Gå til innhold

presset

Gjest Presset puster meg i nakken

Anbefalte innlegg

Gjest Presset puster meg i nakken
Skrevet

Jeg er en jente på 22 år og har vært sammen med en gutt som har vært en topp kjærste i litt over et år nå. Vi har det utrolig fint sammen og jeg har aldri møtt noen som han. Vi har jo våre krangler, men hvem har nå ikke det.

Vi er også begge muslimer noe som vil si at vi avstår fra sex inntil vi gifter oss. Det har vi bege vært klar over hele tiden. Han har alltid vist at han ikke får noe av meg før vi gifter oss og jeg trodde det ikke var noe diskusjon rundt akkurat det der. Han er faktisk en jeg kunne tenke meg å dele livet mitt med så han kommer nok til å få det når den tid er inne. Men gutten vil ha før. Han har begynt å mase om at ja men det gjør vel ikke noe om vi har det før. Han sa at han vil ha meg så jeg kan bare gi han og at han aldri kommer til å forlate meg uansett hva.

Jeg er ikke klar og jeg har heller ikke tenkt å gjøre noe som strider såpass i mot mine prinsipper. det har jeg sagt ifra til han og han sa at han det han får av meg ikke er godt nok. Nå er jeg bare kjempe forvirret og vet ikke helt hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Har noen av dere noen innspill? på forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er slik at du ikke har lyst, eller kan havne i trøbbel om du har sex før ekteskap. Så skal du heller ikke ha det! Det er ikke et tema for diskusjon, han må rett og slett bare skjerpe seg.

Når det er sagt, så går det an å foreta seg en del ting utenom et samleie. Hvis det er aktuelt for deg da.

For eksempel oralsex, runking, kjæling og kos. Om han ville nøyd seg med det.

Gjest gjest *
Skrevet

Hvis han er oppriktig glad i deg, og selv er muslim og kjenner 'reglene', så synes jeg det er dårlig gjort av han å presse deg. Ikke la deg presse! Du vet aldri; brått står du der alene og er ikke jomfru lenger. Det ville blitt litt kinkig, eller hva?

Foreslår at dere likegodt gifter dere, hvis du/dere er så nødne :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

han sier at han er oppriktig glad i meg og jeg føler akkurat det samme ovenfor han. Og jeg kan havne i trøbbel hvia det da blir slutt og jeg ikke er jomfru lenger. noe han godt vet. han er jo selv muslim så dette vet han jo.

har bedt han om å skjerpe seg og at det ikke fins rom for diskusjon en gang og jeg har på følelsen av at jeg sklir unna han. er det normalt? betyr dette slutten da? er bare noe jeg har gått rundt og tenkt på i hele dag og det gjør meg litt smågal i hodet mitt.

Takk for støttende svar alle sammen. Jeg setter virkelig pris på dem-

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Det er en veldig vanskelig situasjon du er i! Men det er viktig at du gjør det du selv vil og mener er riktig. Ikke la ham presse deg til noe mer! Skjønner veldig godt at det er vanskelig for dere å vente, men dere må jo nesten det, og da synes jeg det er urettferdig av ham å "kreve" sex før ekteskapet, særlig når han selv er muslim og kjenner reglene.

Dersom han elsker og respekterer deg slik han burde, så venter han. Hvis han ikke er villig til å vente, så bør du kanskje avslutte forholdet, fordi du fortjener bedre! Men for all del, ikke la ham presse deg til å gjøre noe du ikke vil. Du kommer til å angre bittert, jeg snakker av erfaring.

Lykke til!

Skrevet

Hvis han fortsetter å presse etter at du har sagt klart nei, så er han deg ikke verdig. Enkelt og greit.

Ordene om at "det er deg han vil ha så du kan like gjerne gi etter" høres ut som ordene til en som ikke egentlig vil gifte seg, men som gjerne vil ha sex med deg og prøver å si det han tror du vil høre.

Hvis du var den han ville ha, så hadde han vært villig til å vente, eller han hadde spurt deg om du ville gifte deg med han nå.

Jeg ville vært på vakt ovenfor denne fyren.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

vi er for unge til å gifte oss akkurat nå. begge er midt i utdanningen. caramiacaramella har du vært i samme situasjon? det føles som om hele verden min raser sammen. spesielt når jeg får høre av en jeg inderlig elsker at jeg ikke gir nok av meg selv.

Gjest caramiacaramella
Skrevet
vi er for unge til å gifte oss akkurat nå. begge er midt i utdanningen. caramiacaramella har du vært i samme situasjon? det føles som om hele verden min raser sammen. spesielt når jeg får høre av en jeg inderlig elsker at jeg ikke gir nok av meg selv.

Jeg har vært i en liknende situasjon. Da jeg var yngre, var jeg var utrolig forelsket i og glad i en gutt, men var rett og slett ikke klar for å ha sex. Han manipulerte og presset meg fram til jeg endelig ga etter. Truet bla med å slå opp dersom jeg ikke gjorde det med ham. Det var langt ifra en hyggelig første sexopplevelse, jeg var altfor ung og jeg var bare ikke klar for det! Ikke lenge etter slo han opp med meg, og du kan tenke deg hvordan jeg følte meg. Brukt, utnyttet, forlatt, ødelagt...det tok meg lang tid å komme over det, og det gikk faktisk et par år før jeg turte å ha sex igjen. Jeg angrer veldig på at jeg ga etter for ham, fordi det er så viktig at du er klar for og har lyst til å ha sex før du gjør det! Ikke gjør det fordi du er redd for å miste ham, eller fordi han presser deg. Vent til du er klar :)

Skrevet

Takk caramiacaramella. det er så godt å få støttende ord. Satt og pratet med han nå og føler at vi fikk renset lufta. Han sa at han skulle droppe å nevne det mer. så det må vel være et godt tegn tenker jeg.

Skrevet

Dersom han krever sex av deg, får du kreve noe tilbake.. Hva med f.eks et giftermål? Han kan ikke bestemme hva du er klar for, eller hva du mener er riktig å gjøre! Stå på ditt!

Du skrev at det er for tidlig for dere å gifte dere.. Da får han bare smøre seg med tålmodighet, og respektere ditt valg. Om han virkelig elsker deg, vil han stå ved din side, og slutte å mase.

En ting jeg lurer på.. Er det sånn at han hele tiden mens dere har vært sammen har vært åpen om sex, eller er det kommet først nå i det siste? Hvis det er i det siste, kan du jo høre med han om det er noen grunn til at han vil det nå, om det er noe som får han til å føle at "han må ha det"?

Skrevet

Jeg krevde ekteskap og fikk vi er for unge. Det er jeg enig i. Vi har alltid vært åpne om sex og alltid vært enig om at vi venter. og jeg spurte om hvorfor akkurat nå? og han sa at han har så inderlig lyst på meg. han kom nettopp hjem fra en femuker lang reise så tenker at det er det som gjorde utslaget hos han.

Skrevet

Han har med å respektere dette synes jeg... I alle fall om dere tidligere har vært enige om dette, og at det har vært veldig klart fra begynnelsen av...

Jeg skjønner at man kan savne kjæresten etter en lang tur, men når dere ikke har hatt sex før, synes jeg det er litt rart om han plutselig har fått det i tankene at dere bør ha det nå... Noe må ha utløst det, og det (mener jeg) at ikke er en tur vekk fra dere. (Nå vet jo ikke jeg hvor mye dere er sammen til vanlig, eller hva dere gjør, men etter det du har sagt, synes jeg dette er underlig..)

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Det var bra at dere fikk snakket om det! Høres ut som om han egentlig vet at dere må vente, men at det er vanskelig å gjøre likevel.

Lykke til til dere!

Skrevet

Nå fikk du meg til å tenke meg om to ganger Nuppa. vi pleier å være sammen ganske mye. han har egen leilighet så vi får vårt private sted. mn vi er mye ute oxo. Det er jo kos og kjæling. Men ikke sex. Han har faktisk bedt meg om å sette med på andre siden av sofaen fordi ting gikk lett hett for seg en gang og det kjente jo selvfølgelig jeg. så fortsatt rart at han vil nå.

Tusen takk caramiacaramella.

Skrevet

Så bra! Det var meningen at det skulle være en tankevekker også! For jeg har lyst til å tro at han er den riktige for deg, men er lett å være blind når man står opp i det selv, og da er det godt å ha noen som stiller spørsmålene.. Snakker også av erfaring..

Men det høres jo ut som dere har et normalt og balansert forhold da... Så om han blir tent av deg i det daglige, ville jeg ikke vært så engstelig.. Gutter er laget slik, og de skal jo "jakte"... Så bare la han vente, så kommer dere i mål senere i livet, både med sex og ekteskap :)

Skrevet

Første gangen jeg oppdaget at han ble tent syns jeg reaksjonen hans var så morsom. Gutten min var så utrolig flau ovenfor meg og begynte å unnskylde seg. han bruker alltid litt tid på å åpne seg så får se om jeg får lirket en ordentlige grunnen ut av han med tid. Takk for hjelpen=)

Skrevet

Ikke for å være slem.. men han har ikke vært og testet sex hos andre da? Og fant ut hvor godt det er siden han plutselig begynte å presse deg?

Uansett, stå på ditt. Både for egen overbevisning og for fremtidig sikkerhet.

Skrevet

Si klart og tydelig NEI, så maser han ikke mer om det.

Skrevet

Muslim eller ikke - hvis du sier nei, og han presser, så er han en idiot.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Han har ikke nevnt det siden vi pratet sammen og fikk renset luften så det må være et godt tegn. Han vet at han ikke for hvis han presser håper jeg. han får ikke med mindre vi gifter oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...