanden jeg er i nå. Har jeg skrevet at jeg mener du ikke tar vare på han? Jeg skreiv noen andre som vil ta vare på han. Noen andre i tillegg til deg - you see??
Gjest Elfrida Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Jeg tror katten din trenger bytte av for, eventuelt en tur til veterinæren. Katter skal ikke ha så bløt avføring hele tiden.
Mir Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Skjønner at du blir frustert, har selv hatt både en diare-katt som bæsjet på lange gardiner, og ledninger og utenfor kassa. Også hatt en urinkatt. Likevel får jeg vondt i hjertet over måten du beskriver det på... katten har tydligvis fått noe for seg, enten et problem eller ja. Den kan jo ikke fortelle deg hva som er galt, og har du gjort noe for å prøve å fikse det ? Flytta på kassa, prøvd annen sand? gått til vetrinæren ? Både for din og kattens del hadde jeg også prøvd å omplassere den, men ta nå iallefall katten med til dyrlege først...
Troyamin Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Han ble heller ikke tatt fra moren for tidlig. Var over 13 uker da jeg hentet ham. Tenker å selge ham nå så jeg har det faenskapet ut av huset mitt. Noen som vet hva jeg skal gjøre. Og du mener jeg ikke tar vare på han? Faen har nesten holdt meg hjemme kun for han de siste ukene. Skal selge han nå, så jeg får det faenskapet ut av huset mitt. Trodde aldri noe kunne få meg i den tilstanden jeg er i nå. Her sier du klart fra TO ganger at du skal kvitte deg med kattungen. Jeg håper du gjør det! Jeg kan forstå din frustrasjon, men siden du er så lei, burde du faktisk kvitte deg med den (les; avliv! Ingen vil ha en katt som driter inne!). Hadde du virkelig ønsket å ta vare på kattungen, ville veterinæren vært den første du søkte råd hos!
Xtra_lilje Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 Ta katten med til dyrlegen, få den sjekket, og få hjelp til å klippe bort hår der bak. Sjekk at det ikke feiler den noe rent fysisk. Urenslighet er ofte et tegn på stress, er min erfaring. Og om du er så "drittlei kattungen at du vil knekke den i to", virker det for meg som om du kan gjøre katten stresset. Så omplassering er nok ikke noen dum ide.
Xtra_lilje Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Her sier du klart fra TO ganger at du skal kvitte deg med kattungen. Jeg håper du gjør det! Jeg kan forstå din frustrasjon, men siden du er så lei, burde du faktisk kvitte deg med den (les; avliv! Ingen vil ha en katt som driter inne!). Hadde du virkelig ønsket å ta vare på kattungen, ville veterinæren vært den første du søkte råd hos! Ehh - avlive? Fordi katten er urenslig hos henne? Det betyr faktisk ikke at katten er automatisk urenslig for resten av livet og i andre hjem.
Gjest Glør Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Høres ut som det er noe helsemessig som ligger bak, sånn skal det ikke være. Og å bli sint på en liten kattunge fordi den er syk er jo bare latterlig. Enten ringer du og bestiller time hos veterinæren, og oppfører deg som ett voksent mennneske, eller så må du omplassere den til noen som tar helsa dens alvorlig.
Gjest perser Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Høres ut som det er noe helsemessig som ligger bak, sånn skal det ikke være. Og å bli sint på en liten kattunge fordi den er syk er jo bare latterlig. Enten ringer du og bestiller time hos veterinæren, og oppfører deg som ett voksent mennneske, eller så må du omplassere den til noen som tar helsa dens alvorlig. Jeg avliver han ikke. Vi har vært hos veterinær, jeg har byttet sand opp til flere ganger. Han får det beste foret - har også byttet det. Han er så liten at det ikke er pels der som trengs å klippes. Han bare renser seg ikke så det er masse dritt rundt hele "hullet". Og nå hadde jeg stengt ham i ett bur mens jeg var nede og tok meg litt frokost - etter å ha vasket hele rommet. Når jeg er tilbake hadde han rekket å bæsje i buret og tråkket i det og klint det utover vinduskarmen osv. Han har ikke diare. Har fast avføring. Jeg har gjort alt! Jeg er ikke ondt menneske. Jeg har brukt flere hundre kr hos veterinær gjort alt jeg kan. Samtidig har jeg de to første mnd rost og kost han uansett hva han gjør. Men jeg takler det ikke mer. Jeg har også kjøpt sånn duft greier for at han skal prøve å bli litt roligere. Men han er bare rett og slett dust. Ikke er han syk heller. Jeg blir gal! rett som det er. Og han driter jo unormalt mye i forhold til de andre kattene så jeg pleier å vaske etter ham hele tiden. Jeg har tre andre katter i huset som ser rart på meg og forstår ikke hva det går av matmor for tida. Jeg blir jo seff helt satt ut.
Troyamin Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 (endret) Ehh - avlive? Fordi katten er urenslig hos henne? Det betyr faktisk ikke at katten er automatisk urenslig for resten av livet og i andre hjem. Det er det veldig få som forstår. Folk som er ute etter kattunge vil ha en som er renslig. Med en gang de hører at den driter rundt forbi inne, så gidder de ikke ha den. Og TS er jo åpenbart ikke ute etter å prøve å fikse problemet heller... Vi har alt for mange katter i Norge og folk kan velge og vrake. De aller færreste velger en katt med problemer. Jeg har selv måtte avlive to katter pga driting overalt inne. Da hadde jeg faktisk forsøkt ALT! Valgte derfor å avlive tilslutt siden problemene ikke forsvant. Endret 12. januar 2010 av Troyamin
Gjest perser Skrevet 12. januar 2010 #15 Skrevet 12. januar 2010 Jeg avliver han ikke. Vi har vært hos veterinær, jeg har byttet sand opp til flere ganger. Han får det beste foret - har også byttet det. Han er så liten at det ikke er pels der som trengs å klippes. Han bare renser seg ikke så det er masse dritt rundt hele "hullet". Og nå hadde jeg stengt ham i ett bur mens jeg var nede og tok meg litt frokost - etter å ha vasket hele rommet. Når jeg er tilbake hadde han rekket å bæsje i buret og tråkket i det og klint det utover vinduskarmen osv. Han har ikke diare. Har fast avføring. Jeg har gjort alt! Jeg er ikke ondt menneske. Jeg har brukt flere hundre kr hos veterinær gjort alt jeg kan. Samtidig har jeg de to første mnd rost og kost han uansett hva han gjør. Men jeg takler det ikke mer. Jeg har også kjøpt sånn duft greier for at han skal prøve å bli litt roligere. Men han er bare rett og slett dust. Ikke er han syk heller. Jeg blir gal! rett som det er. Og han driter jo unormalt mye i forhold til de andre kattene så jeg pleier å vaske etter ham hele tiden. Jeg har tre andre katter i huset som ser rart på meg og forstår ikke hva det går av matmor for tida. Jeg blir jo seff helt satt ut. *han hadde klart å komme seg ut av buret via en åpning i toppen. Men nå har jeg satt ham i buret igjen og lukket til den åpningen.
Troyamin Skrevet 12. januar 2010 #16 Skrevet 12. januar 2010 (endret) Hva slags rase er det snakk om? Ser du kalle deg for perser. Hvis det er rasen, hvorfor har du ikke snakket med oppdretter? Sitat fjernet. Phaedra,mod Endret 12. januar 2010 av Phaedra
Gjest Perser Skrevet 12. januar 2010 #17 Skrevet 12. januar 2010 (endret) Det er en perser katt. Har kun hatt persere opp gjennom årene. Men jeg fatter og begriper ikke hva det er. Veterinæren sier at det er ingenting som feiler ham. Samt virker det i blant som om han gjør det med "vilje". For han kan gå inn i kattedoen.. sitte der.. og med en gang han ser jeg kommer eller er i rommet. Hopper han ut og driter resten på gulvet. Det er helt rart og jeg har aldri opplevd noe tilsvarende. Og frem til nå... altså disse siste dager med eksamenstress også - jeg klarer det ikke mer og vil ham dit peppern gror. Jeg er jo fremdeles glad i han på en merkelig måte. Men ejg får meg ikke til å kjefte på han. Så den beste løsningen for alle parter idag var å sette ham i bur. Jeg trenger en pause. Så nå kan han drite så mye han vil i det buret oggrise så mye han vil. For nå blir han der til jeg får han solgt. Sitat fjernet. Phaedra,mod Endret 12. januar 2010 av Phaedra
Gjest perser Skrevet 12. januar 2010 #18 Skrevet 12. januar 2010 Fikk dårlig samvittighet og tok ham ut av buret og koste med han nå. Men akk ve.. han går i doen tisser/bæsjer og kommer ut og før han slikker seg bak gnir han rompa i gulvet og sleper det bortover. jeg sa ingenting da.. ble bare oppgitt av å se han og fortsatte pugginga til eksamen. *HULK*
Gjest Troyamin-utlogget Skrevet 12. januar 2010 #19 Skrevet 12. januar 2010 Du virker litt mentalt forstyrret. Ikke stygt ment! Men skaff deg heller kattevakt mens eksamenslesingen foregår. Når ting har roet seg, så kan du heller få katten igjen. Ta kontakt med fastlege og få orden på alt "rotet" gjennom en psykistrisk sykepleier. En p-sykepleier har ofte kontortid etter du er ferdig på skolen. Lykke til! PS, det kan ofte hjelpe å bli en registrert bruker for å bli tatt seriøst på KG...
Lumê Skrevet 12. januar 2010 #20 Skrevet 12. januar 2010 Det virker som han driter ofte? Det tyder på at han ikek tar opp foret så godt som han skulle. Hvilket for går han på nå? Prøv et for som er skånsomt for magen noen dager og se om det blir mindre driting da. (Intestinal til Eukanuba, I/D til Hills f.eks) Det kan også hende han er stresset. Du sier du har tre katter til. Det kan gjøre at han blir stresset, ikke bruker nok til på kassen og derfor aldri blir ferdig med dritinga. Han hopper også ut av kassen når du kommer i nærheten? Det tyder i allefall på at han føler seg truet når han er på kassen, at han kansje til og med tror han skal få straff for å drite der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå