Gå til innhold

Hvorfor er kjærlighet så vanskelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet

Nå har jeg surret det skikkelig til og trenger hjelp. Ikke kjeft, men fornuftige råd. Jeg er så forvirret at jeg ikke vet bak eller frem lenger. For 6 måneder siden ble det slutt med meg og min samboer gjennom 7 år. Grunnen til at jeg gjorde det slutt var at jeg ikke følte meg verdsatt og det var liksom greit å ha meg i nærheten, men ingen nærhet,sex eller gjøre noe sammen. Det var helt grusomt, men på tide å tenke på seg selv. Jeg gikk å håpet på at han ville innse at han virkelig elsket meg og be om å komme tilbake. Det skjedde aldri, han ble bitter og det er forståelig. Klart jeg såret han.

Det var sårt i noen måneder så begynte vi å ha kontakt igjen pga. hus og felles venner og jeg merket jeg savnet tryggheten han ga meg. Kan man leve av trygghet og mangel på intimitet?

Jeg kommer ikke over han. Han vil ikke snakke om ting og heller bare glatte over dette og gå videre. Det klarer ikke jeg. Vi MÅ kunne kommunisere når ting er vanskelig. Vi har aldri kranglet og alltid hatt det godt, men kan ikke snakke om ting vi sliter med.

Det har endt med at jeg ikke sier noe da jeg ikke får svar, men bare taushet.

Jeg har i mellomtiden truffet en fantastisk mann. Vi er ikke sammen og det har ikke skjedd noe, men vi kommuniserer så bra og han er på alle måter drømmemannen. Likevel klarer jeg ikke gi slipp på min eks og føler nå jeg lurer begge to selv om jeg er ærlig og prøver å finne ut av dette.

Noen som kan gi meg noen råd? Eller er i samme situasjon? Vet mange kommer til å si jeg må være alene og finne ut av dette, men har prøvd det også og ender bare tilbake til eksen.

Hvorfor skal kjærlighet være så vanskelig. Sitter fast i ett nett jeg ikke kommer ut av....Er nå 36 år og føler at jeg må bli voksen og etablere meg snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv noe nytt, mangel på intimitet er vondt og vil ikke holde dere sammen over lengre tid.

Skrevet
Prøv noe nytt, mangel på intimitet er vondt og vil ikke holde dere sammen over lengre tid.

Signerer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...