Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dyreelsker
Skrevet

Dere som har tatt dyrepleierutdanningen ved Hansenberg i Danmark, kan dere komme med erfaringer, både positive og negative? :)

Jeg går sykepleien nå, men innser mer og mer at det er dyr jeg ønsker å jobbe med. Slet med å velge mellom de to når jeg skulle begynne på skole for en stund tilbake, men da skulle ikke den aktuelle veterinærklinikken ta inn studenter. Nå skal de ha inn nye, og jeg vurderer å søke. Kanskje dumt å avbryte utdanningen nå men, sukk.. Noen synspunkter?

Gjest dyrepleier
Skrevet
Ingen?

Hei

Jeg har gått dyrpleier utdanningen i Danmark, men noen årsiden nå;-) Vet at utdannelsen er blitt forandret endel siden jeg gikk der...

Utdannelsen er bra ved at du bytter på skole/praksis. Jeg syntes også det var koslig å gå i Damark og godt med litt avveksling. Hovedsaklig er jo mye det samme, prakis avløst av 5x10 uker på skolen i Danmark. Det startet i hvert år mange norske studenter, i januar nå var det 50 norske sykker som startet...

Er det noe konkret du lurer på er det enklere å svare;-)

Skrevet
Hei

Jeg har gått dyrpleier utdanningen i Danmark, men noen årsiden nå;-) Vet at utdannelsen er blitt forandret endel siden jeg gikk der...

Utdannelsen er bra ved at du bytter på skole/praksis. Jeg syntes også det var koslig å gå i Damark og godt med litt avveksling. Hovedsaklig er jo mye det samme, prakis avløst av 5x10 uker på skolen i Danmark. Det startet i hvert år mange norske studenter, i januar nå var det 50 norske sykker som startet...

Er det noe konkret du lurer på er det enklere å svare;-)

Er undervisningen der bra? Flinke lærere? Er klar over at det ikke er lov med dyr på skolehjemmet, så er det vanlig at flere studenter leier hus/leilighet sammen om man vil ha med hunden sin f.eks?

Gjest dyrepleier
Skrevet
Er undervisningen der bra? Flinke lærere? Er klar over at det ikke er lov med dyr på skolehjemmet, så er det vanlig at flere studenter leier hus/leilighet sammen om man vil ha med hunden sin f.eks?

Jeg syntes lærerne var ganske bra, de var oss vant til oss norske (selv om det har kommet veldig mange norske etter oss nå;-)

Når jeg gikk bodd alle på skolehjemmet, men har skjønt at i løpet av de siste årene har fler norske gått sammen om å leie hus/leilighet sammen slik at de kan ha med kjæledyr (husk at de må være rabiesvaksiner/pass osv). Det finnes nå mange grupper for dyrepleierestudenter (veterinærsygeplejere) i Danmark på facebook der man kan bli litt kjent på forhånd og finne andre å leie hus sammen med...

Skrevet
Jeg syntes lærerne var ganske bra, de var oss vant til oss norske (selv om det har kommet veldig mange norske etter oss nå;-)

Når jeg gikk bodd alle på skolehjemmet, men har skjønt at i løpet av de siste årene har fler norske gått sammen om å leie hus/leilighet sammen slik at de kan ha med kjæledyr (husk at de må være rabiesvaksiner/pass osv). Det finnes nå mange grupper for dyrepleierestudenter (veterinærsygeplejere) i Danmark på facebook der man kan bli litt kjent på forhånd og finne andre å leie hus sammen med...

Ja, er klar over det med vaksineringen. Det likeste er vel kanskje å bo på skolehjemmet under første oppholdet og heller leie sammen med noen neste gang, så kjenner man hverandre litt bedre hvertfall. Liker ikke helt tanken på å muligens ende opp på dobbeltrom på skolehjemmet, men det får man vel bare takle.

Håper virkelig jeg får praksisplassen der jeg har søkt, synes tiden fremover kan gå litt fortere :P

Skrevet

Hvor lenge varer denne utdanningen?

Er den vanskelig?

Hva koster den?

Skrevet
Hvor lenge varer denne utdanningen?

Er den vanskelig?

Hva koster den?

Tre år og 10 uker, med 5x10 ukers opphold i Danmark, resten av tiden er du i praksis hos godkjent klinikk.

Utdanningen er på videregående nivå, hvor vanskelig det er kommer kanskje an på hvor intr du er? Man skal ha sykdomslære, anatomi +++ relatert til dyr.

Koster ingenting. Du får lønn fra klinikken når du er i lære der + støtte fra lånekassen. Du må riktignok betale for oppholdet ved skolehjemmet om du velger å bo der under skoleoppholdene.

www.hansenberg.dk se etter veterinærsygeplejerske, så finner du info.

Skrevet

Flere som vurderer denne utdanningen, og vil begynne i praksis til høsten??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...