addict Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Den idioten av en samboer jeg har tenker ikke lenger enn til nesetippen og glapp kameraet mitt med linsa ute i gulvet så den knakk.. HÅNDSNORA ER TIL FOR Å BRUKES DIN IDIOT. Jeg har hatt det jævla kameraet i 4 år og ALDRI mistet det. Anyroad, ser jeg kan få tilsvarende kamera i oppløsning og megapixler til under 1000-lappen. Hvor mye vil det koste å evt reparere linsa? Den er knekt i leddet og jeg får ikke slått på kameraet fordi den ikke klarer å legge seg inn igjen.. Han skal få betale for seg, gjett om, men om det er billigere å reparere det enn å kjøpe et nytt så er jeg jo fornøyd med det. Så lenge jeg har et kamera som funker! Noen som vet? Like billig å kjøpe nytt kanskje? :tristbla:
feuerstein Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Min erfaring med et Canon Ixus hvor noe hadde hoppet av (svakhet med modellen, ikke ulykke i bruk) slik at linsen ikke lenger kom ut skikkelig var at det ikke var noe poeng i å reparere. På Ixus er det visst slik at man ikke åpner optikken overhode, den kan eventuelt byttes ut som en komplett enhet hvis den svikter. I praksis blir det ikke gjort, det er billigere med et nytt kamera enn for ny optikk + arbeidstimer på norsk elektronikkverksted. Er det et lite kompaktkamera du har?
Gjest Jacob Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Om kameraet er 4 år gammelt så hadde jeg heller lagt 1500-2000 kr i det og kjøpt ett nytt. Ett slikt "lommekamera" til den prisen den dag i dag er nok en god del bedre enn hva du fikk for en del høyere sum for 4 år siden. Be kjæresten din betale halvparten dersom det er det store problemet, så kommer dere godt ut av det begge to.
addict Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2010 Kameraet mitt var veldig bra og dyrt for 4 år siden, og er like bra som kameraene til 1200 kr i dag. Det hadde ikke en skramme. Han skal betale hele, det er vi enige om. Vi krangler ikke på det, det er han enig i. Når jeg ber han om å bruke håndreima og han sier "neida skal bare ta et bilde" og mister det, så står ikke jeg ansvarlig for det. Lønna mi går denne mnd nemlig på Praha-tur til begge to, så jeg er ikke urimelig, og dette skjønner han jo. Jeg har/hadde et casio exilim kamera. Kompaktkamera tror jeg det er ja. Litt usikker på hva som defineres som det. Går for Canon Ixus nå når lønna hans kommer. Tror nok ikke det kommer til å bli billig å reparere det, og det tar nok lengre tid enn at vi får det med oss til vi skal reise..
Gjest jacob Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Hva med å sjekke hva det koster dit dere skal før dere reiser? Kanskje det vil lønne seg å kjøpe kamera når dere er på tur:-) Om ikke så får en mye bra brukt, bare ett tips...
addict Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2010 Nei det er litt ugunstig å kjøpe elektronikk i utlandet føler jeg, med tanke på garanti om noe skulle skje, feks at skjermen skulle slutte å virke eller at linsa henger seg opp, så er det greit å kunne gå tilbake til butikken gjelder ang å kjøpe brukt også. Men skal likevel ta en titt på finn.no, ikke dumt
Gjest jacob Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Kjøper du brukt så får du jo med kvittering, og da har en jo 5-års reklamasjon mot butikken det er kjøpt i, så ikke så stort problem at ikke garantien på to år gjelder lengre da. Dette mister du om du kjøper i utlandet, men store aktører som nikon, casio og flere har vel en "verdens garanti", så det skal ikke ha noe å si hvor det er kjøpt, bare å levere inn til nærmeste forhandler om det er en garantisak. Med hensyn til en slik "verdens garanti" så ville jeg undersøkt litt nærmere for sikkerhetsskyld, men jeg har slik på mitt kamera som er kjøpt i hong kong.
addict Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2010 Ah, der lærte jeg noe nytt Skal sjekke det ut, takk!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Kjøper du brukt så får du jo med kvittering, og da har en jo 5-års reklamasjon mot butikken det er kjøpt i, så ikke så stort problem at ikke garantien på to år gjelder lengre da. Dette mister du om du kjøper i utlandet, men store aktører som nikon, casio og flere har vel en "verdens garanti", så det skal ikke ha noe å si hvor det er kjøpt, bare å levere inn til nærmeste forhandler om det er en garantisak. Med hensyn til en slik "verdens garanti" så ville jeg undersøkt litt nærmere for sikkerhetsskyld, men jeg har slik på mitt kamera som er kjøpt i hong kong. Hvor lang og bra er vanligvis disse garantiene fra produsentene sammenliknet med norsk garanti? Varierer sikkert fra produsent til produsent men kan du si noen generelt?
Gjest jacob Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Garantien er nok på 2 år mener jeg å huske, men dette spørs nok litt på hva en kjøper og hvilket merke. Hvor bra den er vet jeg ikke da jeg ikke har hatt behov for å bruke den, men de jeg snakket med hos nikon i norge sa at med hensyn til garanti så spilte det ingen rolle hvor det var kjøpt da det dekket det samme uansett. Burde uansett ikke være det helt store problemet å finne ut av. Bare husk at en del varer kjøpt i feks usa kun har garanti i usa, mens kjøper du det et annet sted så har gjerne samme vare verdens garanti.
Gjest Gjest_Heihei_* Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 Lønner seg ikke å reparere slikt,desverre! Jeg fikk tull med mitt Ixus...gikk inn og spurte om de kunne fixe det....hun spurte om jeg var gærn. Det er rimeligere å kjøpe nytt i dag!
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Den idioten av en samboer jeg har tenker ikke lenger enn til nesetippen og glapp kameraet mitt med linsa ute i gulvet så den knakk.. HÅNDSNORA ER TIL FOR Å BRUKES DIN IDIOT. Jeg har hatt det jævla kameraet i 4 år og ALDRI mistet det. Anyroad, ser jeg kan få tilsvarende kamera i oppløsning og megapixler til under 1000-lappen. Hvor mye vil det koste å evt reparere linsa? Den er knekt i leddet og jeg får ikke slått på kameraet fordi den ikke klarer å legge seg inn igjen.. Han skal få betale for seg, gjett om, men om det er billigere å reparere det enn å kjøpe et nytt så er jeg jo fornøyd med det. Så lenge jeg har et kamera som funker! Noen som vet? Like billig å kjøpe nytt kanskje? :tristbla: Sjekk om dere har forsikring som dekker slike "tabber". Eks: Kollektiv hjem gjennom LO gir full dekning - egenandel. Hvis dere er 2 som har forsikringen gjennom fagforening er egenandel = 0,-
Helen Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Tråden er ryddet iht. KGs regler. Helen, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå