Gå til innhold

Hva er ditt siste kjøp innen hudpleie & make up?

Gjest Niema

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en fuktfattig kombinasjonshud. Men har vanskelig hud med mye tekstur (som ikke kan fjernes siden det kommer av sykdom), så kan ikke bruke noe som gir glød, det bare fremhever. Ikke kan jeg bruke for matt heller siden det lett blir tørt i mitt 44 år gamle tryne. Har mange foundations, men blir liksom aldri helt fornøyd.

Kanskje erboran ikke er noe for meg da. Liker Lumene sin cc-krem, men syns ikke den dekker nok og holder ikke så lenge på meg selv om jeg bruker pudder og settingspray.

Azelaic acid har jeg brukt fast i 6-7 år nå, elsker den 😍 Uten den hadde det nok vært enda verre. 

Anonymkode: a0a23...cc1

Erborian er mer fuktgivende enn Lumene sin.

Det var den jeg gikk mest for når jeg var ørkenflak på tretinoin. 

Det jeg liker på porer (ikke testet på tekstur) rundt tsonen som også matter er Nyx sin pore filler primer. Jeg vil ikke totalmatte ned hele fjeset, men akkurat porene ved nesa mot kinnet og mellom brynene liker den primeren veldig. 

Erborian er litt «rar», for den pudrer seg liksom ikke - men blir heller ikke diskoball. Men bedre enn Lumene på dekk vil jeg ikke si den er. 

Da hadde jeg heller gått på primerjakt enn ny foundationjakt. Feks en grønn primer til rødlige punkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (19 minutter siden):

Erborian er mer fuktgivende enn Lumene sin.

Det var den jeg gikk mest for når jeg var ørkenflak på tretinoin. 

Det jeg liker på porer (ikke testet på tekstur) rundt tsonen som også matter er Nyx sin pore filler primer. Jeg vil ikke totalmatte ned hele fjeset, men akkurat porene ved nesa mot kinnet og mellom brynene liker den primeren veldig. 

Erborian er litt «rar», for den pudrer seg liksom ikke - men blir heller ikke diskoball. Men bedre enn Lumene på dekk vil jeg ikke si den er. 

Da hadde jeg heller gått på primerjakt enn ny foundationjakt. Feks en grønn primer til rødlige punkter. 

Hmm, skakke være lett. Mye fukt er bra (bruker myyye fukt i hudpleien og), men ikke glød. Vil ha det matt/semimatt, men ikke tørt/pudrete. Satin finish er kanskje det rette ordet. Kanskje jeg heller skal teste den grønne eborian på kvisearrene og bruke vanlig foundation ellers? Eller kanskje jeg skal kjøpe begge i 15 ml.

Nyx pore filler primer hadde jeg for mange år siden, kanskje jeg skal teste den igjen. Har også den sticken fra nyx, men ikke testet den så mye enda. Har også en mini av Benefit porefessional, den liker jeg godt å bruke der jeg har store porer. Den har en litt mer "kremete" konsistens enn nyx sin. Har minst 10 primere, haha 🙈 Favoritten ellers i fjeset er nyx sin plump right back, den gir både fukt og ekstra holdbarhet. Men kanskje jeg bør prøve en grønn primer til kvisearr og sånt, ja. Har du noen å anbefale? Har også det hjulet fra Makeupstore, det er jo ikke primer, men concealer, funker det også, men en grønn primer er kanskje mer effektiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (På 3.4.2023 den 20.29):

Hvis du hadde gitt en oppdatering etter litt bruk, så hadde det vært superdupermegasnilt av deg. Men først: Ha ei god påske!

Da har jeg prøvd ut Benton-produktene en måneds tid, og gir deg oppdatering, som lovet.

Jeg kjøper gjerne koreanske hudpleieprodukter fordi de  oftest ikke inneholder aloe vera (som jeg ikke tåler så godt)... Jeg var derfor ikke oppmerksom på at det er aloe vera i essensen. Mea culpa, det burde jeg ha sjekket. Men, uansett... Fine produkter, begge to. Jeg merker at jeg ikke kan bruke essensen hver dag, fordi huden min ikke vil ha aloe vera, men den fungerer faktisk greit nok. 

Begge gir fint med fukt, og fungerer som de fleste snegleslimprodukter; gir god fukt, men er ikke merkbart klissete (slik en del koreanske produkter kan være). Men gi dem litt tid mellom påføring, slik at de får trekke inn i huden - slik man jo også normal må gjøre med koreanske produkter.

Min hud liker generelt snegleslim. Jeg har diabetes, som gjør at sår og småskader i huden gror sent. Snegleslim hjelper helingsprosessen betraktelig. Bentons produkter fungerer også godt. Tror dog ikke at biegiftdelen har gjort særlig mye for min hud.

Alt i alt; min fete kombinasjonshud liker produktene, og jeg vil fortsette å kjøpe lotion - men ikke essensen, fordi den inneholder for mye aloe vera for min hud.

Om du trenger en fin fuktgivende og lett gel/krem; prøv gjerne denne/disse. De fyller opp huden, og gir huden fin spenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hmm, skakke være lett. Mye fukt er bra (bruker myyye fukt i hudpleien og), men ikke glød. Vil ha det matt/semimatt, men ikke tørt/pudrete. Satin finish er kanskje det rette ordet. Kanskje jeg heller skal teste den grønne eborian på kvisearrene og bruke vanlig foundation ellers? Eller kanskje jeg skal kjøpe begge i 15 ml.

Nyx pore filler primer hadde jeg for mange år siden, kanskje jeg skal teste den igjen. Har også den sticken fra nyx, men ikke testet den så mye enda. Har også en mini av Benefit porefessional, den liker jeg godt å bruke der jeg har store porer. Den har en litt mer "kremete" konsistens enn nyx sin. Har minst 10 primere, haha 🙈 Favoritten ellers i fjeset er nyx sin plump right back, den gir både fukt og ekstra holdbarhet. Men kanskje jeg bør prøve en grønn primer til kvisearr og sånt, ja. Har du noen å anbefale? Har også det hjulet fra Makeupstore, det er jo ikke primer, men concealer, funker det også, men en grønn primer er kanskje mer effektiv? 

Om du skal dekke urenheter kan jo også en grønn concealer være OK.

Jeg brukte Erborian fordi rødheten kom fra irritasjon fra tretinoin, ikke som urenhet. Der funket den ganske nøytraliserende uten å være fulldekkende.

Ville tenkt røde partier = grønn primer eller type CC cream / urenheter = bare den concealeren man foretrekker, grønn eller ei. 

Make the Make sin flawless filter er satin finish, men der tror jeg alt satin finish duger. Jeg foretrekker også den finishen selv, noe midt imellom liksom.

Så kan man heller legge fukten i hudpleien under/tilsette dråper med olje om man vil ha mer fukt. Og omvendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.jpeg.5ce6e5838f32c29f7aaf4e81b4e77a53.jpeg

Har brukt denne et par ganger. Synes jeg blir litt vel tørr i huden etterpå.
Å finne en rens er ikke lett! 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldshimmel skrev (2 timer siden):

Jeg har tørr hud og liker denne: https://www.bangerhead.no/lumene-hella-moisturizing-cleansing-mousse-150ml?gclid=Cj0KCQjwmZejBhC_ARIsAGhCqneVtV-3dcjIDOWv1Su53UKrA-bEVFFU2ZD1DSSwxkh460m89TB93z8aAmKtEALw_wcB

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt har jeg nok setting sprayer. Men denne må jeg ha i samlingen! Det er tredje flaska mi nå.6C45BEEE-ED03-4754-ABA9-A25453E125CB.thumb.png.2d9a9a8b9ea41ab177c8eaee7597ede5.png

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CrazyCatLady2500 skrev (9 timer siden):

Jeg har også tørr hud, men føler meg så stram i kinna etter bruk av denne, samt at huden blir rød. Et eller annet i den jeg tydeligvis ikke tåler. 

Anonymkode: 30923...d4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ame Pure sin rens er veldig bra og superdrøy. Brukt siden desember men mye igjen i flasken enda 😊 slet med å finne rens selv før eg testet ut den. Har litt sensitiv og kombinert hudtype.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solkrem med spf 50, fra normal.

Renevue, tror jeg den heter.

49 kr. 

50 ml.

VELDIG  bra!! Love it!

Gir heller ikke blank hud, den matter heller littegranne ned. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kveldshimmel skrev (På 18.5.2023 den 9.40):

CrazyCatLady2500 skrev (På 18.5.2023 den 12.32):

Anbefaler denne, fin å bruke hvis du liker double-cleansing😊

image.thumb.jpeg.75e68faf9cf259071d4760ac612b8b88.jpeg

Anonymkode: 1898d...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...