Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når begynte barnet ditt å bade i det store badekaret?

Hva vasker dere barnet med, og hva bruker dere i håret?

Hvor ofte bader dere barnet?

Endret av Rime
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barne-såpe og barne-shampoo. Bader eller dusjer annenhver dag!

Skrevet

Gutten vår er 17 mnd. Vi har ikke badekar, så bruker balje eller dusjer sammen med ham. Bruker ikke såpe annet enn hvis han har mye prim/leverpostei i håret - da gnir vi inn en liten dæsj Neutral-shampo. Vi dusjer/bader ham ca 2 ganger i uka.

Skrevet

Jeg bruker fortsatt Babyline-produktene og bruker ofte babyolje. Bare lurer på når man liksom begynner med noe annet... :) Er det vanlig å bruke Lano?

Skrevet (endret)
Gutten vår er 17 mnd. Vi har ikke badekar, så bruker balje eller dusjer sammen med ham. Bruker ikke såpe annet enn hvis han har mye prim/leverpostei i håret - da gnir vi inn en liten dæsj Neutral-shampo. Vi dusjer/bader ham ca 2 ganger i uka.

Du får barnesåpe etter baby-stadiet. De står gjerne sammen med voksen-såpa.

Sorry, skulle skrive på inlegget under ... :)

Endret av Lulli
Skrevet
Du får barnesåpe etter baby-stadiet. De står gjerne sammen med voksen-såpa.

Sorry, skulle skrive på inlegget under ... :)

Noen tips til type produkter?

Skrevet

Jeg bader barna ved behov, både det største og det minste. Det vil si ca en gang i uken med elsdtemann og litt sjeldnere med minsten ;)

For mye bading er ikke bra for huden.

Til største bruker jeg som barneshampoo hvis vi har det i huset og voksenshampoo når vi er tom (noe vi av en eller annen merkelig grunn fort blir.. Kan ha noe med at skum er gøy å gjøre :fnise: )

Til minsten bruker vi olje i vannet men h*n er bare 3 måneder. Begynte vel ikke med såpe til bading på størstemann før håret begynte å bli så langt at det så fett ut.

Det er litt mer slitsomt å sitte bøyd over et stort badekar fremfor en liten balje så sånn sett er det greit for ryggen å bruke baljen så lenge som mulig. Men hvis man har pleid å ha baljen i badekaret blir det jo ingen forskjell :) Så det kommer vel litt ann på hva som er lettest

Skrevet

snuppa på 9 mnd begynte å bade i det store karet for ca en mnd siden.

Bruker nøytral babyolje i vannet, og babyshampo.

Bader etter behov, ca 1 gang per uke

Skrevet

Husker ikke når vi begynte å bade småen i det store badekaret, det var vel når han plasket så mye at halvparten av vannet forsvant ut av baljen...

Han er 16 mnd og vi bruker enten olje i badevannet, eller Neutral Bad-såpe. Til håret bruker vi Libero babyshampo. Vi bader ham ca 1 gang i uken.

Skrevet

Me fekk ikkje stort badekar før eldstemann var 9-10 mnd. Før det bada me han i balje. Minsten bada me i vasken til han var 3 mnd, no badar me han i store badekaret (4 mnd). Badar eldstemann omtrent 2 gonger i uka og minsten 1 gong i uka. Brukar litt olje og litt såpe av ymse slag til både to.

Skrevet

Oiii...jeg bader min jente på 8 mnd omtrent hver kveld..er dette for mye?? :sjokkert: det er liksom blitt en del av legge-rutinen..

bruker litt natusan såpe for baby.

har ikke merket at hun er noe videre tørr o.l. i huden pga badingen i alle fall.

Skrevet
Oiii...jeg bader min jente på 8 mnd omtrent hver kveld..er dette for mye?? :sjokkert: det er liksom blitt en del av legge-rutinen..

har ikke merket at hun er noe videre tørr o.l. i huden pga badingen i alle fall.

Tror ikke det er noe å bekymre seg for, 2-åringen min dusjer sammen med meg hver morgen han, og vi synes det er kos begge to.

Han har tørr hud etter meg, så begge smøres inn med en god krem etterpå ;)

Skrevet

Er det bare min unge som får fullstendig klaus av dusjen og hater å få vann i håret? :o

Skrevet

Vi bader gutten vår på 18 mnd hver kveld som en del av leggerutinen. Han elsker det, og vi syns det er koselig. Bruker en balje i dusjen enn så lenge, tenker vi bytter til badekar til sommeren. Vi vasker håret to ganger i uken, og da med Neutral shampoen for barn. De dagene vi ikke vasker håret tar vi en dæsj Neutral badeskum i vannet.

Skrevet
Er det bare min unge som får fullstendig klaus av dusjen og hater å få vann i håret? :o

Neida - vår toåring hater dusj, men elsker å bade. Hun kan dukke om hun bader i basseng, men ikke dusje. Hårvask går til nød om hun får vaske mitt hår samtidig:/

Skrevet

Det er jo ikke videre bra da, og ikke nødvendig (så sant man ikke har en skikkelig gulebaby da) men man velger jo selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...