Gjest Pet Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg reiser til Vietnam i slutten av mars og skal være der i nesten tre uker. Vi flyr til Ho Chi Minh-byen og blir det en dag eller to før vi flyr videre til Hoi An, hvor vi skal være i 4-5 dager. Bortsett fra det har vi ikke planlagt noe. Har lyst på 3-4 dager med soling og bading og en tur på Mekong. Noen som har vært i Vietnam her og som har noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Jeg reiser til Vietnam i slutten av mars og skal være der i nesten tre uker. Vi flyr til Ho Chi Minh-byen og blir det en dag eller to før vi flyr videre til Hoi An, hvor vi skal være i 4-5 dager. Bortsett fra det har vi ikke planlagt noe. Har lyst på 3-4 dager med soling og bading og en tur på Mekong. Noen som har vært i Vietnam her og som har noen tips? Flyr med Jetstar Airlines? Når dere allerede er i Da Nang så kan dere jo også besøke My Son tempeltårnene, og det er masse fine strender ved Da Nang.
gard Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Hei Jeg var noen dager i Ho Chi Minh byen ifjor...kanskje du kan finne noen gode tips i mitt reisebrev med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/Ho_Chi_Minh_City_Vi...trip_report.htm . Ta gjerne kontakt hvis du har noen spørsmål ;-)
Frøken Helene Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Det er en veldig fin strand utenfor Hoi An. Vi leide sykkel og syklet langs rismarkene og gjennom små landsbyer. Fint å kombinere med skreddersying av klær Ellers er Mui Ne og Nha Trang typisk strandsteder hvor jeg også har vært. Spør om du lurer på noe
LunaLuna Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Da jeg var i vietnam var vi først noen dager i ho chi minh (spennende stor by med mye støy og trafikk) deretter tok vi fly til hoi an (roligere by) så et par dager i nah trang (sør for hoi an, morsom by, mye turisme, fint å snorkle, bra party sted) så noen dager i phan thiet (enda litt lenger sør, bare strand, bading,soling, avslapning) og til slutt tilbake til ho chi minh igjen. Jeg syntes vi fikk oppleve veldig mye forskjellig på de stedene. Kan absolut anbefale den turen! Vi var borte i 18 dager.
Gjest Pet Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Det er en veldig fin strand utenfor Hoi An. Vi leide sykkel og syklet langs rismarkene og gjennom små landsbyer. Fint å kombinere med skreddersying av klær Ellers er Mui Ne og Nha Trang typisk strandsteder hvor jeg også har vært. Spør om du lurer på noe Kan du anbefale et hotell i Hoi An?
Frøken Helene Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Kan du anbefale et hotell i Hoi An? Nei, dessverre. Vi bodde på ett som het Grassland,tror jeg. Fint hotell, men jeg synes det lå litt for langt unna sentrum.
Gjest Pet Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Da jeg var i vietnam var vi først noen dager i ho chi minh (spennende stor by med mye støy og trafikk) deretter tok vi fly til hoi an (roligere by) så et par dager i nah trang (sør for hoi an, morsom by, mye turisme, fint å snorkle, bra party sted) så noen dager i phan thiet (enda litt lenger sør, bare strand, bading,soling, avslapning) og til slutt tilbake til ho chi minh igjen. Jeg syntes vi fikk oppleve veldig mye forskjellig på de stedene. Kan absolut anbefale den turen! Vi var borte i 18 dager. Høres ut som noe av det samme som vi ser for oss, kanskje bortsett fra Nah Trang. En tur på Mekong har vi tenkt å få med oss, ihvertfall. Hva koster hotellrom av grei standard, altså ikke backpackerstandard men heller ikke luksus?
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #9 Skrevet 1. august 2010 Jeg er spent på hvor dere havner. Vi reiser i febr og står like "tomme" og vet ikke annet en at flyet lander den 15. febr;) Puh Quoc har jeg peilet meg ut, men ikke mer enn at jeg skal surfe det innover meg:) God tur
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Jeg er spent på hvor dere havner. Vi reiser i febr og står like "tomme" og vet ikke annet en at flyet lander den 15. febr;) Puh Quoc har jeg peilet meg ut, men ikke mer enn at jeg skal surfe det innover meg:) God tur Haha, vi lander 18. februar og har peilet Phu Quoc;) Skal se at vi sees
Gjest Pet Skrevet 4. september 2010 #11 Skrevet 4. september 2010 Vietnam var kjempefascinerende, reiser veldig gjerne tilbake! Vi var i Hoi An, veldig hyggelig og sjarmerende "liten" by med masse skreddere, fikk oss både sko, klær og briller, bil videre til Hue, interessant hvis man er interessert i keisere, fly ned til Ho Chi Minh city (herlig ståkete) og til slutt fem dager i Mui Ne (sjarmløst og russerdominert, men veldig fine strender). Dette blir kortversjonen, vi opplevde utrolig mye interessant som jeg ikke har tid til å fortelle omn akkurat nå.
querra Skrevet 13. september 2010 #12 Skrevet 13. september 2010 Hei! Har vært i Vietnam 5 ganger, og det er ikke uten grunn at det har blitt så mange ganger. Phu Quock er paradis på jord. Et flott sted å bo er Sea Star. Bungalower helt nede å stranda under palmene. Det vietnamesiske kjøkkenet er også kjempebra. Jeg er fortsatt ikke ferdig med landet. Ikke noe problem å reise med kun flybilett og ordne resten underveis. Alt er veldig greit. Hoi An er en koselig by med mye fint å se på, men synes ikke den stranda er allverden. Mekongdelta i en liten båt er et must. Bare å spørre noen så ordner det seg. querra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå