Gjest Miam Skrevet 10. januar 2010 #21 Skrevet 10. januar 2010 Jeg mener bestemt at den store boka er kronologisk lagt opp
Gjest megvel Skrevet 10. januar 2010 #22 Skrevet 10. januar 2010 jeg innbilte meg at de lå på 200-400sider hver, men det er leeeenge siden jeg så på de i enkel form selv. Barneskolen en gang.... Får stikke innom og se Ønsket meg disse bøkene lenge, aldri lest dem *rødme* De er altfor tynne... Jeg har alle i sånne små pocketøker, og der blir de ca 200 sider. Og den store boka begynner med den jeg sa, ikke med løven, heksa og klessapet Hvertfall den jeg så sist!
Lykkelitenen Skrevet 10. januar 2010 #23 Skrevet 10. januar 2010 Jeg kjøpte en bok i julegave til min bror som ble anbefalt å leses etter Harry Potter bøkene.. Klarer ikke helt og huske hva den het, noe sånt som "Evigheten" tror jeg Om du spørr i en bokhandel vet de sikkert. Ellers er jeg kjempefan av både Twilight og Narnia. Men selv synes jeg Narnia var noe tung å lese, iallefall til og begynne med. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=3044939 denne?
Gjest Gjest_lille_my_* Skrevet 10. januar 2010 #24 Skrevet 10. januar 2010 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=3044939 denne? Her har vi den: http://www.aretsbesteboker.no/index.php?pa...p;kategori_id=6
Gjest Bond Skrevet 10. januar 2010 #25 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Jeg har hurtiglest (dvs man åpner en bok og da må man bare lese ferdig) nesten hele Feist midkemia-serien og Martin sin 'Song of Fire and Ice' serien det siste året. Vet ikke helt om de tilsvarer Potter (har ikke lest Potter), men magi og fantasi og virkelighetsflykt får man masse av. Feist er noe enklere å lese og til dels nesten for enkel, men utrolig underholdene likevel, helt perfekt om man vil ha noe enkelt å slappe av med. Martin skriver bedre synes jeg, men har litt mindre magibruk i bøkene så langt (men ikke noe mindre spennende historier og karakterer). Skulle snart komme neste bok, gleder meg helt utrolig! Og vel, i Riftwar Cycle serien er det 25 bøker så langt og det ser ut som om det kommer noen få til, så det er masse underholdning der. Song of Ice and Fire har 4 bøker så langt, men de er tykkere og har litt mer substans. Endret 10. januar 2010 av Bond
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 11. januar 2010 #26 Skrevet 11. januar 2010 Serien om Eragon (Eragon, Den eldste og Brisingr) vil jeg anbefale. Selv om du har sett den katastrofale filmen så vil det ikke ødelegge noe når du leser den fordi, iallefall jeg opplevde boken som en helt annen historie. Nå venter jeg bare på at den siste boka skal komme...
Gjest Gjest_Heidi Skrevet 11. januar 2010 #27 Skrevet 11. januar 2010 Jeg anbefaler Harry Potter for voksne, altså en serie som heter Dresden Files skrevet av Jim Butcher. Det handler om en trollmann i moderne Chicago, som tilfeldigvis heter Harry, den første boka heter Storm Front. Om du ønsker noe oppløftene fantasy anbefaler jeg Valdemar serien av Mercedes Lackey, den hjalp meg gjennom en tøff periode, men det begynner å bli noen år siden så det kan hende du finner den litt barnslig. Jeg leser for øyeblikket alt jeg kommer over av Patricia Briggs og anbefaler hennes varulv serier. Det er også noen science-fiction bøker av Ann Aguirre du burde se på om du ønsker å lese om en karakter som jober seg gjennom en traumatisk opplevelse og kommer seg videre med livet sitt. American Gods og alt annet du finner av Neil Gaiman. Diskworld av Terry Pratchett, alt etter Thud! er en klasse for seg selv og burde leses av alle. På norsk anbefaler jeg "Den siste Nattekrigeren" av Olaf Havnes. Og i en litt mer jordnær sjanger kan jeg anbefale Ciderhouse Rules av John Irving, den kan best oppleves på lydbok og på engelsk, det er som å høre på ti timer ren poesi.
Gjest *dragoon* Skrevet 11. januar 2010 #28 Skrevet 11. januar 2010 Her har vi den: http://www.aretsbesteboker.no/index.php?pa...p;kategori_id=6 Hvorfor er egentlig dette boka å lese etter harry potter? Ellers vil jeg takke for enda flere flotte tips. Skjønner at det er mye gode bøker der ute, som etterhvert skal få pryde bokhylla mi.
Gjest *dragoon* Skrevet 11. januar 2010 #29 Skrevet 11. januar 2010 Serien om Eragon (Eragon, Den eldste og Brisingr) vil jeg anbefale. Selv om du har sett den katastrofale filmen så vil det ikke ødelegge noe når du leser den fordi, iallefall jeg opplevde boken som en helt annen historie. Nå venter jeg bare på at den siste boka skal komme... Selv om jeg ikke har lest boka, så jeg har noe å sammenligne med, skjønte jeg at den filmen var langt fra å speile standaren på boka. Alt for besatt på å vise frem hva hollywood kunne diske opp av spesialeffekter, og alt for mye historie dytta inn i en alt for kort film.. Synd!
Lyra Skrevet 12. januar 2010 #30 Skrevet 12. januar 2010 The Sword of Truth-serien syns jeg er bra. Serien som er basert på boka går på tv nå, husker ikke elt hvilken kanal. Men bøkene og serien er såpass forskjellige at man trygt kan få med seg begge. Ellers er jeg ganske hekta på Eragon og Twilight,så anbefaler de også sterkt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå