Gå til innhold

Første tur til Thailand. Trenger tips :)

Anbefalte innlegg

Gjest *dragoon*
Skrevet

Jeg og min kjære har nå bestemt oss for å dra til Thailand i november i år, i forbindelse med vår 5-års dag.

Men jeg trenger litt hjelp.

Kan starte med å si at jeg aldi har vært i Thailand før, har faktisk aldri vært i "syden" i det hele tatt. (kjærsten min har vært litt rundt i europa, men aldri et sånn type feriested)

Kriterier:

*Vi er interessert i finne et sted hvor det ikke er så mye turister.

*Vi elsker fisking og vil gjerne fiske mye når vi er der.

*Vi vil også oppleve dyrelivet. Både villt og i fangenskap.

Hvor burde vi dra?

Hva burde vi oppleve?

Hvor lenge burde vi være der, og hvor mye penger burde vi ha med?

Andre nyttige tips?

Takker på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er en god del tråder her om Thailand så hvis du leter litt gjennom disse så vil du nok finne en god del info.

Når det er sagt: Thailand er et flott ferie land og jeg har vært der mange ganger på ferie og på jobb og jeg synes det er like kult hver gang. Kona og jeg var der i november ifjor og da tilbrakte vi noen dager i Bangkok (det mener jeg er et must) og deretter en uke på Phuket. Husk at november er i slutten av regntiden og dere kan dermed få litt regn...ikke at det er noe problem ;-)

Hvis du ikke vil ha for mange turister ville jeg nok holdt meg borte fra spesielt Phuket. Og Samui (iallefall Chaweng stranden) er også veldig turistifiert. Kanskje dere heller må se på øyene på østkysten...Koh Kood, Koh Chang osv. Jeg har ikke vært der men det sies at de er fine :-) Ko Kood er nevnt i denne artikkelen om plasser en bør besøke i 2010: http://www.nytimes.com/2010/01/10/travel/10places.html

Her er et reisebrev som jeg skrev fra en tur til Bangkok og Samui for et par år siden: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der?

Gjest *dragoon*
Skrevet (endret)

Ja har lest en del av tidligere tråder her, men siden vi skal legge opp turen etter fisking og dyreliv, så fant jeg ikke noe relevant.

Storby sightseeng, shopping, badebassenger og fancy hoteller er ikke det vi er på leting etter. :)

Endret av *dragoon*
Gjest *dragoon*
Skrevet

Kjøpte meg bok om Thailand i dag og har fått svar på så og si alt jeg lurer på.

Men lurer fortsatt på dette ang fisking. Har lest litt rundt om, og ser at det blir aransjert fisketurer hvor man kan få prøvd seg på malle fiske blandt annet.

Men noe av det viktigste med fisking for oss, er jo det at vi kan være helt alene og i ett med naturen.

Går det ann å bare kjøpe seg en fiskestang, finne en elv, strand osv, og bare slenge ut snøret?

Er det spesielle regler ang fisking i Thailand(fredede fiske-arter f eks)?

Gjest Snart Frue
Skrevet

Ok.. jeg har ikke PEILING på fisking, men fant denne siden:

http://www.anglingthailand.com/

Du får kanskje også flere treff hvis du søker på engelsk etter thailandske feriesteder. Prøv å søke etter feks off the beaten track thailand, hideaways thailand osv osv...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...