Gjest Floralina Skrevet 11. januar 2010 #1 Del Skrevet 11. januar 2010 Etter lengre tid med nakne stuevinduer, har jeg bestemt meg for å få på plass gardiner. Det er to store vinduer og en dobbel verandadør som går i ett, slik at jeg trenger en gardinstang på ca 5 meter. Valget står vel mellom hvit eller stålfarget gardinstang, eller kanskje en patinert. Veggene er eggehvite. Hva ville dere valgt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 11. januar 2010 #2 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har doble gardiner fra tak til gulv i stuen - disse dekker både to store vinduer og en skyvedør. Hos meg ble det penest med doble skinner så langt opp som de kunne festes. Nå er skinnen usynlig - den er skjult av gardinene. Dette ble gjort av fagfolk i mitt nye hus, og jeg er kjempefornøyd med løsningen - alldeles nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 11. januar 2010 #3 Del Skrevet 11. januar 2010 Etter lengre tid med nakne stuevinduer, har jeg bestemt meg for å få på plass gardiner. Det er to store vinduer og en dobbel verandadør som går i ett, slik at jeg trenger en gardinstang på ca 5 meter. Valget står vel mellom hvit eller stålfarget gardinstang, eller kanskje en patinert. Veggene er eggehvite. Hva ville dere valgt? Vanskelig å si kun basert på veggfarge. Jeg syns det kommer veldig ann på resten av interiøret.. Jeg syns jeg hvit er finest, men det gjelder jo ikke overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 11. januar 2010 #4 Del Skrevet 11. januar 2010 Heia,sant som over meg sier og kommer ann på gardinfargen du skal ha på stengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Floralina Skrevet 11. januar 2010 #5 Del Skrevet 11. januar 2010 Hos meg ble det penest med doble skinner så langt opp som de kunne festes. Nå er skinnen usynlig - den er skjult av gardinene. Dette ble gjort av fagfolk i mitt nye hus, og jeg er kjempefornøyd med løsningen - alldeles nydelig. Det hørtes ut som en mulig løsning for oss også :-) Er skinnen festet på veggen eller i taket? Og hvordan er gardinene festet i skinnen? Har du to lag med gardiner ettersom det er dobbel skinne? Vanskelig å si kun basert på veggfarge. Jeg syns det kommer veldig ann på resten av interiøret.. Jeg syns jeg hvit er finest, men det gjelder jo ikke overalt. Vi har hvite gipsvegger og det er en moderne leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 11. januar 2010 #6 Del Skrevet 11. januar 2010 Det hørtes ut som en mulig løsning for oss også :-) Er skinnen festet på veggen eller i taket? Og hvordan er gardinene festet i skinnen? Har du to lag med gardiner ettersom det er dobbel skinne? Vi har hvite gipsvegger og det er en moderne leilighet. Den doble skinnen er festet i taket. Veggene er gips som er malt eggehvite og de er listefri - derfor kunne de feste gardinskinnene i taket helt inntil vinduskarmen. Innerst er det hvite, tynne solgardiner og ytterst har jeg hvite kraftige lin-gardiner. Det er skikkelig lekkert - er utrolig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Floralina Skrevet 12. januar 2010 #7 Del Skrevet 12. januar 2010 Den doble skinnen er festet i taket. Veggene er gips som er malt eggehvite og de er listefri - derfor kunne de feste gardinskinnene i taket helt inntil vinduskarmen. Innerst er det hvite, tynne solgardiner og ytterst har jeg hvite kraftige lin-gardiner. Det er skikkelig lekkert - er utrolig fornøyd. Det hørtes veldig lekkert ut! Men hva er egentlig solgardiner? Er det luftige gardiner som skjermer for innsyn, men slipper inn sola? Eller er det tette gardiner som skal sperre for sola? Jeg lurer også på hvor du bestilte fra? Fikk du gardinene sydd der også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 12. januar 2010 #8 Del Skrevet 12. januar 2010 Solgardinene i stuen er noen helt tynne gardiner som skjermer for solen, men allikevel slipper inn lys og man kan se konturene av ting utenfor vinduene. Dersom solen står på for fullt så må jeg nok trekke for begge gardinene, men jeg synes det er veldig fint med to lag på denne måten. I andre etasje - på soverom og TV-stuen har jeg også 2 lag, men der har jeg valgt totalt lystette, hvite gardiner innerst og hvite lingardiner ytterst. Selvom de lystette gardinene er hvite så stopper de effektivt alt lys og rommet blir nesten helt mørkt selvom det er på lyse dagen. Jeg har kjøpt gardinene i en interiørbutikk i Stavanger - det var også de som ordnet med å få dem sydde. De kom hjem til meg, tok nøyaktige mål - så kom de og festet skinner og hang opp gardinene når alt var ferdig. Det var dyrt, men verd hver krone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå