Gjest MrsL Skrevet 30. august 2003 #1 Skrevet 30. august 2003 Hva pynter dere kirken med og hvor mye pynter dere? Dette er det store spørsmålet akkurat nå da vi prøver å utarbeide et slags budsjett for hva herligheten til slutt vil koste oss og pynt i kirken er noe vi har minst peiling på :-?
Pip Skrevet 30. august 2003 #2 Skrevet 30. august 2003 Jeg hadde mørk røde roser og eføy i buketten, og vi pyntet med det samme i kirken. I midtgangen la vi en liten 'flekk' (?) med eføy ved annenhver benkerad, på hver side, og klipte av en rose og la oppå hver sånn 'flekk'. (Skjønte du noe av dette? Da er du god... skulle hatt scanner, så kunne jeg vist bilde...) Fremme i koret hadde vi to ganske store vaser (ca. 40 cm. høye tenker jeg) med ca. 15 langstilkede røde roser i hver, og litt eføy innimellom. Og fremme på alteret hadde vi en oppsats jeg hadde laget. Det ble ikke noe sørlig dyrt egentlig - eføyen fant vi i mammas hage, og 60 roser (hvorav 30 var langstilkede) kom på ca 500,-. PS: Eføy er fint å pynte med, fordi det holder seg friskt så lenge! Vi brukte det til bordkort også - skrev på med sølvtusj). Men de rosene som skulle klippes av og legges langs midtgangen kunne vi selvsagt ikke legge der dagen før - de tok mamma med seg da hun kom (ganske tidlig) til kirken før vielsen...
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2003 #3 Skrevet 30. august 2003 Hvor mye du trenger å pynte kirken med avhenger mye av hvor pyntet kirkebygget er i seg selv synes jeg. Er det ei grå og kjedelig kirke er det fint med mye pynt. Er det ei nydelig kirke med masse dekorasjon og malerier synes jeg det kan virke forstyrrende med mye pynt. Vi pyntet kun med to buketter på alteret og to oppsatser på noen pidestaller framme. Mer pynt ville ikke passet i den kirken. Prisen vi betalte for disse blomstene var 600 kr. Vi tok blomstene med oss og pyntet festlokalet med de samme. Prisen avhenger selfølgelig også av hva slags blomster du velger og det avhenger igjen av årstid. En ting som kan være litt lurt er å "kikke" litt på andre bryllup i samme kirke. Å stå anonymt på galleriet er helt vanlig for "kikkere".
joggetur Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Litt sent svar, men i tilfelle noen kommer inn gjennom google pyntet vi kirken slik: http://gjordetselvbryllup.blogg.no/1373805287_hvordan_pynte_kirken_.html Rimelig tyll fra IKEA, flasker og markblomster. Rimelig, enkelt og nydelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå