Gjest Gjest_meg_* Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Vi gifter oss i 2011 og holder fortsatt på med gjestelisten. Synes det er vanskelig med hvem jeg skal invitere og hvem som ikke blir invitert. Prøver å gjøre det så billig som mulig, så tenkte jeg skulle spørre noen venninner om å servere og eventuelt hjelpe til med mat. Er redd for at de jeg føler jeg kjenner godt nok til å spørre om hjep, da blir fornærmet om jeg spør dem og de ikke er invitert. Og om jeg inviterer dem kan ikke de servere. Hvem kan man spørre om hjelp til sånt? Hvem har dere brukt?
Cæmis Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 vi har leid servitører. skulle vi ha spurt noen venne rom å gjøre dette hadde det nok vært venners venner eller noe.
Gjest Gjest_marie_* Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Venninner av moren min har sagt ja til å servere, så da er det løst. Skal evt. spørre på facebook om jeg trenger flere. Jeg ville ikke en spurt en venninne direkte om jeg tror det er sjans for at hun blir skuffet av å ikke bli invitert, da er det bare spikeren i kista å bli spurt om å servere.
Amalie_85 Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Skal du leie lokale? Vi gifter oss på et hotell og kjøper mat via dem. Da stiller de opp med servitører uten at vi trenger å betale ekstra.
MiniMuffin Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Om en veninne hadde spurt meg om å servere i hennes bryllup hadde jeg blitt direkte fornærmet. Hør med venners venner eller barn av venner. Jeg har servert i flere brylupp som mamma har vært invitert i. Syntes det var kjempekos å kunne få være med på morroa :D Lykke til. 1
Kirby Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Her blir det barn av venner av foreldrene mine. Kjenner dem fra da jeg var liten, men ikke så godt at de kunne vært invitert. De har faktisk tilbudt seg det selv, så da sier man jo ikke nei
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Vi leiter etter lokaler her i bergen hvor vi kan ha med egen mat og alkohol og servitører. Prøver å gjøre det så billig som mulig så sparer inn der vi kan:) Lurte på om jeg skulle høre med min søster om hun kanskje har noen venninner eller noe som kan hjelpe til:) Letteste hadde jo vært om noen venninner skulle giftet seg i år og om vi kunne hjulpet hverandre ut der;)
lilleGrethe Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Jeg tror nok det beste er å leie inn - enten perifere venners venner eller venner av familien som ikke forventer å bli invitert. Noe skal de vel ha for å hjelpe til uansett? Det er mye jobb ved servering, så selv om det er venner, ville jeg nok ikke gjort det gratis. 1
Gjest Gjest_Bjørg_* Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har jobbet mye på kafèer og bakeri, så jeg har spurt 3 tidligere kolleger av meg, som jeg fortsatt har litt kontakt med, om å servere. Alle svarte ja med en gang og så på det som en "ære" å få ta del i vår dag. De får 130 kr.timen hver.
siljeda Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 vi har tenkt å bruke venninner av brudgommens søster.... De er fornøyde med gratis mat og å få være med på festen etterpå de. Blir ikke mye jobb på dem heller siden vi skal ha spekematbuffet.
sofie777 Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Min mor har servert i bryllup til folk jeg har gått i klasse med, men jeg ikke har kontakt med og ikke var invitert (naturlig nok), men hun hadde god kontakt med dem, ihvertfall sånn "stoppe og snakke litt når man møttes i gaten" og sånn. Og også til venninners barns konfirmasjoner når det ikke var naturlig at hun var gjest. Ja, hun synes det er artig å være med på moroa og kjenner jo noen av personene godt nok til å ta poenger når hun "snikhører" på taler og slikt. Dessuten har hun så pass rutine nå at hun kan instruere de yngre "innleide" (f.eks. server brudeparet først, enkelte synder der). Hun pleier gjerne å få lov å ta med seg en kake hjem og får gjerne en blomst eller lignende i ettertid og synes det er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå