Gå til innhold

Planter fra Ikea?

Gjest Gjest_Snusmumrikken_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Snusmumrikken_*
Skrevet

Er plantene på Ikea av god kvalitet, eller er det bedre å kjøpe fra Plantasjen eller andre som spesialiserer seg på planter?

Skrevet

Jeg tenker at planter er planter jeg, og kvaliteten på de kommer ann på behandlingen de får. Men det kan jo være at det er forskjell. Har aldri tenkt over det egentlig. Kjøper planter hos både plantasjen og ikea (og i matbutikk), og har aldri merket noe forskjell :)

Skrevet

Plantene fra Plantasjen dør utrolig fort! Jeg merker STOR forskjell fra Mestergrønn, etc. og Plantasjen.

Skrevet

Rosene jeg kjøper på Plantasjen står en 7 til 8 dager, mens rosene jeg kjøper hos Mestergrønn står ca 12 til 13 dager. Er dyrere hos sistnevnte, men vinninga går jo opp i spinninga ved at de står lengre, og jeg ønsker da roser som står og er fine over lengre tid :)

Skrevet

Plantasjen har, etter min mening, dårligst kvalitet av alle. (Bortsett fra bensinstasjoner o.l.) IKEA har bedre kvalitet.

Skrevet

IKEA har etter min mening god kvalitet på planter. Har et par grønne, litt større planter derfra (ikke blomster), som nå har overlevd 1,5 år, med blandet behandling (glemmer å vanne avogtil....) og noen uker forlatt i stuen mens jeg har vært bortreist osv, hvor de har sett litt pjuske ut når jeg kom hjem, men med en god vanning blir de som nye. Veldig fornøyd :)

Skrevet

Er storfornøyd med IKEA sine planter :) Plantasjen er bare helt elendig! Dør jo med en gang nesten, alt jeg har kjøpt der. Og jeg er jo ingen ekspert på planter, men jeg klarer i allefall å holde i live de fleste planter jeg kjøper fra IKEA. Også har de noen dritlekre orkidéer ;)

Skrevet

Oj, da skal jeg holde meg unna Plantasjen. :Nikke:

Takk for svar. :)

Skrevet

Jeg har god erfaring med planter fra Ikea. Spesielt orkideer. Har et par som har blomstret veldig lenge og er kjempeflotte, mye finere enn andre jeg har kjøpt i "vanlige" blomsterbutikker - skulle nesten tro det var plast!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...