Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om man sparer på å bestille fra dette nettstedet og andre lignende, dersom summen overstiger 200 kr og varene derfor må fortolles?

Jeg tenker å bestille decleor-produkter, men disse koster riktignok mer enn 200! Er det i såfall lurt å bestille varer for f.eks 1000 kr når man likevel må betale toll-avgift, eller stiger avgiften mye i takt med kjøpesummen?

På forhånd takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosmetikk er tollfritt, så det slipper du. Du må derimot betale 25% merverdi-avgift, i tillegg til et fortollingsgebyr på rundt en hundrelapp.

Ellers mener jeg å huske at Strawberrynet er en av de sidene som faktisk betaler tilbake disse avgiftene. Sjekk andre tråder om det (det er mange!).

Gjest Nanne70
Skrevet

Både Strawberrynet og Feelunique refunderer mva og fortollingsgebyr.

Skrevet

Høres så avansert ut! :gjeiper:

Skrevet
Kosmetikk er tollfritt, så det slipper du. Du må derimot betale 25% merverdi-avgift, i tillegg til et fortollingsgebyr på rundt en hundrelapp.

Ellers mener jeg å huske at Strawberrynet er en av de sidene som faktisk betaler tilbake disse avgiftene. Sjekk andre tråder om det (det er mange!).

Takk!

Jeg fant andre tråder nå.

Skrevet

Strawberrynet betaler tilbake moms, så du trenger ikke tenke på det :)

Skrevet

Yepp, handlet fra Strawberrynet før jul for første gang. Trodde på det de skrev på sidene sine om at svært få pakker ble stoppet i tollen og at man derfor fint kunne handle for over 200. Og i worst case så fikk man det refundert.

Jeg handlet for 440 kr (en øyekrem og en deostick). Pakken brukte lang tid og endte opp med hentelapp hos posten (selv om den egentlig skulle kommet rett på kontoret mitt hvor jeg jobber). Jeg måtte betale over 200 kr i toll og avgifter når jeg hentet den på posten.

Jeg har spart kvitteringen, men det ser ikke ut til at jeg får finger'n ut og ber om tilbakebetaling :murvegg:

Skrevet

217,- hvis det er over 1000 kr.

• 2 måneder senere...
Gjest Skogstrollene
Skrevet
Jeg har spart kvitteringen, men det ser ikke ut til at jeg får finger'n ut og ber om tilbakebetaling :murvegg:

Hei alle STRAWBERRYNET kunder.

Har gått over 1 måned siden varene jeg bestillte hos strawberrynet kom til mitt lokale postkontor. Har fulgt opp saken med refundering av toll nøye, med hjelp av e-post. Pakken kom ifra Hong Kong, så jeg blir vist ikke å ringe dem.

Misforståelser har kommet, å jeg gir dem en ekstra sjangse til å rette opp i refunderingen som nå har blitt ett "pengeproblem".

Det ble sagt at transaksjonen blir gjennomført iløpet av 1-2 uker, å nå har det gått en drøy måned. Derfor sende jeg denne "klagen" til 3 ulike mottakere som jeg må forholde meg til, fordi det er uklart hvor svikten i første mailen ble brutt (Komunikasjons svikt)

Lover å komme tilbake for å komentere denne artikkelen om ca 14. Eller tidligere dersom noe spennende om saken intreffer. Følg med dersom du ønsker tollgebyr tilbakebetalt. Eller ikke. Tiden vil vise.

Gjest Gjest
Skrevet

^Husk på at dette ikke er noe Strawberrynet er forpliktet til å gjøre. Det er en tjeneste de tilbyr for å være snille. Har hørt om flere som ikke har fått refundert moms.

Skrevet

Jeg ble råskuffet da jeg bestilte en parfyme der.. den var ikke noe spesielt billig ifth hva jeg kunne finne den for på ebay, men tenkte jeg skulle bruke strawberry siden man aldri kan være sikker på hvor seriøse selgerene er på ebay :)

Når pakken kom var det tollavgift på den og jeg endte opp med å betale samme pris som jeg måtte ha betalt i et parfymeri :snurt:

Gjest wiwiwao
Skrevet

Dere som ikke får refundert toll, er dere registrert som 'fast' kunde, altså registrert med epostadresse som dere får rabatter med? Jeg har alltid lurt på om de er snillere med sine 'faste' kunder...noen andre som har noen formeninger om det? Jeg har bestilt over 90 pakker fra de og har aldri hatt problemer med å få tilbake tollutgifter. Hadde et problem her sist gang der hvor jeg fikk feil kvittering fra posten, men jeg sendte inn kontoutskrift av betaling + toll fakturaen og det løste seg det.

Skrevet

Hvordan går man fram for å få igjen fra Feel Unique? Kunne ikke finne noe info om dette på sidene deres. Fant bare dette: "For deliveries outside of the UK, you may be required to pay any applicable sales tax or Customs Duty charges in your own country."

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan går man fram for å få igjen fra Feel Unique? Kunne ikke finne noe info om dette på sidene deres. Fant bare dette: "For deliveries outside of the UK, you may be required to pay any applicable sales tax or Customs Duty charges in your own country."

Her finner man fremgangsmåte: http://hudenmin.com/2010/01/13/netthandel-feelunique/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...