Gjest TS Skrevet 18. januar 2010 #81 Del Skrevet 18. januar 2010 Kjører en VW Boble fra 1961. 34 Hk med mye sjarm! Nostalgi ... som jeg elsker bilen min! :rødme: Ja, det er nettopp det som er så artig! Den første bilen man har, den får en spesiell plass i hjertet. Jeg synes det er gøy å lese om Ole Olsen som har hatt sin kjære Lada i 20 år, og som er kjempestolt over bilen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 18. januar 2010 #82 Del Skrevet 18. januar 2010 Kjører en VW Boble fra 1961. 34 Hk med mye sjarm! Det blir kanskje litt kaldt nå om vinteren? Husker hvertfall jeg frøs som besatt da jeg kjørte hippiecamper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lizz84_* Skrevet 18. januar 2010 #83 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva slags type bil har du, og er du fornøyd? Jeg hadde en VW Polo 2000 modell frem til 01.01.10, elsket bilen min og har vært kjempe fornøyd med den! Nå har jeg en VW Golf 2010 modell, tror jeg blir veldig fornøyd med denne også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nostalgi Skrevet 18. januar 2010 #84 Del Skrevet 18. januar 2010 Det blir kanskje litt kaldt nå om vinteren? Husker hvertfall jeg frøs som besatt da jeg kjørte hippiecamper. Varmeapparatet fungerer helt fint. Jeg er heldig, hører om mange som forteller om ødelagte varmeapparat. De har visst lett for å ruste i stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nostalgi Skrevet 18. januar 2010 #85 Del Skrevet 18. januar 2010 Det blir kanskje litt kaldt nå om vinteren? Husker hvertfall jeg frøs som besatt da jeg kjørte hippiecamper. Hvordan er forresten hippiecamper å kjøre? De er jo fantastisk artige biler Hvilken årsmodell hadde du? Om varmeapparatet ditt fungerte, så er det mye større volum å varme opp enn boblen. Så skjønner at det må ha vært en kald affære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 18. januar 2010 #86 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvordan er forresten hippiecamper å kjøre? De er jo fantastisk artige biler Hvilken årsmodell hadde du? Hippiecamper er kanskje litt feil betegnelse, jeg hadde en T3. Ekte hippiecamper er jo T2, T3 er tyngre og mer "bil". Mener min var en 86-modell opprinnelig levert med den sprekeste versjonen av 2.1-liter (væskekjølt), men etter en liten episode med rent vann som kjølemiddel på vinteren var den motoren skrot, og en luftkjølt 1.6 (tror jeg) ble satt inn. Deretter overtok jeg den og hadde den i tillegg til dagligbilen et par måneder mens jeg gjorde tungt vedlikehold på båten og trengte stort varerom. Må tilstå at jeg var veldig lettet over å bli kvitt den til mer enn vrakpant, og i god tid før EU-kontroll. Treg som sirup, spesielt med et halvt tonn baki, men overraskende kjapp i styringen. Mye dødgang i midten, men så snart jeg hadde nok sving på rattet til at den reagerte kunne jeg dosere presist og få umiddelbar respons. Slet litt med slakk i giroverføringen, opplevde at det giret jeg faktisk fikk i girkassen ikke alltid matchet det giret jeg hadde valgt med spaken. Overraskende grei komfort, bedre enn diverse jevnaldrende kassebiler med frontmotor. En kamerat hadde en med fungerende 2.1 liter 112 hk, den var direkte skummel på våt asfalt. Ga man gass i en sving kom baken seilende umiddelbart, å kjøre den på snø var livsfarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nostalgi Skrevet 18. januar 2010 #87 Del Skrevet 18. januar 2010 Hippiecamper er kanskje litt feil betegnelse, jeg hadde en T3. Ekte hippiecamper er jo T2, T3 er tyngre og mer "bil". Mener min var en 86-modell opprinnelig levert med den sprekeste versjonen av 2.1-liter (væskekjølt), men etter en liten episode med rent vann som kjølemiddel på vinteren var den motoren skrot, og en luftkjølt 1.6 (tror jeg) ble satt inn. Deretter overtok jeg den og hadde den i tillegg til dagligbilen et par måneder mens jeg gjorde tungt vedlikehold på båten og trengte stort varerom. Må tilstå at jeg var veldig lettet over å bli kvitt den til mer enn vrakpant, og i god tid før EU-kontroll. Treg som sirup, spesielt med et halvt tonn baki, men overraskende kjapp i styringen. Mye dødgang i midten, men så snart jeg hadde nok sving på rattet til at den reagerte kunne jeg dosere presist og få umiddelbar respons. Slet litt med slakk i giroverføringen, opplevde at det giret jeg faktisk fikk i girkassen ikke alltid matchet det giret jeg hadde valgt med spaken. Overraskende grei komfort, bedre enn diverse jevnaldrende kassebiler med frontmotor. En kamerat hadde en med fungerende 2.1 liter 112 hk, den var direkte skummel på våt asfalt. Ga man gass i en sving kom baken seilende umiddelbart, å kjøre den på snø var livsfarlig. Tenkte mer på T2 da jeg hørte hippie camper ja. T3 var vel mer nymotens og mer "bil", som du sier, da den kom Blir jo veteran av T3 om noen år også :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Mitzi Skrevet 19. januar 2010 #88 Del Skrevet 19. januar 2010 Skoda Yeti 2010 modell, 4wd, diesel, og er kjempefornøgd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #89 Del Skrevet 21. januar 2010 Audi A6 08 mod stasjonsvogn. 2,7 l. Dieselbil. Strålende fornøyd med bilen. Har nøkkelfri bil, ryggekamera, parkeringssensorer foran og bak. Bare luksus. Men! Etter 28000 km lukter det nå skikkelig ille i bilen hvis det er mildt ute. Så airconditionen må renses og bilen må gasses. Visstnok et vanlig problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 27. januar 2010 #90 Del Skrevet 27. januar 2010 *** Nissan Maxima SE, 3-liter og Mercedes 230E. Den første går som en kule, den andre helt greit. Begge bruker litt for mye. Familiebilen er en 05-modell Mondeo stasjonsvogn. Økonomisk, driftssikker, familievennlig - kjekk bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. januar 2010 #91 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg har en Renault Megane. Kjøpte for en snau uke siden, så jeg holder på å gjøre meg kjent med den . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå