Gå til innhold

Problemer med ansiktssminke

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanna_*
Skrevet

Jeg har kombinasjonshud med tørr overhud, utrolig tørr overhud nå på vinteren. Når jeg tar på foundation (som jeg er avhengig av å bruke) legger den seg som et lag oppe huden (vanskelig å forklare), og kan ser den tørre huden (samt porer i kinnene) i gjennom på en måte. Pudder oppå er igjen, og det ser ut som jeg har på en maske av maling. (Foundation er color ideal fra Lancome)

Bruker nattkrem og dagkrem fra clinique for tørr kombinasjonshud. Kjempedyr og bra tror jeg (bare ikke bra nok)! Skrubber ansiktet en gang i blant. Kanskje jeg skal skrubbe ofte?

Håper dere har noen gode forslag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bruker nattkrem og dagkrem fra clinique for tørr kombinasjonshud. Kjempedyr og bra tror jeg (bare ikke bra nok)! Skrubber ansiktet en gang i blant. Kanskje jeg skal skrubbe ofte?

Håper dere har noen gode forslag!!

Clinique er ikke et bra merke.

Decleor sin hydral floral moisturizing cream skal være veldig bra dersom du manger fukt, men om den er like bra på sånn tørr hud som du beskriver vet jeg ikke.

Skrevet (endret)

Akkurat sånn var min hud også!!

Men så fikk jeg hjelp av Hilde Christina og har nå brukt en kombinasjon av MD Formulation og Decleor produkter.

Jeg vet at huden min har iallefall hatt veldig godt av Decleor Hydra Floral dagkrem og Decleor night balm som nattkrem. Endelig nok fukt, huden er myk og aldri flassete/tørr og nå blir det pent med sminke også - ikke sånn marmorert, at man ser porene så godt.. At foundation ligger som et tørt pudderlag oppå. Ja vanskelig å forklare;)

Det beste er at huden får nok fukt uten å være klissete, det trekker inn og den føles heller ikke tørr etterpå.

Bruker også scrubb og serum fra MD samt rens (milk) og toner fra decleor.

edit; jeg har fet (kombinasjonshud?) hud som er/var veldig fuktfattig.

Endret av nynne
Gjest Gjest_pingpong_*
Skrevet

Kanskje serum eller jojobaolje kan hjelpe?

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

jeg kan ikke bruke clinique selv, bortsett fra øyenkremen.

har slitt med tørre partier i hele vinter, og oljete ellers - skikkelig stygt med sminke på.

for meg hjalp det å skrubbe jevnlig, samtidig som jeg nå har byttet fra krem til jojobaolje.

foreløpig er jeg veldig fornøyd:)

synes mineralsminke blir mindre tørt enn vanlig foundation, selv når jeg bruker matt formula.

Skrevet

Når på dagen er det du smører inn ansiktet med krem?

Det er viktig at når du skal påføre foundation/pudder/concealer at du har smørt inn ansiktet GODT med fuktighetskrem rett før du begynner å sminke deg :)

Jeg hadde ganske tørr hud i pannen før, men etter at jeg begynte å bruke fuktighetskrem rett før jeg påførte sminke, istedenfor å vente til kremen hadde trukket seg inn i huden først og SÅ sminke meg, så har jeg ikke hatt tørr hud en eneste dag.

Skrevet

Det begynner å kake seg om du gjør det rett før. Vent ca 30 min så ansiktet får sugd opp fukten.

Skrevet

Hei! Jeg har hatt akkurat samme problem som deg, og løsningen min ble å bruke Decleor Hydra Floral-kremen. Mineralsminke er også utrolig mye enklere å legge pent enn flytende foundation, anbefaler tikei. Etter at jeg sluttet med flytende foundation og byttet ansiktskrem er jeg kvitt det tørre utseendet!

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Jeg har ikke hørt om Decleor, hvor får man tak i dette? Er jo verdt et forsøk, da flere av dere nevner det. Den gir fuktighet, samtidig som den ikke gjør huden mer fet?

Jeg påfører fuktighetskrem, venter 5-10 min og så påfører foundaton. Skal vente en halvtime i dag, og se om det hjelper:)

Tror nok at flytende foundation passer best til meg. Har prøvd ID mineral, og det så helt grusomt ut. Porene så enda større ut, og huden ville ikke bli matt, så jeg måtte sette vanlig pudder over.

Skrevet

Min erfaring er at clinique tørker ut huden, nesten uansett hvilket produkt man bruker. Jeg hadde glede av det da jeg var yngre om sommeren, for da var hele huden fet, men på høsten måtte jeg bytte merke.

Decleor er et hudsalong-merke, men du trenger ikke gå til behandling for å kjøpe det. De fleste salonger merker i vinduene hvilke produkter de har, ellers kan du ta en ringerunde. Jeg har brukt Decleor ganske mye, men bruker andre produkter enn deg (fordi jeg antar jeg er en del eldre enn deg), og de er flotte til kontroll av tørr hud. Men de er veldig dyre. Jeg bruker periodevis produkter fra apoteket også, og de gir god effekt i korte perioder. Men etter en stund må jeg tilbake til Decleor.

Skrevet

Jeg burde ha spurt dere før jeg kjøpte clinique dagkrem og nattkrem! De var så dyre, så føler jeg må bruke de opp, men kan vente med det til sommeren.

Fant at en 50 ml decleor hydra-floral emulsjon koster 306 på straberrynet (billigere enn cliniquen), så det er ikke så ille. Men burde jo teste det ut først. Så jeg får finne en hudpleiesalong og spørre om prøver. Pleier de å gi ut slike? Emusjonen er vel best siden jeg har litt fet hud? Men er emusjonen mye mindre fuktgivende enn kremen?

Skrevet

På salongen min kan jeg få med sånne minikrukker med prøveprodukt, som de tar fra kremene de bruker selv i behandlingen. Ellers har jeg ikke bommet på produkter derfra på lenge - det skjedde bare en gang for maaange år siden - pga allergi for noen bestanddeler. Hudpleieren min er i allefall veldig flink til å gi riktige råd.

Jeg bruker ikke emulsjon, men rik dag og nattkrem.

Du får sikkert mer glede av cliniqueproduktene mot våren/sommeren når lufta ikke er så tørr som nå. Forsegle så godt du kan, og sett dem mørkt og ikke så varmt.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Fant at en 50 ml decleor hydra-floral emulsjon koster 306 på straberrynet (billigere enn cliniquen), så det er ikke så ille. Men burde jo teste det ut først. Så jeg får finne en hudpleiesalong og spørre om prøver. Pleier de å gi ut slike? Emusjonen er vel best siden jeg har litt fet hud? Men er emusjonen mye mindre fuktgivende enn kremen?

Du får 40 ml til under 200 kr her. :)

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

Jeg har ikke hørt om Decleor, hvor får man tak i dette? Er jo verdt et forsøk, da flere av dere nevner det. Den gir fuktighet, samtidig som den ikke gjør huden mer fet?

Jeg påfører fuktighetskrem, venter 5-10 min og så påfører foundaton. Skal vente en halvtime i dag, og se om det hjelper:)

Tror nok at flytende foundation passer best til meg. Har prøvd ID mineral, og det så helt grusomt ut. Porene så enda større ut, og huden ville ikke bli matt, så jeg måtte sette vanlig pudder over.

hadde akkurat samme problem selv - og kuttet derfor ut mineralsminke.

aberet med flytende for meg var at jeg fikk tilstoppede porer i kinnene....

MEN, nå har jeg benyttet den matte mineralfoundationen til ID som du får kjøpt på strawberrynet, og da blir jeg hverken diskokule - i tillegg til at porene blir mindre. foreløpig iallefall, er bare gått halvannen uke.

hadde jeg orket den sterke lukten som jeg synes decleior gir(er oversensitiv) så hadde jeg brukt den selv etter å ha googlet med ihjel på temaet.

Skrevet

Du bør gå for et annet merke enn ID, velg et merke som ikke inneholder bismuth, tikei f.eks. Tikei fås billig på www.tikei.se, og det er kort leveringstid. Verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...