Gjest Boje Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Hei, jeg sitter her og skal fylle ut en sosialstøtte søknad, og der står det som et punkt at de trenger følgende dokumentasjon: Husleie kontrakt + kvitteringer på betalt husleie. Hva mener de med det? Hvor mange kvitterigner skal de ha? Holder ikke bare med forrige beetalte husleie da?
Gjest Marlo Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Jeg slapp å levere med kvittering den gangen jeg trenger sosialstøtte og leverte bare med leiekontrakten, men jeg strekte under innbetalingen til huseier på utskriftene fra bankkonto (for du må vel ha med utskriftene for de siste tre mnd) De sa ingenting så det gikk jo bra. Men du kan jo ringe dem i morgen og dobbeltsjekke da.
Gjest ts Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 ok ja jeg kan ringe sjekke imorgen! Det står også at jeg skal ha utskrift av likningen, skatte oppgjør og spesifisert sparing for siste år. Men er ikke det det samme som selvangivelse da? Det står at de skal ha selvangivelse også.. Jeg skjønenr ikke helt.. Er selvangivelse og likning 2 forskjellige ting?
Gjest Fugl Fønix Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Likning og selvangivelse pleier å bli regnet som det samme, ja. Aner ikke om det er det, men det har i hvertfall telt som det der jeg jobbet. Skatteoppgjør er bekreftelse på hvorvidt du fikk igjen noe på skatten/fikk restskatt.
Gjest Glør Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 (endret) Vanligvis må man bare levere kvittering på husleie for forrige måned, men hvis det er første gang vil de noen ganger ha for de siste tre. Utskrift av innbetaling i bank funker, eller en manuell kvittering du får utleier til å signere på. Likningen er for å ha oversikt over hva du tjente i fjor, selvangivelse pleier de ikke å be om før om noen måneder når den kommer, for å se om du får tilbake på skatten i år. Endret 12. januar 2010 av Glør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå