Gjest Salsanoob Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Nå har jeg blitt overtalt av en kompis til å være partneren hans i salsa. Hva skal man ha på seg? Jeg er helt fersk, og jeg er så redd for å dukke opp i noe som skiller seg heeelt ut! Kan jeg ha på meg airobicsko og treningstigths eller er jeg helt på jordet? Tips tas imot med STOR TAKK!
Gjest Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Jeg gikk på salsakurs for mange år siden, og da hadde vi på helt vanlige klær, som jeans og vanlige sko.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Kan jeg ha på meg airobicsko og treningstigths eller er jeg helt på jordet? Du er nok det. Man bruker vanlige klær. Damene bruker sko med litt hæler. Lurt å ha kortermet topp, for man blir ganske varm.
Gjest Salsanoob Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Okei, jeg skjønner! Jeg pleier å bruke tights og tunika. Men da burde jeg kanskje stille opp i jeans,t-shirt og halvhøye sko?Men bare enda et spørsmål. MÅ jeg ha halvhøye sko? Kan jeg ikke ha noen lave sommersko? Jeg gruer meg litt nå jeg
Gjest Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Vi brukte vanlige lave sko. Gikk helt fint det.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 MÅ jeg ha halvhøye sko? Kan jeg ikke ha noen lave sommersko? Jeg gruer meg litt nå jeg Det er ikke sikkert det er så nøye med skoene første gangen. Sikkert mange andre som kommer med lave sko i begynnelsen. Men damene danser salsa med høye hæler. Det er fordi man skal danse nesten "på tærne" og med bøyde knær. Men det kommer etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Ta på deg sko som er litt glatte under, det er vanskelig å danse med sko som "klistrer" deg fast til gulvet. Ellers kan du gå helt vanlig kledd på kurs, og så kan du heller pynte deg litt mer om du skulle havne på et salsa-utested om en stund. Kos deg, det blir sikker gøy!
ntbn Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Det er ikke sikkert det er så nøye med skoene første gangen. Sikkert mange andre som kommer med lave sko i begynnelsen. Men damene danser salsa med høye hæler. Det er fordi man skal danse nesten "på tærne" og med bøyde knær. Men det kommer etterhvert. Dans i sko som gjør deg komfortabel, hvis man skal atpåtil være opptatt av å holde balansen på høye sko - så er det ikke noe god feeling. Man danser litt på tåballene generelt, men høye sko er bare for å gjøre foten penere og vise fram. Lave sko gir bedre bevegelse, hvertfall i begynnelsen. Men er du vant til å gå med høye sko fra før - kjør på
kanelsnurr Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 De første treningene da jeg gikk på nybegynnerkurs, gikk nesten alle i sokkelesten hos oss. Ingen høye heler å se før etter en del uker... på nybegynner hos oss var det litt salig blanding av alt fra skikkelig treningsklær til jeans. Intensitenen blir jo høyere og høyere utover semesteret da, så det blir vel mer og mer treningsklær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå