Gjest Gjest_Rosa_* Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Hvorfor oppfordrer du folk til å spise usunt? Vil du ikke at de skal ta vare på kroppene sine?
Chanel.No5 Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Oppfordrer folk til å spise regelmessige, sunne og næringsrike måltider i hverdagen og at trening også bør være inkludert, samtidig som jeg mener at det å kose seg i helgene/ved spesielle anledninger er helt greit og at mennesker må slutte straffe seg selv, få kjempedårlig samvittighet om de skeier ut en vanlig onsdag, det skjer og det gjelder oss alle, anbefaler ikke å leve usunt, men sunnhet er så meget og det å ha ett normalt forhold til mat er det sunneste og da gjelder det å ikke bli fanatisk med mat, drikke og trening, men å finne den gyldne middelvei! Endret 10. januar 2010 av Lotte28
Gjest Gjest_Rosa_* Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Men usunn mat er ikke bra for noe!
Gjest Miam Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Men usunn mat er ikke bra for noe! Så du spiser aldri en sjokoladebit? Aldri potetgull? Aldri et glass brus/saft? Vi må være realistiske
Gjest Gjest_Rosa_* Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Så du spiser aldri en sjokoladebit? Aldri potetgull? Aldri et glass brus/saft? Vi må være realistiske Jeg kan med hånden på hjertet si at det gjør jeg aldri.
Gjest Miam Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Og ikke NOE annet som allmennheten mener er usunt? Det har jeg vanskelig for å tro. Og i såfall, hvorfor unner du deg ikke noe litt usunt av og til? Her synes jeg ordtaket "alt med måte" passer veldig fint inn. Altså, det er supert for deg om du klarer å BARE spise sunt, men jamnt over gjør vel ikke de fleste det hele tiden.
The Kitten Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 For det første: Jeg er enig i at man ikke skal ha dårlig samvittighet for å spise noe usunt, uansett når man spiser det. For det andre: Jeg er delvis enig med ts. Ikke i at Lotte28 oppfordrer folk til å spise usunt. Ser det heller som en oppfordring til å ha et avslappet forhold til mat og godteri. Det jeg er enig med ts i er at usunn mat (iallfall ernæringsmessig) ikke er bra for noenting. Det kan vi være enig om. For noen er litt usunn mat som f.eks godt for psyken. Det kan være vel så viktig, men det er viktig å huske på at sukker stjeler vitaminer og mineraler fra kroppen. Man trenger ikke spiser mer enn 15-20 kg per år før man begynner å se skadevirkningene av det. Det er halvparten av hva gjennomsnittsnordmannen får i seg per år. Spiser usunne ting selv av og til, men foretrekker i stor grad frukt fremfor godteri.
Gjest Gjest_Rosa_* Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Og ikke NOE annet som allmennheten mener er usunt? Det har jeg vanskelig for å tro. Og i såfall, hvorfor unner du deg ikke noe litt usunt av og til? Her synes jeg ordtaket "alt med måte" passer veldig fint inn. Altså, det er supert for deg om du klarer å BARE spise sunt, men jamnt over gjør vel ikke de fleste det hele tiden. Ikke alle har behov for noe usunt. Føler ikke at jeg unner meg noe.
Chanel.No5 Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Jeg kan med hånden på hjertet si at det gjør jeg aldri. Nei vel, det er vel bare ditt eget valg.
Chanel.No5 Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Beklager å måtte være litt kvass, men å bruke tid på dette anser jeg som unødvendig. Jeg sier og står for at kroppen har behov for riktig næring, den er en maskin og trenger riktig bensin, men det betyr på ingen måte at en ikke kan unnne den litt annet inntak i ny og ne om det er noe en selv ønsker. Jeg trener masse, spiser normalt og koser meg godt i helgene med sjokolade og smågodt med beste samvittighet, dette er mitt valg og jeg liker livet jeg lever og føler kroppen min fungerer bra! Hva en velger å spise er opp til enhver enkelt, dette er MITT valg og siden jeg vet at det fungerer for meg så kan jeg med egen erfaring komme med tips, men til syvende og sist er det opp til leserene hva de gjør!! Endret 10. januar 2010 av Lotte28
Teriyaki Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Helt enig med Lotte28. Greit nok at det er de som ikke unner seg en liiten sjokolade i løpet av et år, men de som gjør det, og vel så det, bør få være i fred med det, uten at man skal bli sett ned på. Et avslappet forhold til mat innebærer at man ikke har problemer med å unne seg litt godt i helgene. At man kan spise sånt uten dårlig samvittighet. Det mener nå i alle fall jeg. Og det at Lotte oppmuntrer de som "straffer" seg selv for å ha spist en sjokolade på tirsdags kveld, vil så absolutt ikke si at hun oppfordrer til en usunn livsstil. En sunn livsstil går på det fysiske, men også det psykiske. Endret 10. januar 2010 av Teriyaki
Chanel.No5 Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Og det at Lotte oppmuntrer de som "straffer" seg selv for å ha spist en sjokolade på tirsdags kveld, vil så absolutt ikke si at hun oppfordrer til en usunn livsstil. En sunn livsstil går på det fysiske, men også det psykiske. Endelig noen som forstår! Jeg prøver bare fortelle at det er normalt, noe som det også er. Enig med deg Teriyaki, det psykiske og fysiske henger så absolutt sammen, derfor prøver jeg "backe opp" på det psykiske når mennesker trenger det!!!! Endret 10. januar 2010 av Lotte28
Teriyaki Skrevet 10. januar 2010 #15 Skrevet 10. januar 2010 Endelig noen som forstår! Jeg prøver bare fortelle at det er normalt, noe som det også er. Enig med deg Teriyaki, det psykiske og fysiske henger så absolutt sammen, derfor prøver jeg "backe opp" på det psykiske når mennesker trenger det!!!!
Gjest FrøkenSnop Skrevet 10. januar 2010 #16 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har inntrykk av at mange brukere ser opp til Lotte28 sine råd, balnt annet endel spiseforstyrrede som trenger en støtte som sier "det er ok! Det er LOV å unne seg noe" Jeg selv har fulgt ivrig med Lotte sine råd, og liker veldig godt å lese dem. Dessuten, om folk syntes det er feil i det hun sier\mener\råder, så er det deres valg å ikke følge dem Det er et fritt forum :gjeiper: Heia Lotte28!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #17 Skrevet 10. januar 2010 Jeg kan med hånden på hjertet si at det gjør jeg aldri. Kanskje det er derfor du er så surmaga?
Chanel.No5 Skrevet 10. januar 2010 #18 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har inntrykk av at mange brukere ser opp til Lotte28 sine råd, balnt annet endel spiseforstyrrede som trenger en støtte som sier "det er ok! Det er LOV å unne seg noe" Jeg selv har fulgt ivrig med Lotte sine råd, og liker veldig godt å lese dem. Dessuten, om folk syntes det er feil i det hun sier\mener\råder, så er det deres valg å ikke følge dem Det er et fritt forum :gjeiper: Heia Lotte28! Takk, godt å se at noen forstår hva jeg i bunn og grunn mener med hva jeg sier!!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #19 Skrevet 10. januar 2010 Herregud, så sur du virker. Jeg skjønner hva lotte prøver på, selvom jeg ikke alltid er enig i rådene hennes. Men akkurat det med å kunne unne seg noe godt, der er jeg helt enig. Det er altfor mange unge jenter som får dårlig samvittighet av å ta litt sjokolade, alt lotte prøver å oppnå er å få de til forstå at de ikke dør av å ta en sjokoladebit i ny og ne. Jeg skjønner ikke hvordan du kan tolke det som at hun oppfordrer folk til å spise usunt. TS er tydeligvis en Kari Jaqueson "type", som aldri spiser usunt, og som ser ned på folk som gjør det, for det gjør nemlig godeste Kari. Skjerp deg TS.
Chanel.No5 Skrevet 10. januar 2010 #20 Skrevet 10. januar 2010 Kanskje det er derfor du er så surmaga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå