mysterygirl Skrevet 11. januar 2010 #1 Del Skrevet 11. januar 2010 Er det sånn at dere i starten av en flørt, tar opp det hva den andre er ute etter? Eller tar dere det bare som det kommer? Er det ok og spøre hva den andre mener om utroskap,og hva han/hun er ute etter? Uten at det skal virke avskrekende? nå tenker jeg ikke nødvendigvis på første møte. Du har nyelig blit kjent me en jente, god dialog og kjemi. Kanskje dere har funnet på noe gøy sammen? Hun spør deg da "hva er du ute etter?" (altså med betydningen kan du tenke deg forhold, eller mest lyst til og bare date osv) Avskriver du han/henne, eller fortsetter du og være interessert i henne? Hva hadde du tenkt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 11. januar 2010 #2 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Hadde ikke giddet å bruke mye tid på en flørt. Derfor prøver jeg alltid å finne ut HVA han er ute etter. Jeg er ikke ute etter noe midlertidig, jeg vil ha noe som varer. Holdninger til utroskap etc. prøver jeg alltid å finne ut av ganske raskt. Kanskje ikke på første date, men det er noe man bør snakke om i begynnelsen. Endret 11. januar 2010 av Diane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toth Skrevet 11. januar 2010 #3 Del Skrevet 11. januar 2010 Hun spør deg da "hva er du ute etter?" Å ha det gøy samt å muligens finne en langvarig partner, men om dette blir noe kortvarig eller langvarig er for tidlig å si. Noe sånt som det, tilpasset situasjonen. Om jeg stikker ut med ei jente i date stemning så utelukker jeg ikke at det blir noe mer men sannsynligheten for at dette er en person som jeg kommer til å ville flytte sammen med og holde sammen med i flere år er jo ikke spesielt stor. Er vel litt derfor vi kaller det sjekking, vi sjekker om denne personen er den rette å satse på eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysterygirl Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 11. januar 2010 Hadde ikke giddet å bruke mye tid på en flørt. Derfor prøver jeg alltid å finne ut HVA han er ute etter. Jeg er ikke ute etter noe midlertidig, jeg vil ha noe som varer. Holdninger til utroskap etc. prøver jeg alltid å finne ut av ganske raskt. Kanskje ikke på første date, men det er noe man bør snakke om i begynnelsen. Ikke sant, jeg er ikke interessert i kun en kort flørt. derfor har jeg lyst til og finne ut litt tidlig om den andre tenker det samme. Heller det en at den andre hele tiden kun var ute etter og hadet gøy? Om man faktisk ender opp sammen kan jo bare tiden vise:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 11. januar 2010 #5 Del Skrevet 11. januar 2010 Ikke sant, jeg er ikke interessert i kun en kort flørt. derfor har jeg lyst til og finne ut litt tidlig om den andre tenker det samme. Heller det en at den andre hele tiden kun var ute etter og hadet gøy? Om man faktisk ender opp sammen kan jo bare tiden vise:P Nettopp... Jeg tenker at hvis han ikke er villig til å snakke om sånt, er han antakeligvis ikke spesielt seriøs i bunn og grunn. Hvis en fyr bryr seg om deg, kan han ikke få nok av deg, og svarer på/deler masse av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysterygirl Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 11. januar 2010 Nettopp... Jeg tenker at hvis han ikke er villig til å snakke om sånt, er han antakeligvis ikke spesielt seriøs i bunn og grunn. Hvis en fyr bryr seg om deg, kan han ikke få nok av deg, og svarer på/deler masse av seg selv. Nettop! Men det er noe som jeg har innsett nå nyelig. Jeg må være meg selv fullt ut. Og det vil si og fortelle mine tanker rundt det, jeg er ikke typen som gidder og rote kun for og rote. Vil ha noe særiøst eller så kan det være, vannskelig og få meg interessert i utgangspunktet. En som er genuint interessert,blir jo ikke skremt bort av det enkle avklarende spørsmålet. Blir han avskrekket så fort, var han sannyneligvis ikke verdt tiden. Og nok i utgangspunkte ikke klar for og være særiøs. Er jo ikke snakk om at det er det man tar opp med første møte, med mindre det er et naturlig samtale emmne av en eller annen grunn. Jeg blir jo helt tussete i hode av og ikke iet svaret på det spørmålet,og det er litt mere big deal og ta det opp etter en gid stund. Når man er involdert,da heller spørsmålet mere mot "skal vi bli sammen" en kun det og ville vite hva det andre er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. januar 2010 #7 Del Skrevet 11. januar 2010 Er det sånn at dere i starten av en flørt, tar opp det hva den andre er ute etter? Eller tar dere det bare som det kommer? Er det ok og spøre hva den andre mener om utroskap,og hva han/hun er ute etter? Uten at det skal virke avskrekende? nå tenker jeg ikke nødvendigvis på første møte. Du har nyelig blit kjent me en jente, god dialog og kjemi. Kanskje dere har funnet på noe gøy sammen? Hun spør deg da "hva er du ute etter?" (altså med betydningen kan du tenke deg forhold, eller mest lyst til og bare date osv) Avskriver du han/henne, eller fortsetter du og være interessert i henne? Hva hadde du tenkt da? Om den andre personen er seriøs eller ikke er noe man bør vite FØR første date. Dette er jo enkelt å spørre om og få et svar på når man skriver til hverandre på Internett. Ikke fullt så enkelt om man treffer på noen IRL. Hvis den andre personen ikke vil svare, svarer svevende eller sier h*n vil ha det gøy, så sier det seg jo egentlig selv at h*n ikke er seriøs. Da er det bare å gå videre hvis man er seriøs selv. Men selv om h*n sier at jeg er seriøs og vil ha et parforhold, så betyr jo ikke det nødvendigvis at det blir med deg. Det finnes ingen garantier. Og det er jo dumt selvfølgelig. Kunne spart masse bortkastet tid og krefter da. Men sånn er altså ikke livet. Når det gjelder utroskap, så ser ikke jeg noe problem med å stille et slikt spørsmål, og da helst FØR første date. Igjen, klarer vedkommende ikke å svare tydelig og klart på dette spørsmålet, så er det all mulig grunn til å ane ugler i mosen! Men om svaret er sant kan bare tiden vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 11. januar 2010 #8 Del Skrevet 11. januar 2010 Steinar, du er rimelig naiv om du tror folk flest er ærlige på nettet. Mange menn gjør hva som helst for å få seg et nummer, og om det inkluderer å lyve på seg interesse for barn og forhold og samboerskap, så gjør de det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 11. januar 2010 #9 Del Skrevet 11. januar 2010 Steinar, du er rimelig naiv om du tror folk flest er ærlige på nettet. Mange menn gjør hva som helst for å få seg et nummer, og om det inkluderer å lyve på seg interesse for barn og forhold og samboerskap, så gjør de det! Jeg er ærlig på nettet. Faktisk. Jeg orker ikke å pynte på noe for å få meg et nummer. Eller. Det hender seg jeg barberer leggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. januar 2010 #10 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Steinar, du er rimelig naiv om du tror folk flest er ærlige på nettet. Mange menn gjør hva som helst for å få seg et nummer, og om det inkluderer å lyve på seg interesse for barn og forhold og samboerskap, så gjør de det! Du tror at jeg er naiv, ja! Selvfølgelig er det mange som lyver, og det gjelder ikke bare de som er på nettet. Det må man bare gå utifra som en generell regel i livet. Men det er allikevel smart å stille slike spørsmål sånn at man får et svar. Men svaret tar man selvfølgelig med en stor klype salt. Imidlertid kan man enkelt bli kvitt alle som ikke klarer å svare på den måten. Jeg ser for meg at det er dere kvinner som har de absolutt største problemene på dette området. Sikkert en mye større andel menn som lyver, enn andelen kvinner som lyver. Derfor må dere bruke tid. Blir godt kjent med mannen først. Bare en idiot gir en mann sex før partene har blitt relativt godt kjente. Dessverre finnes det altså en hel del kvinner som er idioter på dette området, og de skaper problemene for alle kvinner. Endret 11. januar 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 11. januar 2010 #11 Del Skrevet 11. januar 2010 Så det er ikke mennene som lyver som er problemet altså. Men kvinnene som tror dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. januar 2010 #12 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Så det er ikke mennene som lyver som er problemet altså. Men kvinnene som tror dem? Nei, problemet er menn som lyver og kvinner som ukritisk tror på dem. Kvinner ødelegger altså for seg selv, og for andre kvinner som tenker litt lenger, ved å være naive og hoppe til køys altfor fort. Hvis alle hadde holdt igjen litt, så hadde ikke menn hatt noe annet valg enn å oppføre seg seriøst og vente. Men så lenge det alltid finnes noen "billige" kvinnfolk, så nytter ofte ikke de seriøse og fornuftige kvinnenes strategi. På den annen side er det jo da ganske lett å se hvilke menn som er useriøse ved å ikke gi de lett tilgang til sex. De som forsvinner var da altså ikke seriøse. Endret 11. januar 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 11. januar 2010 #13 Del Skrevet 11. januar 2010 Igjen, Steinar, du ville vært overrasket om du visste hvor mye menn gikk med på for å få seg et nummer. Vi snakker ikke første date her. Langt der i fra. Og det er utrolig vanskelig å sile disse mennene, fordi de kan det de driver med. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. januar 2010 #14 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Igjen, Steinar, du ville vært overrasket om du visste hvor mye menn gikk med på for å få seg et nummer. Vi snakker ikke første date her. Langt der i fra. Og det er utrolig vanskelig å sile disse mennene, fordi de kan det de driver med. Rett og slett. Ingenting kan overraske meg ved menneskets oppførsel lenger. Og jeg kan se (forestille meg) hvordan denne typen menn fungerer. De vil ikke ha noe seriøst forhold, men de ønsker allikevel kontakten - inklusive sex - med kvinner. Dermed har de veldig god tid, spesielt hvis de har tilgang til flere kvinner samtidig. Disse umodne og useriøse mannfolka liker jakten i seg selv. Og det var derfor jeg nylig skrev et annet sted her at en viss grad av "desperasjon" hos mannen er positivt. Vi er tilbake til det gode gamle ordtaket at; for mye og for lite skjemmer alt. En mann som er altfor gira på å få sex er negativt for ei seriøs kvinne. Og det samme er da altså en mann som har veldig god tid. Det finnes nemlig ingen god grunn til at en seriøs mann skulle ha veldig god tid. Endret 11. januar 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 11. januar 2010 #15 Del Skrevet 11. januar 2010 Og der er vi helt uenige. I et forhold er sex, masse masse sex, helt essensielt. Men jeg snakker da ikke om når man er i forhold. Jeg snakker om bli kjent prosessen, hvor kvinnen signaliserer tydelig at hun er ute etter et stødig forhold og holder igjen det seksuelle. Jeg snakker om menn som juger på seg det ene og det andre for å få seg et nummer. Selv om du ikke forstår det, eller er enig, så finnes disse mennene. Det betyr ikke at jeg har gitt dem det de er ute etter, men lengdene menn går til, inkludert å introdusere deg for famile og barn for å få ligge med deg, og ha fast tilgang på sex er helt ubetalelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. januar 2010 #16 Del Skrevet 11. januar 2010 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå