Gå til innhold

Noen som kjenner til denne planten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en plante på plantasjen som jeg syns er råstilig! MEN jeg klarer bare ikke å holde liv i den! Har kjøpt to planter og begge vissnet sakte men sikkert. Har grønne fingre, mener jeg selv iallefall. Jeg følger instruksen på potta, har lest om den på nettet, men denne planten nekter bare.

http://www.plantasjen.no/Produkter/Innepla...ecio-herreanus/

noen som har denne planten og kan gi meg noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise: Er det bare jeg som synes det er litt komisk med en plante som heter Herreanus? Okay... :sjenert:

Kan dessverre ikke hjelpe deg noe særlig. Men jeg antar at det er en type sukkulent og skal ha lite vann. Og stå forholdsvis lyst. men det vet du vel, siden du har fulgt "bruksanvisningen".

Skrevet
Jeg har funnet en plante på plantasjen som jeg syns er råstilig! MEN jeg klarer bare ikke å holde liv i den! Har kjøpt to planter og begge vissnet sakte men sikkert. Har grønne fingre, mener jeg selv iallefall. Jeg følger instruksen på potta, har lest om den på nettet, men denne planten nekter bare.

http://www.plantasjen.no/Produkter/Innepla...ecio-herreanus/

noen som har denne planten og kan gi meg noen tips?

Skift potte og jord. Det er samme potte og jord som da den var et frø. er den blitt stor,så har den det trangbodd.

For all del, gi den lite vann. Den der kan du reise fra iukesvis.

Skrevet

Kan den rett og slett ha det for tørt og varmt inne nå om vinteren? Har du prøvd å henge den lyst i et litt kjøligere rom? Er den nær elektrisk varmekilde?

Skrevet

Jeg hadde den i stuen begge gangene. Første gangen fikk den lite vann. Den hang ganske mørkt, siden jeg bodde i kjeller med kun et pittelite vindu. Nå bor jeg i en lys leilighet, men den ville ikke trives her heller. Men jeg kunne jo prøvd å skifte jord ja...ikke det at potta er så liten egentlig. Vi har varme i gulvet, så den står like nær som alle de andre plantene. Og soverommet er det eneste kjølige rommet, og der skal en jo ikke ha planter har jeg lest/hørt. Og det rareste er at den spirer i tuppene på "trådene", mens den visner i andre enden, i tillegg til at de andre kulene på stengelen krymper og visner bort. Det ser rett og slett ut som om den tørker ut. Åsså gir jeg den bittelitt vann, men det hjelper ingenting.

Nei den planten liker meg rett og slett ikke :gjeiper:

Skrevet

Har sett disse i kunstige.. Og så lenge man står litt på avstand, er de like fine ;)

Skrevet

Akkurat når det kommer til blomster er jeg kresen :sjenert: jeg får meg ikke til å ta falske blomster i hus. Det kan sammenlignes med å han falsk katt liggende i sofaen hehe (nå hørtes jeg bare gal ut :ler: )

Men det var et bra tips da. Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...