ecathari Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Hei Jeg er en ung jente på 21 år, som for øyeblikket veier litt for mye... Jeg er 1.70 høy, og veier 90 kg. Jeg har funnet et mål, som jeg tror jeg kan klare, men jeg vil bruke god tid, slik at vekta holder seg nede. Planen er å gå ned 20 kg,i hvert fall, i løpet av året... Jeg har diabetes, type 1, fra jeg ble født. Har grunnleggende kunnskap om hva et sunt kosthold innebærer.. Planen min er som følger: Trene styrke og kondisjon 3 dager i uken. Har meldt meg inn i et treningssenter, og trenger mandag, onsdag og fredag. Har fått et styrkeopplegg av de ansatte som jeg følger. Masse forskjellige apparater, for alle muskelgrupper. Jeg tar 3 x 10 repetisjoner... I tillegg trener jeg kondisjon, både spinning, tredemølle, en sånn morsom orbitrek lignende sak... Jeg er student, og går til og fra skolen hver dag. Det tar ca 30 min hver vei.. Jeg tar vitaminer og omega 3. Etter julen har jeg også begynt på en detox kur for å få ut litt slaggstoffer etter julematen... Jeg spiser 6 små måltider om dagen. Frokost Lite mellommåltid Lunsj Lite mellommåltid Middag Kvelds Totalt ca 1500-1800 kcal Mye frukt og grønnsaker, og som regel 1,5-2 liter vann om dagen... På lørdager koser jeg meg med litt popcorn (med redusert fett) litt sjokolade eller annet snop. Jeg har prøvd å kutte ut snop helt før, men har kommet frem til at det er lettere å ikke sprekke hvis man unner seg litt godt inni mellom. Cluet,tror jeg, er å klare å begrense seg. Kommer dette opplegget til å gjøre at jeg går ned i vekt? Er det for hardt? Eller ikke hardt nok? På forhånd tusen takk for innspill :D Mvh -ecathari-
Mir Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Syns det ser ut som et realistisk opplegg. Dog, hvis du trener såpass mye styrke og kondis så kan det hende at kroppen gjerne vil ta imot enda mer mat per dag enn hva du har planlagt . Kan være du blir veldig sulten når du begynner for fullt eller at du ikke merker noen nedgang! Dette kan du jo justere på selv : ) Husk at nedgang kan også måles i centimeter med målbånd =) Du blir strammere etterhvert og da kan det være kjekt å ha som motivasjon, da vekten liker å ikke være med på laget ! =) Lykke til!
Fjonana Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Opplegget ditt høres velig bra ut, og det er stor sjangse for at du når målet ditt innen året er ute. Det eneste problemet er om du klarer å følge det. Du setter listen litt høyt med treningen, men om du klarer å utføre det så er det jo bare kjempe bra! Bare pass på at du ikke går lei treningen, slik at du finner på nye måter å trene på Men jeg tror du kan klare det, du virker målbevisst ! Kjempe masse lykke til!
2010slankeren Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg synes også dette høres fornuftig ut! Hvordan har du levd til nå? Helt uten trening og med mer mat? Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Forandre tankegangen til "nå SKAL jeg endre livsstil"
ecathari Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2010 Jeg synes også dette høres fornuftig ut! Hvordan har du levd til nå? Helt uten trening og med mer mat? Lykke til!! Ja, ikke noe trening, og mye fastfood. For 5 år siden veide jeg 50 kg. Så møtte jeg samboeren min, som hadde litt... dårlige.. matvaner, og når vi flyttet sammen ble det mye snop og fastfood.. Heh.. Har dessuten en veldig stressende studiesituasjon og jobber mye ved siden av, så blir så lett til at man spiser på f.eks McDonalds eller noe mellom skole og jobb.. Men nå er jeg flink, tar med matpakke, lager salater osv. Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen Blir så glad og inspirert jeg nå. Og, skal passe på å trene variert, så jeg ikke går lei. Har meldt meg på en time som heter AfroMoves.. Høres spennende ut... Takk igjen ^^,
Chanel.No5 Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Synes dette ser bra ut, bare pass på at du ikke går noe videre mer ned enn ca 0,5 kilo per uke. Masse lykke til, dette klarer du fint!!
Snasen Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 (endret) Trene styrke og kondisjon 3 dager i uken. Har meldt meg inn i et treningssenter, og trenger mandag, onsdag og fredag. Har fått et styrkeopplegg av de ansatte som jeg følger. Masse forskjellige apparater, for alle muskelgrupper. Jeg tar 3 x 10 repetisjoner... I tillegg trener jeg kondisjon, både spinning, tredemølle, en sånn morsom orbitrek lignende sak... Jeg er student, og går til og fra skolen hver dag. Det tar ca 30 min hver vei.. Jeg tar vitaminer og omega 3. Etter julen har jeg også begynt på en detox kur for å få ut litt slaggstoffer etter julematen... Jeg spiser 6 små måltider om dagen. Frokost Lite mellommåltid Lunsj Lite mellommåltid Middag Kvelds Totalt ca 1500-1800 kcal Mye frukt og grønnsaker, og som regel 1,5-2 liter vann om dagen... På lørdager koser jeg meg med litt popcorn (med redusert fett) litt sjokolade eller annet snop. Jeg har prøvd å kutte ut snop helt før, men har kommet frem til at det er lettere å ikke sprekke hvis man unner seg litt godt inni mellom. Cluet,tror jeg, er å klare å begrense seg. Kommer dette opplegget til å gjøre at jeg går ned i vekt? Er det for hardt? Eller ikke hardt nok? På forhånd tusen takk for innspill :D Mvh -ecathari- Har du trent mye før? Hvis du skal trene styrke, så skal du løfte tungt. Så tungt at du så vidt klarer de siste repitisjonene. I tillegg burde du de første to ukene kun ta en serie om gangen. For å bli vandt til å bruke vektene. Etter to uker så øk til to sett på overkroppen, og tre sett på bena. Detoxkurer har ingenting for seg! !!! Hold deg til frukt og grønt som inneholder 5g karbohydrater pr 100g. Ikke mye frukt i den kategorien. Altså fra min side er frukt et lite No-No.. Ikke alt grønt en gang går under 5g/100g kategorien. I hvertfall hvis du vil ned i fettmasse. Man kan jo etter hvert hive innpå litt mer frukt, etter som fettmassen har blitt redusert. Jeg syns og det virker som du vimser mye "hit og dit" og sper på med veldig mye, slik at du fort kan bli lei, utbrent og stoppe opp med hele dritten. En spise/kosedag er greit, men pass på å legg spisedagen til en dag du trener. Overspis heller ikke, men det ser jeg du har forstått. Jeg tror uansett du går ned i vekt med din metode (selvom det en dag stopper opp vil jeg anta), men om hvor lenge du holder ut blir en annen sak. Det skal være en livsstil. Endret 11. januar 2010 av Snasen
Anita/Astra Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Hei! Eg synst opplegget såg bra ut. Eg har sjølv diabetes type 1 og skal prøve å gå ned nokre kilo, bl.s fungerer så mykje betre på ei lettare vekt, + at eg treng mykje mindre insulin. Viktig med karbohydrat for oss dersom bl.s e lavt. Eg blir sååå sur når eg må avbryte ein spinningtime pga bl.s. Då synst ej veldig synd i meg sjølv:))Eg skal også prøve eit sånn Grete Roede kurs,begynne i morga så det blir spennande! Lykke til TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå