Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #1 Del Skrevet 11. januar 2010 Vet hvor naiv emnebeskrivelsen min er! Men det er jo mulig. Jeg har iløpet av de siste månedene blitt veldig knyttet til en gutt. Vi har vært venner i flere år. Bor ikke i nærheten av hverandre, men han har besøkt meg og jeg har besøkt han. Jeg trenger tid for meg selv nå. Vil ikke ha et forhold... Han trives også som singel. Men vi har og fungert ganske kjæresteaktig. Både han og jeg kom ut av forhold (samboere) som varte i ca 2 år, rett før vi begynte å "henge sammen". Vi snakket om bruddårsaker osv. Det var spesielt èn ting som var problemet i hans forhold. Han sa tidlig at han ville blitt sammen med henne igjen hvis denne tingen sluttet å være et problem. Men det var han helt sikker på at ikke kom til å skje, så det var ikke et relevant spørsmål. Jeg trakk meg litt unna, ville ikke holde på med en som kanskje tenkte mye på exen og ville blitt sammen med henne igjen. Etter en stund kom det frem at det var flere ting (alvorlige sådan) som var helt feil i forholdet deres, og jeg var ganske sikker på at han ikke ville bli sammen med henne igjen. Det sa han også. Han spurte fortsatt om meg og exen, og jeg sa igjen at det var utelukket å bli sammen med han igjen. Vi ble mer og mer sammensveiset, hilste på hverandres venner og familie. Jeg var der like før jul. Og vi sendte noen meldinger i jula. 1.januar fikk jeg melding fra han om at familien hans håpet å se meg igjen snart og at han tenkte på og savnet meg. Jeg skrev noe lignende tilbake til han. Så var det en uke uten noe kontakt. Selv om det i det siste max har gått tre-fire dager mellom hvert gang. Jeg har ikke Facebook, men en venninne av meg har, og sa at det stod på profilen hans at han er i et forhold. Jeg ble fortumlet. Han må være sammen med eksen igjen! Noe annet er ikke mulig, tenkte jeg. Han hadde sagt at han ville bli godt kjent med jenta først, hvis han skulle inn i et nytt forhold. Det hadde han ikke rukket på en uke, så da måtte han ha snakket med exen og bestemt seg for å prøve igjen. Jeg sendte en melding til han der jeg spurte hvordan uken hans hadde vært. Ingen spørsmål om det venninnen min akkurat hadde fortalt. Jeg fikk ikke svar, før i dag. Ingen penger på mobilen, sa han. Og samme greiene om at han tenker masse på meg, håper vi snart sees, han lengter etter meg osv. Jeg skrev at jeg har fått tilbud om jobb rett i nærheten av han (fikk det for tre dager siden), han så ikke ut til å frike ut, men syntes det hørtes bra ut. Han gratulerte og ville hjelpe meg å skaffe leilighet hvis jeg takket ja. Da kan han jo umulig ha dame, tenkte jeg. Han og eksen bor på samme sted. Han kunne aldri klart å holde oss skjult for hverandre. Da har han bare tastet feil på Facebook, tenkte jeg. En dag oppdaget en annen venninne at en venn av oss hadde trykket at han var i et forhold OG at han var på utkikk etter både vennskap, et forhold og nettverk... At han ikke hadde penger på mobilen så jeg hele tiden på som en naturlig årsak til at han ikke svarte, selv om det var litt av et sammentreff med det venninnen min "røpte". Så jeg trodde at det rett og slett var slutten. At jeg aldri mer kom til å se han. Ikke ville jeg se han mer hvis jeg ble ditcha på det viset, men det var utrolig sårt også. Jeg sov dårlig, spiste dårlig, var i dårlig humør og måtte tvinge frem et smil til familien og vennene mine som jeg ikke har sagt noe til, mens jeg gikk i uvissheten. Jeg tenkte dette ville bli et fylt innlegg... Men nå lurer jeg igjen... Tenk om han er sammen med exen igjen og vil fortsette skjult med meg? Liker ikke å tro det om han... Magefølelsen er ikke så skeptisk. Jeg er glad... Men tenk om..? Det har skjedd så mye rart i det siste, ikke i forhold til han, men andre personer. Dette hadde vært toppen av kransekaka for å si det sånn... Han er en veldig bestemt person. Mener han at det ikke er noe vits i å prøve igjen med exen så mener han det. Han er også veldig ærlig, og han er til å stole på i veldig høy grad. Mot meg, så lenge jeg har kjent han i allefall... Disse tingene sier meg at Facebookstatusen ikke er noe å bry seg om, men man vet jammen aldri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 11. januar 2010 #2 Del Skrevet 11. januar 2010 "I et forhold" statusen må ha kommet like før eller etter nyttårsaften... I slutten av desember stod det ingenting der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påtuppa Skrevet 11. januar 2010 #3 Del Skrevet 11. januar 2010 Vet hvor naiv emnebeskrivelsen min er! Men det er jo mulig. Jeg har iløpet av de siste månedene blitt veldig knyttet til en gutt. Vi har vært venner i flere år. Bor ikke i nærheten av hverandre, men han har besøkt meg og jeg har besøkt han. Jeg trenger tid for meg selv nå. Vil ikke ha et forhold... Han trives også som singel. Men vi har og fungert ganske kjæresteaktig. Både han og jeg kom ut av forhold (samboere) som varte i ca 2 år, rett før vi begynte å "henge sammen". Vi snakket om bruddårsaker osv. Det var spesielt èn ting som var problemet i hans forhold. Han sa tidlig at han ville blitt sammen med henne igjen hvis denne tingen sluttet å være et problem. Men det var han helt sikker på at ikke kom til å skje, så det var ikke et relevant spørsmål. Jeg trakk meg litt unna, ville ikke holde på med en som kanskje tenkte mye på exen og ville blitt sammen med henne igjen. Etter en stund kom det frem at det var flere ting (alvorlige sådan) som var helt feil i forholdet deres, og jeg var ganske sikker på at han ikke ville bli sammen med henne igjen. Det sa han også. Han spurte fortsatt om meg og exen, og jeg sa igjen at det var utelukket å bli sammen med han igjen. Vi ble mer og mer sammensveiset, hilste på hverandres venner og familie. Jeg var der like før jul. Og vi sendte noen meldinger i jula. 1.januar fikk jeg melding fra han om at familien hans håpet å se meg igjen snart og at han tenkte på og savnet meg. Jeg skrev noe lignende tilbake til han. Så var det en uke uten noe kontakt. Selv om det i det siste max har gått tre-fire dager mellom hvert gang. Jeg har ikke Facebook, men en venninne av meg har, og sa at det stod på profilen hans at han er i et forhold. Jeg ble fortumlet. Han må være sammen med eksen igjen! Noe annet er ikke mulig, tenkte jeg. Han hadde sagt at han ville bli godt kjent med jenta først, hvis han skulle inn i et nytt forhold. Det hadde han ikke rukket på en uke, så da måtte han ha snakket med exen og bestemt seg for å prøve igjen. Jeg sendte en melding til han der jeg spurte hvordan uken hans hadde vært. Ingen spørsmål om det venninnen min akkurat hadde fortalt. Jeg fikk ikke svar, før i dag. Ingen penger på mobilen, sa han. Og samme greiene om at han tenker masse på meg, håper vi snart sees, han lengter etter meg osv. Jeg skrev at jeg har fått tilbud om jobb rett i nærheten av han (fikk det for tre dager siden), han så ikke ut til å frike ut, men syntes det hørtes bra ut. Han gratulerte og ville hjelpe meg å skaffe leilighet hvis jeg takket ja. Da kan han jo umulig ha dame, tenkte jeg. Han og eksen bor på samme sted. Han kunne aldri klart å holde oss skjult for hverandre. Da har han bare tastet feil på Facebook, tenkte jeg. En dag oppdaget en annen venninne at en venn av oss hadde trykket at han var i et forhold OG at han var på utkikk etter både vennskap, et forhold og nettverk... At han ikke hadde penger på mobilen så jeg hele tiden på som en naturlig årsak til at han ikke svarte, selv om det var litt av et sammentreff med det venninnen min "røpte". Så jeg trodde at det rett og slett var slutten. At jeg aldri mer kom til å se han. Ikke ville jeg se han mer hvis jeg ble ditcha på det viset, men det var utrolig sårt også. Jeg sov dårlig, spiste dårlig, var i dårlig humør og måtte tvinge frem et smil til familien og vennene mine som jeg ikke har sagt noe til, mens jeg gikk i uvissheten. Jeg tenkte dette ville bli et fylt innlegg... Men nå lurer jeg igjen... Tenk om han er sammen med exen igjen og vil fortsette skjult med meg? Liker ikke å tro det om han... Magefølelsen er ikke så skeptisk. Jeg er glad... Men tenk om..? Det har skjedd så mye rart i det siste, ikke i forhold til han, men andre personer. Dette hadde vært toppen av kransekaka for å si det sånn... Han er en veldig bestemt person. Mener han at det ikke er noe vits i å prøve igjen med exen så mener han det. Han er også veldig ærlig, og han er til å stole på i veldig høy grad. Mot meg, så lenge jeg har kjent han i allefall... Disse tingene sier meg at Facebookstatusen ikke er noe å bry seg om, men man vet jammen aldri... Det er ikke alle som oppdaterer facebook jevnlig, sikker på at det ikke er gammelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jan_* Skrevet 11. januar 2010 #4 Del Skrevet 11. januar 2010 Venninnene dine sier han er i ett forhold på facebook, men har du sjekket dette selv? Hva med å bare spørre ham om hvorfor han står som i ett forhold på facebook framfor å gå å lure å la det plage deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 11. januar 2010 #5 Del Skrevet 11. januar 2010 Det er da bare å spørre han? "Jeg så på facebook at du er i et forhold?". Og hvis du tør, "Er det med meg du mener da, eller?". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 11. januar 2010 #6 Del Skrevet 11. januar 2010 Venninnene dine sier han er i ett forhold på facebook, men har du sjekket dette selv? Hva med å bare spørre ham om hvorfor han står som i ett forhold på facebook framfor å gå å lure å la det plage deg? Får ikke til å sjekke hvis man ikke har egen profil der? Hvis jeg spør han selv så svarer han vel nei uansett... Han ville ikke skrevet det han skrev til meg i dag, og samtidig si han har kjæreste. "Er det meg du mener?" tør jeg ikke skrive. Da lurer han vel på hva i all verden som feiler meg, hvis det bare er en feil... Noe feiler meg jo uansett som ikke stoler på han eller spør han. Skulle ønske jeg hadde øyekontakt med han nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 11. januar 2010 #7 Del Skrevet 11. januar 2010 Spør han rett ut vel, så slipper du å lure på det. Evt kan du jo opprette ein profil på facebook, legge han til som venn og se om han velger forandre sivilstatusen sin til singel eller noe. Er han virkelig i ett forhold velger han nok ikkje gjøre det, mens om han er singel så setter han vel seg selv som singel uten problemer. Og om han ikkje forandrer status er det bare til å spørre om eller hvem han er i ett forhold med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jacob Skrevet 11. januar 2010 #8 Del Skrevet 11. januar 2010 Men eneste måten å få vite det på er jo å spørre ham, om ikke blir du jo værende i uvissheten, og det fører ikke til noe godt likevel. Du har jo ikke noe å tape på å spørre ham om hvorfor han står oppført som i ett forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #9 Del Skrevet 11. januar 2010 Dette lukter ugler i mosen lang vei! Ikke kontakt han mer og ikke skriv at du savner han osv... Han synes sikkert det er stas å bli forgudet av deg på samme tid som han har det trygt med damen. Han vet at du ikke er på Face, og tror ikke du kommer til å få vite at han har dame. Han holder sikkert på deg til han er helt sikker på at det nye forsøket med damen er liv laga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Andrea_* Skrevet 11. januar 2010 #10 Del Skrevet 11. januar 2010 Dramaqueen! Ikke si noe til han om dine tanker. Du har ikke sovet og spist og du har hatt dårlig humør siden du fikk vite det... Mens stakkaren som kanskje ikke vet at det ved en feil står på profilen hans at han har dame, ikke har anelse om hva du har gjennomgått mens han har savnet deg og irritert seg over å ikke ha tilgang til mobil eller andre kommunikasjonsmåter. En gutt gidder sjelden å late som at han er interessert i en annen jente, hvis han har dame. Litt for høye tanker om deg selv spør du meg! Spør om dere skal finne på noe en dag. Gjerne i hans by, så dere kan kose i all offentlighet så du forstår at tankene dine var dumme. Skjønner ikke hvorfor du har tatt sånn på vei når du ikke er interessert i noe forhold heller jeg da men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 11. januar 2010 #11 Del Skrevet 11. januar 2010 Det er da mange som gjerne har en beundrer på si, selv om de er i et forhold. Har du ikke lest alle utroskapstrådene her inne Gjest Andrea? Ts. Snakk med ham. Si at du har fått vite at det står i et forhold på facebooken hans, og at du vil vite hvorfor. Si det på en rolig og fin måte, for det kan jo være en feil. Neste gang dere møtes kan jo være hos ham. Hvis dere går ut iblandt folk, og møter familie og venner tyder det jo på at han ikke er sammen med noen andre. Vil han ikke det hadde jeg vært skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanel23 Skrevet 11. januar 2010 #12 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Jeg sendte en melding til han der jeg spurte hvordan uken hans hadde vært. Ingen spørsmål om det venninnen min akkurat hadde fortalt. Jeg fikk ikke svar, før i dag. Ingen penger på mobilen, sa han. Og samme greiene om at han tenker masse på meg, håper vi snart sees, han lengter etter meg osv. Jeg skrev at jeg har fått tilbud om jobb rett i nærheten av han (fikk det for tre dager siden), han så ikke ut til å frike ut, men syntes det hørtes bra ut. Han gratulerte og ville hjelpe meg å skaffe leilighet hvis jeg takket ja. Hadde noenlunde samme historie med en eks som forsvant og plutselig aldri hadde pernger på mobilen/hadde lagt den igjen hjemme og reist på weekendtur med familien/den var i ustand osv. Når jeg av og til fikk tak i ham var alt i orden, han savnet meg, vi måtte møtes osv, men alt var travelt. Lang historie kort: Det viste seg at han var på datern med ei anna dame. (Det ble de to, og senere prøvde han seg på meg igjen, mens de var sammen) Er ikke sikkert at det er samme historie med din da. Anbefaler å spørre han. Du kan f. eks si at en venninne har vært nysgjerrig på hvem han er og at hun har sett på profilen hans at han står registrert som i et forhold. Det er ikke rart av deg å spør om dette når du til og med har møtt foreldrene hans Kanskje det er deg han er i et forhold til? Men det høres litt rart ut dersom han plutselig har blitt utilgjengelig. Det går så godt som alltid an å låne en mobil/ringe fra telefonkiosk/fasttelefon dersom man virkelig vil ha tak i noen. Endret 11. januar 2010 av kanel23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #13 Del Skrevet 11. januar 2010 Du blir lurt. Ikke penger på kortet er den teiteste unnskyldnig i verden. En mann som er ærlig og vil ha deg oppfører seg ikke slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 11. januar 2010 #14 Del Skrevet 11. januar 2010 Syns dette høres mystisk ut. Tviler VELDIG sterkt på at han har trykket feil! Enten er det deg han mener, eller han er sammen med noen andre (tipper det), mens han liker å holde deg på gress. Virker veldig suspekt det med "har ikke penger på kortet" osv. Spør han rett ut! Si at ei venninne av deg så det på Facebook, og du lurer på hvem han er i forhold med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #15 Del Skrevet 11. januar 2010 Alle mennesker er ikke kjempeopptatt av å være tilgjengelig til enhver tid. Jeg går toppen 3 dager uten kort, som regel fyller jeg på før jeg går tomt. Bestekompisen går ofte tom for penger på mobilen, han låner noen sin hvis det er heeelt nødvendig.. Noen ganger glemmer han å fylle på, men oftest synes han ikke det er så viktig. Han går gjerne uten penger i 4-7 dager. Dette vet vi som kjenner han. Å gi annet livstegn fra seg hvis det blir langvarig hadde jo vært fint, men en uke er da ingenting! I allefall når dere ikke er kjærester! Sivilstand på Facebook er vanskelig å vri seg unna, though... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #16 Del Skrevet 11. januar 2010 Var det ikke nylig endringer på Facebook? Det kom opp en melding og da kunne man bare trykke ja, så ble profilinformasjon mer tilgjengelig. Hvis han er som mange gutter, og ikke husker å oppdatere statuser, så kan "I et forhold" henge etter fra da han var i forhold. Å spørre han selv fører kanskje til at han sier ja. Men mest sannsynlig til at han sier nei. Enten blir han sint for beskyldninger og tror du noker eller så juger han. Du blir sittende uten han uansett. Later du som ingenting (for du skulle jo strengt tatt ikke vite hva som står i profilen hans) kommer sannheten for en dag. Du kan jo se for deg det verste, men håpe på det beste. Vær veldig elskverdig og se om det lyser dårlig samvittighet i øyene hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 11. januar 2010 #17 Del Skrevet 11. januar 2010 Å spørre han selv fører kanskje til at han sier ja. Men mest sannsynlig til at han sier nei. Enten blir han sint for beskyldninger og tror du noker eller så juger han. Du blir sittende uten han uansett. Eller hvis han faktisk ikke er i et forhold, og det bare henger igjen, så sier han noe a'la "Ops, det har jeg glemt å oppdatere, skal endre det", og så er alt i orden Hvis han blir sint ville jeg tolket det som at han hadde noe å skjule, og sier han ja så vet hun jo det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #18 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er da bare å spørre han? "Jeg så på facebook at du er i et forhold?". Og hvis du tør, "Er det med meg du mener da, eller?". Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 13. januar 2010 #19 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg ville også ha spurt. Se slik på det, dersom du ønsker et forhold til denne fyren bør det jo bygge på blant annet kommunikasjon, så det er bare å hoppe i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 13. januar 2010 #20 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvordan går det ts, har du fått snakket med han enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå