Nigo-san Skrevet 17. januar 2010 #61 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg leste i Aftenposten en gang at Audi-førere var overrepresentert i politikontroller, og det har jeg ingen problemer med å tro på. Audi er og blir en småharry bil, på linje med børstraktorer der eieren tydeligvis har penger, men derimot dårlig forståelse av trafikkregler. Min erfaring er i alle fall at hvis en bilfører er skikkelig aggressiv, kjører han Audi eller BMW. Han kjører sjelden Toyota Prius, for å si det sånn. Jeg legger meg på midten, og kjører en Audi under annet karosseri. Alle vet jo at Audi og VW egentlig er det samme, det finnes bare noen raringer som betaler ekstra for Audi-merket. Jeg kjører Passat og har gjort det i alle år, det er virkelig en super bil- pluss at den ikke skaper indignerte følelser hos andre trafikanter Skulle jeg hatt en annen bil, ville det vært Mitsubishi Grandis, VW Touareg eller en av de største Toyotaene. Eller, hvis hjertet fikk bestemme, aller helst en Saab eller en Lada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #62 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg leste i Aftenposten en gang at Audi-førere var overrepresentert i politikontroller, og det har jeg ingen problemer med å tro på. Audi er og blir en småharry bil, på linje med børstraktorer der eieren tydeligvis har penger, men derimot dårlig forståelse av trafikkregler. Min erfaring er i alle fall at hvis en bilfører er skikkelig aggressiv, kjører han Audi eller BMW. Han kjører sjelden Toyota Prius, for å si det sånn. Jeg legger meg på midten, og kjører en Audi under annet karosseri. Alle vet jo at Audi og VW egentlig er det samme, det finnes bare noen raringer som betaler ekstra for Audi-merket. Jeg kjører Passat og har gjort det i alle år, det er virkelig en super bil- pluss at den ikke skaper indignerte følelser hos andre trafikanter Skulle jeg hatt en annen bil, ville det vært Mitsubishi Grandis, VW Touareg eller en av de største Toyotaene. Eller, hvis hjertet fikk bestemme, aller helst en Saab eller en Lada For et nedlatende innlegg. Jeg synes det er meget spesielt at noe slikt blir skrevet, spesielt av en moderator. Å generalisere på denne måten må vel høre bedre inn under skråblikk enn i en tråd der alle forteller om det bilvalget de har gjort, uten å rakke ned på valg andre har tatt. Jeg lurer på om slike holdninger rett og slett bunner i misunnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Harald_* Skrevet 17. januar 2010 #63 Del Skrevet 17. januar 2010 Tidligere kjørte jeg Audi Allroad, byttet til Audi Q5 i sommer. Veldig fornøyd med den. Bor kronglete til og står nederst i lista over veier som brøytes, så jeg trenger firehjulstrekk og ekstra bakkeklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 17. januar 2010 #64 Del Skrevet 17. januar 2010 For et nedlatende innlegg. Jeg synes det er meget spesielt at noe slikt blir skrevet, spesielt av en moderator. Nå ble dette innlegget skrevet av meg selv som privatperson og bruker av KG, og det kan de fleste se. Og- la meg spesifisere at jeg skriver dette som bruker og ikke som moderator- jeg synes fremdeles at Audi er en dyr, dårlig bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #65 Del Skrevet 17. januar 2010 Nå ble dette innlegget skrevet av meg selv som privatperson og bruker av KG, og det kan de fleste se. Og- la meg spesifisere at jeg skriver dette som bruker og ikke som moderator- jeg synes fremdeles at Audi er en dyr, dårlig bil. Hvordan vet du at Audi er en dårlig bil dersom du aldri har eid en? Tror du mennesker kjøper biler opp i millionklassen dersom de er dårlige? Jeg er en av de harry raringene som kjører Audi. Jeg har aldri hatt problemer med den, det har heller ikke de jeg kjenner som også kjører Audi. Klart man kan diskutere hvorvidt det er nødvendig å kjøpe en såpass dyr bil, men det blir en annen diskusjon. Folk får ta de valgene som passer best for dem selv. Uansett om du hevder at du skriver her på lik linje med oss andre, så synes jeg du skal holde deg for god til å komme med slike karakteristikker av mennesker du overhodet ikke kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 17. januar 2010 #66 Del Skrevet 17. januar 2010 Å generalisere på denne måten må vel høre bedre inn under skråblikk enn i en tråd der alle forteller om det bilvalget de har gjort, uten å rakke ned på valg andre har tatt. Jeg lurer på om slike holdninger rett og slett bunner i misunnelse. pussig at UP "generaliserer" på lik linje som det Nigo-San gjør ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 17. januar 2010 #67 Del Skrevet 17. januar 2010 pussig at UP "generaliserer" på lik linje som det Nigo-San gjør ? Her på forumet blir vi oppfordret til å forholde oss mest mulig saklig overfor hverandre. Det å kalle andre for raringer, harry osv., synes jeg ikke hører hjemme i en tråd der alle blir oppfordret til å skrive om bilen sin, om de er fornøyd osv. De aller fleste i tråden skriver helt saklig og greit om dette. Hvorfor skal vi blande oss inn i andres valg, og nærmest kalle andre for idioter fordi de ikke har lik mening med en selv? Etter min mening er slike innlegg kun med på å forsure en debatt, og jeg synes det er ganske kritikkverdig når det er en moderator som står for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 17. januar 2010 #68 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Etter min mening er slike innlegg kun med på å forsure en debatt, og jeg synes det er ganske kritikkverdig når det er en moderator som står for det. såvidt jeg vet så er moderatorene fortsatt mennesker som er aktive på forumet på lik linje med deg og meg. forskjellen ligger i at når de skriver med vanlig skrift så er de "vanlig dødelige brukere", når de derimot skriver med kursiv så fungerer de som moderatorer. og jeg kan garantere deg, Nigo er definitivt ikke den eneste personen som har (berettiget) skepsis mot førere av audi, bmw etc. denne skepsisen har ikke oppstått ut av det blå. alle har meninger og bør (stort sett) få uttrykke seg og sin personlige mening uten at det må kamufleres som skråblikk og generalisering. Endret 17. januar 2010 av minienthe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 17. januar 2010 #69 Del Skrevet 17. januar 2010 såvidt jeg vet så er moderatorene fortsatt mennesker som er aktive på forumet på lik linje med deg og meg. forskjellen ligger i at når de skriver med vanlig skrift så er de "vanlig dødelige brukere", når de derimot skriver med kursiv så fungerer de som moderatorer. og jeg kan garantere deg, Nigo er definitivt ikke den eneste personen som har (berettiget) skepsis mot førere av audi, bmw etc. denne skepsisen har ikke oppstått ut av det blå. alle har meninger og bør (stort sett) få uttrykke seg og sin personlige mening uten at det må kamufleres som skråblikk og generalisering. Ta en kikk på hva tråden handler om. Den handler ikke om negative karakteristikker av andre. Den handler om hva slags bil den enkelte kjører, og om han/hun er fornøyd med bilen. Jeg kan godt lese innlegg og tenke mitt om den bilen vedkommende har valgt, men har jeg egentlig noe med det? Det kunne i hvertfall ikke falle meg inn og sitte her og rakke ned på andre fordi de har valgt en annen bil enn det jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 18. januar 2010 #70 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) 2007 Mitsubishi Outlander - veldig fornøyd:-) Min forrige bil var en 2001 Audi A6 med flere feil enn jeg trodde var mulig. Ikke veldig fornøyd med den bilen. PS! Jeg er ikke en bølle i trafikken til tross for at jeg har kjørt Audi i mange år, jeg har faktisk aldri fått en eneste bot til tross for at jeg kjører mellom 40.000 og 50.000 km i året. Endret 18. januar 2010 av Christiane_W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 18. januar 2010 #71 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) BMW 525, total M-pakke. Fullspekket med alt ekstrautstyr, årsmodell 2005 Karbonsvart farge. BMW Service Inclusive. Utstyr • Head-up display • Stemmestyring • Navigasjonssystem Professional • Radio/CD • BMW HiFi soundsystem (10 høyttalere) • BMW iPod fullintegrasjon • BMW iDrive • 18" BMW M-sport felg sommer • Bridgestone runflat sommerdekk • 16" BMW Lettmet. felg vinter • Metallic lakk • Steptronic automatgir • Active Steering • M sportspakke • M sportsunderstell • M sportsratt skinn • M aerodynamikk pakke • BMW hekkspoiler • Shadowline • Antrasitt taktrekk Individual • Interiørlister Alu. Cube Pure • Solgardin bakvindu elektrisk • Velurmatter • Gummimatter • Innvendig speil aut. avblendbar • Utvendige speil aut. avblendbare • Røykpakke • Lyspakke • Koppholdere • Lyktespyleranlegg • Parkeringsensor foran/bak (PDC) • BiXenon • Cruisekontroll • Elektriske seter • Elektriske speil • Sidespeil innfellbare • El.vinduer • Bluetooth handsfree opplegg • Kjørecomputer • Klimaanlegg med utvidet omfang • Midtarmlene • Multifunksjonsratt • Tåkelys • Oppvarmede seter • Regnsensor • Sentrallås • Servostyring • Skinninteriør • Sportsseter • Takluke elektrisk • ABS-bremser • Airbag (8 stk) • Alarm • Antiskrens • Antispinn • Startsperre • Stålbjelker DITEC behandlet! og etterbehandlet mange ganger. her er et bilde... og inni bilen...åhhhhhhh Elsker denne bilen!!!! Endret 18. januar 2010 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 18. januar 2010 #72 Del Skrevet 18. januar 2010 Haha, da er det en dårlig helt ny bil du har, som må ha nye deler allerede;) Hehe, det har ikke falt deg inn at det er hans egen feil at bilen trenger deler, og ikke at bilen allerede begynner å falle fra hverandre? Tipper Alfa Romeo eller noe annet sært og italiensk, som Lancia... Morsomt med alle dere som absolutt skal forsvare Audi. Det er vel en velkjent sak at Audi-sjåførene er de mest aggressive i trafikken og de som oftest kjører fort. Det er forøvrig også en velkjent sak at Audi ikke akkurat topper feilstatistikkene. Dette gjelder forøvrig ikke bare Audi, men også Mercedes og BMW. De ligger alle litt nede på statistikkene med litt mer feil enn Toyota, Subaru osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. januar 2010 #73 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg leste i Aftenposten en gang at Audi-førere var overrepresentert i politikontroller, og det har jeg ingen problemer med å tro på. Audi er og blir en småharry bil, på linje med børstraktorer der eieren tydeligvis har penger, men derimot dårlig forståelse av trafikkregler. Min erfaring er i alle fall at hvis en bilfører er skikkelig aggressiv, kjører han Audi eller BMW. Han kjører sjelden Toyota Prius, for å si det sånn. Audi-eiere har dårlig forståelse av trafikkregler, i motsetning til eiere av Prius? hehe, joda, sånt kan man jo slenge rundt seg med. Grunnen til at Audier er overrepr i kontroller er vel kanskje heller at Audi ofte er biler det er morsomt og lett å kjøre fort med, og at de som velger Audi bevisst velger en sterk bil, muligens fordi de liker å kjøre fort. Ellers så blir det vel lett til at man kjører fortere og tar flere "kjappe manøvre" når man har bil til det, kontra en bil som man vet er treg. Jeg legger meg på midten, og kjører en Audi under annet karosseri. Alle vet jo at Audi og VW egentlig er det samme, det finnes bare noen raringer som betaler ekstra for Audi-merket. jeg synes fremdeles at Audi er en dyr, dårlig bil. Hm, først sier du at Audi og Passat er samme sak bare at Audi har et merke som koster ekstra. Så sier du at Audi er en dårlig bil? hehe... Og at man er rar hvis man velger Audi framfor VW? Høyt henger de og sure er de (og for the record: Noen i familien hadde en periode både Audi A6 og VW Passat. Var vel litt mer enn merket som skilte de to bilene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 18. januar 2010 #74 Del Skrevet 18. januar 2010 Audi-eiere har dårlig forståelse av trafikkregler, i motsetning til eiere av Prius? hehe, joda, sånt kan man jo slenge rundt seg med. Grunnen til at Audier er overrepr i kontroller er vel kanskje heller at Audi ofte er biler det er morsomt og lett å kjøre fort med, og at de som velger Audi bevisst velger en sterk bil, muligens fordi de liker å kjøre fort. Ellers så blir det vel lett til at man kjører fortere og tar flere "kjappe manøvre" når man har bil til det, kontra en bil som man vet er treg. Hm, først sier du at Audi og Passat er samme sak bare at Audi har et merke som koster ekstra. Så sier du at Audi er en dårlig bil? hehe... Og at man er rar hvis man velger Audi framfor VW? Høyt henger de og sure er de Så det du mener er at Audi er en bil som er alle andre overlegen? Det er ikke mulig å kjøre noe særlig fort med noen andre biler? Dette blir bare for dumt. Så og si alle nye biler kan lett gjøre hvem som helst til fotgjenger. Grunnen til at Audi-sjåførene oftere blir fotgjengere er nok fordi de er mer aggressive og fartsglade, det er bare å innse det. Jeg sier ikke at dette er en negativ ting, det er mer enn nok av de som ligger i to-tre km/t under fartsgrensen og skaper irritasjon, da er det bedre med folk som legger seg i 5-10 km/t over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. januar 2010 #75 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Så det du mener er at Audi er en bil som er alle andre overlegen? Det er ikke mulig å kjøre noe særlig fort med noen andre biler? Dette blir bare for dumt. Så og si alle nye biler kan lett gjøre hvem som helst til fotgjenger. Grunnen til at Audi-sjåførene oftere blir fotgjengere er nok fordi de er mer aggressive og fartsglade, det er bare å innse det. Jeg sier ikke at dette er en negativ ting, det er mer enn nok av de som ligger i to-tre km/t under fartsgrensen og skaper irritasjon, da er det bedre med folk som legger seg i 5-10 km/t over... Sier ikke at Audi er alle andre overlegen. Og jeg sier da IKKE at det ikke er mulig å kjøre fort med andre biler? Du kan da umulig ha lest det jeg skrev særlig godt?? Men ja, jeg mener det er forskjell på biler, og det er ofte en sammenheng mellom motorstørrelse og pris. Det er enklere og morsommere å kjøre fort med noen biler kontra andre biler. Det er i allefall min erfaring. Er ellers enig med deg i at Audi-eiere nok ofte er mennesker som er opptatt av å ha bil med god aksellerasjon (eller hva det nå heter) og bil som går fort. Endret 18. januar 2010 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superior Skrevet 18. januar 2010 #76 Del Skrevet 18. januar 2010 Vi (eller, mamma og pappa da) har en Audi 2004-modell A6 og en VW Golf 4WD. Førstnevnte er pappa sin, og er en herrrlig bil. Den er forøvrig til salgs om noen vil ha en sikker og sprek bil til en ganske så billig penge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #77 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg har (låner av mamma) en A-klasse Mercedes Benz. Ikke en bil jeg hadde kjøpt meg selv, men der ganske ny, masse fancy utstyr, og den er behagelig å kjøre. Selv om den er liten er det god plass i den, men den ligger dårlig på veien og i svinger. Også går den ikke superbra, men helt okei til mitt bruk. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #78 Del Skrevet 18. januar 2010 Tidligere kjørte jeg Audi Allroad, byttet til Audi Q5 i sommer. Veldig fornøyd med den. Bor kronglete til og står nederst i lista over veier som brøytes, så jeg trenger firehjulstrekk og ekstra bakkeklaring. Audi Allroad tar seg frem overalt, ikke mange konkurrerer med den. Antar Q5 ikke er så ulik, men har den ikke veldig lite baggasjerom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nostalgi Skrevet 18. januar 2010 #79 Del Skrevet 18. januar 2010 Kjører en VW Boble fra 1961. 34 Hk med mye sjarm! Nostalgi ... som jeg elsker bilen min! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #80 Del Skrevet 18. januar 2010 98 mod toyota corolla. Glad i toyota jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå