brudelompen Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Dere som helfarger håret deres (hos frisør), hvor ofte gjør dere det? Jeg er opprinnelig mørk blond, men valgte høsten 2008 å farge håret mitt mørkebrunt. Siden den gang har jeg farget håret fire ganger (fem ganger i alt). Grunnen til at jeg spørr, er fordi jeg har inntrykk av at fargen ikke sitter spesielt godt i håret mitt. Dette til tross for at jeg bruker både shampoo, balsam og kur for farget hår. Det skal nevnes at jeg har krøller, så håret mitt er ganske tykt og ganske tørt. Jeg vet ikke om dette har en påvirkning på hvor godt fargen sitter?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 det kommer litt an på hvordan type farge frisøren har brukt, om det er semipermanent eller permanent. semi permanent vil gradvis bli vaske ut. men selv om frisøren har brukt permanent farge så vil fargen bli litt blassere med tiden, derfor er det greit å friske opp fargen med en semipermanent farge. jeg helfarger håret brunt og er blond fra før, jeg må ta etterveksten hver måned, og frisker opp fargen hver 2 eller 3 måned. bruker permanent farge i etterveksten og semipermanent i resten når jeg frisker opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå