Flua Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Hvordan, og med hvilke programmer holder du "orden" på pc'n din? Jeg tenker på mer enn vanlig viruspogram, defregmentering osv. Og hvor ofte gjør du det? Jeg har kjøpt meg ny pc, med Vista, og tenkte å holde den litt mer på topp enn den gamle! :-)
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Hvordan, og med hvilke programmer holder du "orden" på pc'n din? Jeg tenker på mer enn vanlig viruspogram, defregmentering osv. Og hvor ofte gjør du det? Jeg har kjøpt meg ny pc, med Vista, og tenkte å holde den litt mer på topp enn den gamle! :-) Windows Update er på selvsagt. Og så brannmur. f.eks. ZoneAlarm brannmur. Og så kan det være lurt å laste ned et program som sletter spyware og adware, det er saker som kommer på PCen når man surfer litt, som fører til at reklame spretter opp og mye rart. Last ned Ad-Aware og kjør den et par ganger i måneden kanskje.
feuerstein Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Rydder i registeret, fjerner tjenester jeg ikke trenger.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Automatisk defragmering på 24/7, virus beskyttelse på (søk 1 gang i mnd), brannmur, og sletter alltid serier/filmer etter jeg har sett dem, samt sparer aldri på dårlige bilder, eller laster ned unødvendige programmer.
Flua Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Automatisk defragmering på 24/7 sier du, gjest..... Jeg har ikke noe valg for det på min Vista, er det noe anna du bruker? Eget program altså?
Ovnsrør Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Automatisk defragmering på 24/7 Ser ikke vitsen med den.. Synes det er sløs med systemressurser når du like så godt kan gjøre det en gang i uka! Gratis antivirus: http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus-Fr...Main;contentAux Gratis anti-malware: http://download.cnet.com/Ad-Aware-Free-Ant...Main;contentAux Gratis er ikke nødvendigvis dårlig, disse programmene fungerer veldig bra! Lykke til
aluminium Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Første bud for min del er å opprette samlemapper for f.eks. filmer, bilder osv. Lag heller mappestrukturer innenfor disse mappene. Da er det mye enklere å finne tilbake. Ellers er jeg veldig glad i programmer som lager kataloger, som iTunes, Lightroom osv. Disse katalogstrukturene er ikke nødvendigvis logiske og enkle å finne frem i, men vha. programmet som styrer den blir det veldig enkelt og greit... Ellers mener jeg at en maskin kan være veldig ryddig og fin, selv om den er stappfull av alt mulig. Det er bare snakk om å klare å lage seg oversiktlige katalogstrukturer som gjør det enkelt å finne tilbake til ting...
Gjest Epleknollen Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Kompis av meg har support og vedlikehold på alle PCer for stort firma. Han sier det enkleste for en frisk pc er følgende: • IKKE bruk Internet Explorer. Bruk heller Firefox Kan hentes gratis HER • IKKE bruk Norton Antivirus. Bruk AVG Kan hentes gratis HER • Kjør CC Cleaner ca 1 gang pr mnd. Kan hentes gratis HER Husk at du må fjerne andre antivirusprogrammer før du installerer AVG. Maskinen liker ikke å ha to virusprogrammer installert
Ovnsrør Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Ah, det var CC Cleaner jeg glemte å legge link til..
Flua Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2010 Hm......Firefox har jeg, CC har jeg, ikke AVG...må ha Norton pga dette er jobb pc. Mener jeg leste et sted at defregmentering på maskina ikke rydder i.....sidevekslingsfiler eller noe sånt?? (Dette har jeg NOT peiling på altså) Må jeg ikke ha noe ekstra ryddings her altså? Den gamle maskina ble helt tussete etter noen år......synes selv jeg har det ganske ryddig med mapper osv......
pittie Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Har defragmering på hele tiden selv. Magical Defrag 2 heter programmet. Jeg merker så og si ikke noe på ytelsen (og jeg spiller mye WoW, har bare en enkel spillmaskin), og har Vista.
LykkeLotta Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Automatisk defragmering på 24/7, virus beskyttelse på (søk 1 gang i mnd), brannmur, og sletter alltid serier/filmer etter jeg har sett dem, samt sparer aldri på dårlige bilder, eller laster ned unødvendige programmer. Jeg har en 2 år gammel PC med Vista og IE7/Firefox og jeg mener noen sa til meg en gang at defragmenteringen går automatisk. Stemmer det? For jeg kan nemlig ikke finne samme funksjon på Vista som jeg gjorde på den gamle med XP.
Gjest Radisson Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har en 2 år gammel PC med Vista og IE7/Firefox og jeg mener noen sa til meg en gang at defragmenteringen går automatisk. Stemmer det? For jeg kan nemlig ikke finne samme funksjon på Vista som jeg gjorde på den gamle med XP. Nei. Automatisk defragmentering er det nok bare Mac som tar
feuerstein Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 Nei. Automatisk defragmentering er det nok bare Mac som tar Feil. Vista og 7 kjører den automatisk, såvidt jeg husker er den satt til å kjøres om natten. Mac har forøvrig noen ganske heftige svin på skogen hva angår fragmentering av ledig plass, verre enn Windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå