Gå til innhold

Fargevalg til stue

einna

Anbefalte innlegg

Jeg driver å flytter inn i en toroms leilighet, og trenger litt inspirasjon.

Vi er studenter, så mye av møblementet er fått og kjøpt brukt. Vi har fått en viss sammenheng i ting, men desverre er stua ganske fargeløs og kjedelig.

I stua har vi tregolv, hvite vegger og hvitt(midlertidig) stuebord, lyse trehyller og brungrå sofa. Svart tv og stålampe.

Har også et maleri med mye mellomblått og en mørkeblå stressless som kommer etterhvert.

Trenger altså å friske litt opp med farger ;) Lurer på å velge en eller to hovedfarger(?), men sliter med hvilke..

Mangler f.eks gardiner, planter, stuebord, bilder på veggene og diverse "pynt".

Tips please :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestem dere først for hva slags stil dere skal ha og hvilke farger som skal gå igjen (og hold dere til dette! :) ). Deretter velger dere en farge på veggen som passer til det dere har bestemt dere for. Det er mye arbeid å male vegger, og sterke farger kan fort bli forstyrrende, så inntil dere er sikre på hva slags farger dere skal ha på innredningen er det penest å la veggene være nøytrale og hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips, men tror du misforstår meg litt. Dette er en leid leilighet, som vi ikke skal bo i alt for lenge, og jeg lurer på fargevalg til interiør. For å friske opp litt bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gikk for lys/mellomgrønt da jeg hadde en del av dette fra før, og det er en frisk unisex-farge ;) Grønne lys, pledd, planter.. Fargen går også igjen i gardinene på soverommet ved siden av. Ikke overdreven matching altså.

Diskre lyse gråbeige gardiner ble bra i stua.

Ellers litt blått, i et maleri og en mørkeblå stressless.

Altså er stua preget av varme og lyse farger som lys beige, brun, grå, hvit og tre, med innslag av friske farger som grønt og blått.

Nå mangler jeg gulvteppe - sliter litt her, redd det skal bli for mye lignende farger på et konsentrert sted, med gråbrun sofa, gråbeige gardiner og brune sofaputer... Mørkebrunt som putene? Veldig lys beige? Fargerikt? Grått? Mønster? Ensfarget? Hjelp!

Den store langveggen bak sofa og lenestol er ennå tom, tenker hyller og et stort bilde, eller bilderamme med 3 små bilder... Evt to store/lange hvite ikeahyller med bilder og pynt, hengt skrått over hverandre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...