Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Leser tråden om jakker når det er kaldt...og lager en ny en her. Jeg har en superfin dunkåpe som er varm og alt det der. Men: Når jeg skal lukke den, er det så utrolig vanskelig å få igjen glidelåsen. Det er sånn dobbel glidelås som kan åpnes i begge ender, men når jeg skal ta den sammen, virker som den ikke kommer på plass, og da går den ikke igjen. Etter mye lirking pleier det å gå, men er veldig irriterende og ser ikke så veldig smart ut. Er et noen andre som har (hatt) et sånt glidelåsproblem med en jakke eller kåpe?
Gjest Cessa84 Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Leser tråden om jakker når det er kaldt...og lager en ny en her. Jeg har en superfin dunkåpe som er varm og alt det der. Men: Når jeg skal lukke den, er det så utrolig vanskelig å få igjen glidelåsen. Det er sånn dobbel glidelås som kan åpnes i begge ender, men når jeg skal ta den sammen, virker som den ikke kommer på plass, og da går den ikke igjen. Etter mye lirking pleier det å gå, men er veldig irriterende og ser ikke så veldig smart ut. Er et noen andre som har (hatt) et sånt glidelåsproblem med en jakke eller kåpe? Hei :-) Kjenner ikke akkurat til problemet, men skjønner at det er irriterende. Vil derfor dele et aldri så lite "kjerringråd" jeg plukket opp fra en utgave av bladet Woman; Bruk et stearinlys (ikke tent selvfølgelig, he he) og gni litt talg langs selve glidelåsen. Om det hjelper er jeg ikke sikker på, har ikke prøvd trikset selv, men jeg ville vært litt forsiktig for å ikke få talgflekker på jakken/kåpen. Men det er kanskje verdt å prøve :gjeiper:
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Hei :-) Kjenner ikke akkurat til problemet, men skjønner at det er irriterende. Vil derfor dele et aldri så lite "kjerringråd" jeg plukket opp fra en utgave av bladet Woman; Bruk et stearinlys (ikke tent selvfølgelig, he he) og gni litt talg langs selve glidelåsen. Om det hjelper er jeg ikke sikker på, har ikke prøvd trikset selv, men jeg ville vært litt forsiktig for å ikke få talgflekker på jakken/kåpen. Men det er kanskje verdt å prøve :gjeiper: Hei! Takk for svar og råd. Har prøvd det du sier, men vet ikke om det hjalp så veldig. Den var litt vrien i dag også. Synes det ble mest søl av det, men kan hende jeg gjør det feil. Skal kanskje prøve en gang til. Takk uansett.
Opal Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har et par støvletter som jeg sliter med ene glidelåsen på. Tror en av de små "tappene" er bøyd, så det er vel desverre ikke noe annet å gjøre enn å bytte hele glidelåsen, men det lønnes vel kanskje ikke.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har akkurat samme problem på en hettejakke fra Ellos. Er det noen som har kjøpt den? Den er skikkelig vanskelig å få igjen. Den "tappen" vil liksom ikke helt nedi den nederste glidelåsen..sukk... http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...ryId%3d%26B%3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå