Gå til innhold

Hvor mange KCAL skal forbrennes ved vektreduksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Hei,

Jeg fikk en pulsklokke til jul og siden jeg for tiden er arbeidsledig trener jeg på dagtid.

Jeg prøver å få trent bort de siste kiloene etter jeg fikk ungene mine.

Sist uke fikk jeg trent 5 timer på treningssenteret med en total 1750kcal. Spiser nomalt og holder meg unna for mye fett, søtsaker, vin og for fin brød o.l.

Hvis jeg forsetter i ca samme opplegg så lenge jeg er arbeidsledig, har motivasjon og muligheten til det så burde jeg gå ned litt.

Viser ikke så mye p¨å vekta denne uka.

Hva er deres erfaring inne pulsklokke trening/vektnedgang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antall kalorier som skal forbrennes når man skal ned i vekt kommer ann på antall kalorier som kommer inn gjennom maten. Du kan trene så mye du vil, men det hjelper ikke om du drar hjem for å spise bøtter og spann med sjokolade ect., og derfor kommer i kalorioverskudd.

Etter å ha lest en del her, har jeg også fått med meg at, det også viktig at kaloriunderskuddet ikke er for stort, for da går kroppen på sparebluss, og tviholder på det den kan.

Skrevet
Hei,

Jeg fikk en pulsklokke til jul og siden jeg for tiden er arbeidsledig trener jeg på dagtid.

Jeg prøver å få trent bort de siste kiloene etter jeg fikk ungene mine.

Sist uke fikk jeg trent 5 timer på treningssenteret med en total 1750kcal. Spiser nomalt og holder meg unna for mye fett, søtsaker, vin og for fin brød o.l.

Hvis jeg forsetter i ca samme opplegg så lenge jeg er arbeidsledig, har motivasjon og muligheten til det så burde jeg gå ned litt.

Viser ikke så mye p¨å vekta denne uka.

Hva er deres erfaring inne pulsklokke trening/vektnedgang.

For å gå ned 1 kg, må du ha et energiunderskudd på 7000 kcal.

Skrevet (endret)

Finn ut ditt daglige energiforbruk og trekk fra ca 500 kalorier, dette vil gi deg ett vekttap på ca 0,5 kilo per uke, noe som er hva som anbefales.

Endret av Lotte28
Skrevet
Finn din daglige basalforbrenning og trekk fra ca 500 kalorier, dette vil gi deg ett vekttap på ca 0,5 kilo per uke, noe som er hva som anbefales.

Jeg "arresterer" deg litt nå Lotte.... ;)

aldri under basalforbrenning, da settes kroppen på sparebluss etter en tid!

Finn ditt daglige energiforbruk, og trekk fra 10-20%, evt 500 kcal hvis det ikke medfører at du går under basalforbrenning.

Skrevet (endret)
Jeg "arresterer" deg litt nå Lotte.... ;)

aldri under basalforbrenning, da settes kroppen på sparebluss etter en tid!

Finn ditt daglige energiforbruk, og trekk fra 10-20%, evt 500 kcal hvis det ikke medfører at du går under basalforbrenning.

Hjelpe meg, ble helt feil, jeg skrev egentlig mer, men det ble borte da det kom opp her, skjønner ikke hva som har skjedd, men uansett, tusen takk!!

Endret av Lotte28
Skrevet
Hjelpe meg, ble helt feil, jeg skrev egentlig mer, men det ble borte da det kom opp her, skjønner ikke hva som har skjedd, men uansett, tusen takk!!

Jeg regnet med at du ikke mente det på den måten det kom ut :)

Skrevet
Jeg regnet med at du ikke mente det på den måten det kom ut :)

Hadde skrevet endel linjer, så har det forsvunnet på veien, men godt du fikk det med deg, for mer feil enn hva jeg hadde skrevet skal du lete lenge etter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...