Gå til innhold

Alanya (Konakli) 19 mai - 2 juni. Ca temperatur?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_La Flaca_*
Skrevet

Reiser med to små barn, så den helt store hetebølgen har jeg ikke behov for altså. Men når jeg ser på gjennomsnittstemperaturer for Alanya i den perioden ser det liksom litt tamt ut. Samtidig vet jeg at det kan bli skikkelig hett i juli og august, og det kommer jo heller ikke frem av de skjemaene for såvidt. Har allerede booket tur, og da bekymrer man seg jo for alt mulig. :jepp:

Noen som har vært i Alanyaområdet i slutten av mai? Er det ok? Holder man varmen i bikini liksom?

Skrevet

Hei!

Dette er nok litt tidligere enn hva jeg har pleid å reise, vi pleier å reise første uken i juni og da er det varmt og godt..Ikke behov for noe ekstra genser eller kaldt å bade.....

God tur

Gjest Gjest_la flaca_*
Skrevet
Hei!

Dette er nok litt tidligere enn hva jeg har pleid å reise, vi pleier å reise første uken i juni og da er det varmt og godt..Ikke behov for noe ekstra genser eller kaldt å bade.....

God tur

Det høres bra ut :)

Har faktisk funnet et nettsted som fører statistikk over temperaturer ++ mange steder i verden, og fikk sjekket været 5 år tilbake de datoene vi skal være der. Laveste dagtemperatur siste 5 år var én dag med 24 grader og høyeste var 35 grader, så jeg tror vi kommer til å bli fornøyd jeg. Men i juni ligger det stort sett på 30 grader og er mer stabilt, så beste reisetidspunkt til Alanya er helt klart juni.

Gjest Gjest_la flaca_*
Skrevet

nettstedet er; www.wunderground.com

• 4 uker senere...
Skrevet
Reiser med to små barn, så den helt store hetebølgen har jeg ikke behov for altså. Men når jeg ser på gjennomsnittstemperaturer for Alanya i den perioden ser det liksom litt tamt ut. Samtidig vet jeg at det kan bli skikkelig hett i juli og august, og det kommer jo heller ikke frem av de skjemaene for såvidt. Har allerede booket tur, og da bekymrer man seg jo for alt mulig. :jepp:

Noen som har vært i Alanyaområdet i slutten av mai? Er det ok? Holder man varmen i bikini liksom?

Hei.

Jeg har vært i Alanya første uka i mai,og det var ikke kaldt på dagen. Badet og kosa meg på stranda. Var vel mellom 24-30 grader,men på kvelden var det litt småkjølig,så var godt med en jakke da. Skal nok dit en tur i slutten av mai selv i år,og har hørt av venner der nede at det er en flott tid å reise på.

Kos dere masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...