~Maja~ Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har bestemt meg for å kaste ut alle dyretestede produkter på mitt baderom. Derfor trenger jeg å kjøpe en hel haug med nytt. Spørsmålet mitt er som følger, og som egentlig står veldig greit i tittelen: Tester new <id cosmetics på dyr? Jeg har prøvd å google, søkt både her og der, men finner ikke ut av det. Håper det er noen snille KG-damer her som kan hjelpe meg.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har prøvd å google, søkt både her og der, men finner ikke ut av det. Håper det er noen snille KG-damer her som kan hjelpe meg. Har du prøvd å google "bare escentuals animal testing"? Fra http://store.bareescentuals.com/on/demandw...Faqs#question11 Does your company test on animals or contain animal ingredients? Please feel at ease when using Bare Escentuals and mdformulations products as we do not test any products on animals. We also do not work with any manufacturers that do animal testing. Bare Escentuals natural haired brushes are made of Goat and Pony. Please note that no animals are harmed in the process of making our brushes. For our customers who chose not to use animal haired brushes we do offer a variety of high end synthetic brushes. If you would like to receive a list our synthetic brushes or our products that contain carmine, please contact the Customer Contact Center at 1-888-795-4747 to speak to a Beauty Associate.
Aryia Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tror ikke new <id cosmetics er det samme som bare escentuals.. Vet ikke om de tester på dyr.
~Maja~ Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tror ikke new <id cosmetics er det samme som bare escentuals.. Vet ikke om de tester på dyr. Det tror ikke jeg heller. På lookfantastic.com er det ihvertfall to helt ulike merker. Bare escentuals vet jeg uansett at ikke tester på dyr.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tror ikke new <id cosmetics er det samme som bare escentuals.. Vet ikke om de tester på dyr. Stemmer nok det. Leste litt fort, dvs. såg kun "id" før jeg svarte. Beklager.
TrinaKG Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 (endret) Alle merker kan si at de ikke tester på dyr, ettersom de som regel ikke gjør det, men selskapene som produserer kjemikaliene som brukes i sminken garantert gjør det. Du bør med andre ord kaste ut all din sminke Endret 11. januar 2010 av TrinaKG
~Maja~ Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2010 Alle merker kan si at de ikke tester på dyr, ettersom de som regel ikke gjør det, men selskapene som produserer kjemikaliene som brukes i sminken garantert gjør det. Du bør med andre ord kaste ut all din sminke Jeg trodde at de firmaene som står på PETA sin liste var helt cruel-free jeg. Altså at de hverken tester ingredienser eller ferdige produkter på dyr. :klø: Nå har jeg uansett sendt en forespørsel til new <id cosmetics ang. dyretesting.
~Maja~ Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2010 Da har jeg fått svar. We don’t and have never tested our products on animals. A recent law has been passed to so that no cosmetics sold in the EU can be tested on animals, just do you aware. If you are interested in the detail you can can review the EU cosmetics directive. As far as I am aware, none of the individual ingredients are tested on animals either. Såem, ikke et veldig oppløftende svar. Trenger liksom noe mer enn ''as far as I am aware''. Ifølge L'Oréal sine sider tester de heller ikke på dyr.
Aryia Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Da har jeg fått svar. Såem, ikke et veldig oppløftende svar. Trenger liksom noe mer enn ''as far as I am aware''. Ifølge L'Oréal sine sider tester de heller ikke på dyr. De ferdige produktene er ikke det nei, det er ikke lov, men hva med ingrediensene? Det sier de ingenting om.. Hvis du søker på L'oreal og dyretesting hos hildechristina.com finner du bedre svar enn hva jeg kan gi deg. Når de sier "såvidt jeg vet", så ville ikke jeg gått for det merket.
~Maja~ Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2010 De ferdige produktene er ikke det nei, det er ikke lov, men hva med ingrediensene? Det sier de ingenting om.. Hvis du søker på L'oreal og dyretesting hos hildechristina.com finner du bedre svar enn hva jeg kan gi deg. Når de sier "såvidt jeg vet", så ville ikke jeg gått for det merket. Det var det jeg også tenkte på. Jeg vet at å teste ferdige produkter ikke er lov, det er jo derfor L'Oréal kan skrive på sine internettsider at de ikke tester på dyr. ''Såvidt jeg vet'' holder ikke for meg, nei. Da klarer jeg meg heller uten.
~Maja~ Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2010 Er jo mange andre merker å velge i uansett Jada, det er jo det. Det var bare det at de hadde så mange ''make-up for dummies''-produkter som virket enkle og gode. *lengter etter*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå