Gjest Gjest_Sylvia_* Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Hei! Skriver dette innlegget her da kanskje noen foreldre kan gi meg litt tips (Og de som syns hele greia er tåpelig og barnslig har ingenting her å gjøre). Og jeg skriver dette med 120% risiko for at folk skal synest at jeg er helt ute på jordet! Jeg er ei jente som fyller 20 om en måneds tid, og jeg og min samboer skal invitere noen få venner på bursdagsfeiring (vi blir maks 7 til sammen). Jeg har tenkt å lage temafest, og ettersom jeg blir 20 år vil jeg feire litt "ekstra". Derfor har jeg og samboeren min (eller kanskje mest meg? Hihi...) bestemt oss for å ha temafest, og temaet skal være ekte prinsessebursdag! Vi hadde fra før av tenkt å lage til skikkelig barnebursdag (med pølser, ballonger, papirduk, og godteriposer). Vi syns dette er en morsomt måte å feire en "voksens" bursdag på, og vi er helt sikre på at de som vi skal invitere også vil synes dette er gøy. Så nå trenger jeg litt tips til prinsessebursdagen min. Er det noen som har forslag til hva vi kan gjøre? I tillegg til å ha litt rosa dekorasjon. Har tenkt å gjøre det LITT voksent, med hvit duk og litt nøytralt (dog rosa) service. Men når vi først skal lage barnebursdag, så skal det være skikkelig Kom med tips til mat, dekorasjon, "leker" (kanskje barneleker med voksen vri?) og andre ting. Takker stort og mye for alle forslag!
Modic Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Prinsessekaker Jeg feiret 29-årsdagen min på samme måte, for å feire / holde gravøl over at det var siste året jeg selv syntes jeg hadde lov til å være barn! *fnise* Jeg hadde pølsefest!! Pølser og lomper, brød, tilbehør. Ordentlig barnebursdagskake i bamseform til dessert. Finnes masse prinsessestæsj på Binders, Nille, Europris osv.
Joe Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg ville ha laget amerikanske muffins, som blir kjempestore og luftige, ikke sånne små eggedosisbaserte som er vanlig i norge. De ender opp med å se ut som de i Snøhvitfilmen De er kjempeenkle; http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=458 Så kan du lage rosa smørkrem til, og smaksette den med vanilje eller noe annet du liker! :D Bare å ha usaltet romtemperert smør og melis, omtrent like mye i vekt, men prøv deg frem litt, og litt fløte. Mix det til en fluffy krem, og sprøyt på muffinsene. Rosa punsj hørtes også kjempelurt ut, også kan du jo dyppe glassene i litt perlesukker med rød konditorfarge i, så de får en rosa perlekant
Laska Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 så gøy.. skulle ønske jeg hadde komt på det på min 20. års dag :D du må så klart ha prinsessekjole og krone :D godteposer til gjestene (og deg selv :gjeiper: ) med rosa godteri i kansje? navnelapper der det står Prinsesse/prins forran navnet. håper du får en fin bursdagsfeiring :D
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Istedet for punch ville jeg servert musserende vin enten som bellini (ha litt jordbærsirup nederst i glasset før du heller musserende over) eller kjøp en rosèvariant. Du får gode musserende på polet fra litt over 80 kr.
Gjest Gjest_Sylvia_* Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Tusen takk for fine svar alle sammen! Velkomstdrink hadde jeg ikke tenkt på, det må jeg ha Jeg får se på polet hva jeg finner som er billig og bra. Jeg er som student ikke så altfor rik, så jeg må gå på Nille og finne litt stæsj. Plastfat og plast-champagne-glass blir det garantert. Noen leker vi kan ha? Gjerne barneleker, men som man kan gjøre en voksen vri på. Skitt fiske av noe slag f.eks?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Forslag til leker: Sette hale på grisen (men ha bilde/tegning av en mann istedet...og selvfølgelig sette "halen" på et dertil egnet sted...). Avskjed på grått papir, hvor jentene skal gå ut av rommet mens guttene sitter igjen. Så skal guttene fordele jentene mellom seg og så skal jentene inn og gjette hvem de skal til. Hvis de gjetter riktig får de sitte på fanget, gjetter de feil får de "avskjed på grått papir" og må gå ut og prøve igjen senere. Flasketuten peker på. Need I say more? Lag gelé med sprit i - tilsett 1/3 sprit _etter_ at vannet har kokt og du har rørt ut geléen... Ikke lag den sterkere, det blir ikke noe godt. Du må så klart ha bursdagskake med 20 tente lys.
Vilette Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 Cava er en billig velkomstdrink med fin rosa farge Her er mange forskjellige forslag til leker: http://www.selskapsleker.no/#Selskapsleker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå